פוליסת תאונות אישיות החדשה של הראל: התייקרות ללקוחות – פגיעה בעמלות לסוכנים

השוואה בין התוכנית "הישנה" לתוכנית החדשה שביצעה סוכנות הביטוח "מטאור" מגלה: התייקרות משמעותית של הפרמיה ללקוחות לצד הורדה דרמטית בעמלות הסוכנים שתפגע בשירות למבוטחים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

הראל ביטוח השיקה לפני שבוע את פוליסת התאונות האישיות החדשה שלה. במקביל לסערה שקמה בקרב סוכני הביטוח, לאחר שבתוכנית החדשה של הראל נחתכה עמלת הנפרעים בחצי ואין עמלת היקף, בדקה סוכנות "מטאור" לביטוח, פנסיה ופיננסים את התוכנית עצמה לעומת התכנית ה"ישנה" של הראל. אלה הממצאים:

היבט הסוכן

פגיעה משמעותית ביכולת הסוכן לתת שירות ללקוח:

  • תוכנית ישנה – תמורה ראויה לסוכן המאפשרת מתן שירות מתמשך
  • תוכנית חדשה – ללא תמורה המאפשרת שירות

תוספת עבודה:

  • תוכנית ישנה – צירוף חד פעמי לפוליסה
  • תוכנית חדשה – חידוש כל שנתיים

מעורבות הסוכן בתהליך:

  • תוכנית ישנה – טיפול בתביעות וטיפול שוטף בלקוח
  • תוכנית חדשה – טיפול בתביעות וטיפול שוטף בלקוח
  • תוצאה – אין שינוי במהות מעורבות הסוכן, אך ללא תמורה נאותה

היבט הלקוח

  • כיסויי התכנית – ללא שינוי מהותי בסכומי הביטוח, למעט הורדת הכיסוי "נכות תעסוקתית" במוצר החדש וללא יכולת לקבל שירות ראוי.
  • התייקרות הפרמיה לתשלום – השוואה בין תוכנית מינימלית למקסימלית (ההתייקרות מסומנת באדום, באחוזים).

פרמיה ללקוח:

  • תוכנית ישנה – פרמיה קבועה עד גיל 80
  • תוכנית חדשה – מתחדשת כל שנתיים, חברת הביטוח יכולה לבחור שלא לחדש, הפרמיה ללקוח יכולה להשתנות בעת חידוש

אז מה עושים?

  • מול הרגולטור – ברגע שהנחה על פוליסה לשנתיים, למעשה אמר בדרך עקיפה: לא לשלם עמלה. כאן אנו צריכים לתקוף את הסוגיה
  • מול חברות הביטוח – להימנע מלמכור את המוצר.

לדברי אורון מכלוף, מנכ"ל סוכנות מטאור: "חברת הראל נהגה בחוסר רגישות ואולי גם בחוסר הבנה, אבל היא לא עיקר הבעיה. הבעיה העיקרית היא הממונה על שוק ההון שיצר תנאים שהנפגע העיקרי בהם הוא הלקוח – פוליסה לשנתיים, שזה הכי קרוב למוצר אלמנטרי. אנו כאנשי עסקים לא צריכים לשתף פעולה בעסקה שלא כדאית ללקוח ואינה מאפשרת לנו לתת שירות.

אורן מכלוף. צילום: באדיבות המצולם

בתיקון הוראת החוזר מיום ה-24 בינואר נכתב בסעיף 1 כללי: "חוזר תאונות אישיות קובע הוראות שמטרתן להסדיר את ענף תאונות אישיות, באופן שיבטיח הליך מכירה הוגן. בקשר המשולש – יצרן, סוכן, לקוח – קיימת סיטואציה לא הוגנת כלכלית ללקוח ולסוכן".

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email