פשרה בייצוגית נגד מגדל

הפשרה הגיע לאחר הטענה כי שיווקה כתב שירות באופן מובנה בפוליסה בניגוד להוראות רשות שוק ההון

הסכם פשרה בין מגדל לבין התובע בתביעה ייצוגית הוגש השבוע לאישור בית המשפט המחוזי. הסכם הפשרה כולל החזר כספי לחלק מהמבוטחים ופעולות נוספות. מגדל דיווחה על הסכם הפשרה לבורסה, תוך שהיא מציינת שאין להסדר השלכה מהותית על החברה.

מדובר בתביעה ייצוגית שהוגשה באוקטובר 2017. בכתב התביעה נטען כי מגדל משווקת פוליסות ביטוח רכב רכוש עם הכיסוי של כתב השירות באופן מובנה ומאלצת את הלקוח לרכוש את כתב השירות דרכה – זאת בניגוד רשות שוק ההון.

מחכים לאישור המחוזי | צילום: Shutterstock

התובע טען כי מגדל שיווקה למבוטחים תוכניות ביטוח רכב רכוש, הכוללות כחלק אינהרנטי ובלתי ניתן להפרדה כתבי שירות. זאת, בלי להציג ללקוחות את מחיר כתבי השירות במהלך הליך השיווק ואף לא לאחריו, ובלי שהיא מאפשרת להם לוותר על כתבי שירות ולקבל בתמורה מחיר נמוך יותר, שישקף את עלות השירות שהוסר.

התובע טען כי מדובר ביצירת התניה בפועל בין רכישת כתבי השירות לתוכנית הביטוח. "אי מסירת מידע מהימן ושלם למבוטחים בהליך השיווק והמכירה ולאחריו, תוך אי התאמת הביטוח לצרכי המועמד לביטוח, וכיוצא בזה".

לטענת התובע הייצוגי הוא ביקש לוותר על כתבי השירות שנכללו בפוליסה ובכך להוזיל את מחיר פוליסת הביטוח, אך הובהר לו על ידי סוכנת הביטוח שלו כי תכנית הביטוח מהווה "מוצר מובנה" הנמכר אצל מגדל כמקשה אחת תוך שלא הוצגו מחירים של כתבי שירות בנפרד ממחיר הפוליסה, לא במסגרת תהליך השיווק, גם לא לאחר הרכישה.

לדבריו, אף נאמר לו  כי רכישת הביטוח חייבת להיעשות יחד עם כל כתבי השירות שנבחרו על ידי מגדל, כתנאי לרכישת תכנית הביטוח. כאמור, בין התובע למגדל הושג הסכם פשרה ובו תחזיר מגדל כסך לחלק מהמבוטחים.