פנסיה מבטיחה: מודל חדשני במוצר פנסיוני של כלל

החברה מבטיחה מראש את גובה דמי הניהול עד לגיל פרישה; שיעור דמי הניהול יורד משמעותית ככל שהצבירה בקרן הפנסיה גדלה

במהלך החודשים האחרונים בנתה כלל ביטוח ופיננסים מודל ראשוני וייחודי מסוגו, המבטיח לחוסכים הפנסיונים בקרן הפנסיה הקרויה "פנסיה מבטיחה", מצטרפים חדשים ולקוחות קיימים, דמי ניהול ידועים מראש לאורך כל תקופת החיסכון ועד לפרישה, שאף יורדים ככל שהיתרה הצבורה בקרן גדלה, ללא קשר לתנאי השוק המשתנים.

מבדיקות מקיפות שערכה החברה, עולה כי המודל החדש של  פנסיה מבטיחה מבטיח לחתך רחב מאוד של בעלי פרופילים מגוונים של גיל, שכר וחיסכון, צבירה במועד פרישתם שהיא גבוהה יותר, בהשוואה לזו של הקרנות המסורתיות ואף בהשוואה לקרנות ברירת המחדל, וזאת למרות שקרנות הפנסיה הוותיקות וקרנות ברירת המחדל מבטיחות את דמי הניהול ל-5 ו-10 שנים בלבד, בהתאמה.

ירון שמאי | צילום: סיון פרג', באדיבות כלל

כמו כן, למעוניינים להשפיע בצורה מהירה על הירידה בדמי הניהול, במסגרת התוכנית החדשה, ניתן להוסיף לחיסכון הפנסיוני השוטף גם כספים מקרנות פנסיה או קופות גמל אחרות.

משה ארנסט, משנה למנכ"ל ומנהל חטיבת חיסכון ארוך טווח בכלל ביטוח ופיננסים, ציין: "מדובר במהפכה דרמטית בתחום הפנסיה. תחום זה, בניגוד למקובל בתחום ביטוחי המנהלים, לא אפשר עד כה ללקוח לדעת מראש מהם דמי הניהול שלו לאורך תקופת החיסכון. למעשה הלקוחות, לרבות לקוחות שקיבלו הטבה בדמי ניהול, נדרשים כל הזמן לעקוב אחר דמי הניהול, לנהל אחת לכמה שנים משא ומתן בסוגיית דמי הניהול ולוודא שדמי הניהול לא עלו להם בסיום תקופת ההטבה לדמי הניהול המקסימליים. לעיתים לקוח קיבל דמי ניהול מוזלים למשך חמש שנים, אבל בתום תקופת ההטבה קפצו דמי הניהול לדמי הניהול המרביים ובפועל, ההטבה הלכה לטמיון. מהיום, הלקוח נהנה משקט נפשי בו גובה דמי הניהול קבוע מראש עד לגיל הפרישה, ומותאם לגובה הצבירה. ככל שיתרת החיסכון גדלה (כתוצאה מהמשך ההפקדות, ניוד כספים לתוכנית או תשואות) דמי הניהול שלו יורדים.

עוד ציין משה ארנסט כי "כלל ביטוח ופיננסים חזרה להוביל בגובה התשואות. אם מסתכלים על התשואות בפנסיה מקיפה, כלל פנסיה היא גוף מוביל בתשואות הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך. ההובלה הזו מניבה ללקוחותינו יותר כסף בחיסכון שלהם והמשך תשואה חיובית תזרז, אף מבלי להתחשב בהפקדות חודשיות, את הירידה בדמי הניהול במודל החדש.

ארנסט | צילום: סיון פרג'

ירון שמאי, משנה למנכ"ל ומנהל חטיבת לקוחות והפצה בכלל ביטוח ופיננסים, הוסיף: "מדובר במוצר שהוא WIN-WIN עבור כולם. בראש ובראשונה הלקוח, אשר מקבל הצעה מצוינת ביחס לענף כולו. קרן הפנסיה שלנו פועלת באופן פרואקטיבי עבורו לאורך כל תקופת החיסכון ונותנת לו הנחה שהולכת ומעמיקה ככל שהשנים חולפות והחיסכון שלו גדל, וזאת ללא כל מאמץ או חובה מצדו לזכור לדבר עם הקופה ולנהל שיח על דמי הניהול. הסוכנים, אשר מקבלים פה מוצר מנצח, שמאפשר להם לתת ללקוחותיהם את החיסכון הטוב ביותר ולנהל עם לקוחותיהם שיח מקצועי שלא מתייחס רק לדמי הניהול המידיים, אלא גם על טובתו של הלקוח לאורך זמן, וזאת ללא שינוי במודל העמלות. והחברה, כלל ביטוח ופיננסים, אשר זוכה ללקוחות נאמנים לאורך תקופה ארוכה, כאלה שנהנים מעצם המשך ביצוע ההפקדות לקרן ושאינם נדרשים לנהל דיאלוגים על דמי הניהול במהלך מערכת יחסים ארוכת טווח".