"פחות מ־3% מתלונות הציבור בנושא הפנסיה – מוצדקות"

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

הציבור מפנים את זכויותיו בתחום הפנסיה: גידול של 19.3% נרשם במספר תלונות הציבור בנושא הפנסיה בשנת 2014. כך עולה מדו"ח פניות הציבור שפירסם השבוע אגף שוק ההון, הביטוח והפנסיה.

בשנת 2013 נרשמו 1,464 תלונות ואילו בשנת 2014 נרשמו 1,747 תלונות. בעוד שבשנת 2013 נמצאו 9 תלונות מוצדקות בלבד, כאלו שדרשו את התערבות האגף, הרי שבשנת 2014 נמצאו 39 תלונות מוצדקות – גידול של פי שלושה, אבל סך כל התלונות המוצדקות הסתכם ב־2.2% בלבד.

יש לציין, כי מסך כל התלונות שהגיעו, טופלו 455 תלונות באופן ישיר על ידי החברות והסוכנויות אליהן התייחסה התלונה – עלייה 15% לעומת 2013.

בתחום הביטוח הגיעו לאגף שוק ההון אשתקד 6,381 תלונות. זאת לעומת 6,070 בשנת 2013. מדובר בגידול של 5%. בשנת 2012 נרשמו 5,846 תלונות בתחום הביטוח.

בתחום קופות הגמל הייתה ירידה קטנה במספר התלונות – מ־944 תלונות ב־2013 ל־918 ב־2014 – קיטון של כ־6%. במספר התלונות המוצדקות בתחום הגמל הייתה עלייה של כ־60% – מ־15 בשנת 2013 ל־24 בשנת 2014.

בתגובה, אמר יובל ארנון, יו“ר הוועדה לביטוח פנסיוני: ”העובדה שמספר התלונות המוצדקות עומד על 2.2%, כשמתוכן חלק הוא נגד חברות הביטוח, זה אומר שעולם הביטוח הפנים את השינויים והרגולציה. צריך לזכור שגם מספר המבוטחים גדל, ואם סך כל התלונות המוצדקות מתוך מיליוני טרנזקציות הוא בשיעור נמוך כל כך, זה אומר שהשוק עובד בסדר“.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email