צמצום כוח האדם בחברות הביטוח יפגע בשירות לסוכנים ולמבוטחים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

אין ספק שהתוצאות של חברות הביטוח ברבעון האחרון והשפעת הקורונה על שוק ההון הייתה לכל הפחות קטסטרופלית. הפסדים של עשרות מיליארדים, תוך צפי להפסד מתמשך עד של כ-41 מיליארד שקל.

התוצאה המיידית הינה קיצוצים רוחביים בחברות שחלקם כבר הוכרזו ומתבצעים, וחלקם יתפרשו על פני השנים הבאות.

ציטוט מהעיתונות הכלכלית מגלה כי "על פי אותם גורמים, הערכות בחברות הביטוח גורסות שחברות הביטוח יחפשו להתייעל בשנים הקרובות וכרגע יפחיתו הוצאות הנהלה וכלליות בסך של כ-400 מיליון שקל".

המשמעות ברורה – צמצום כוח האדם ייפגע בשירות שיקבלו המבוטחים וסוכני הביטוח. "שיפור השרות" שלהן משמעו כי הן יחסכו בעלויות ואנו נממן את זה.

מאיר רוטברג | צילום: סיון פרג'

הכתבה קודמת שלי על דיגיטציה בעידן קורונה הייתה בטרם התברר גודל המשבר הכלכלי  שעוד צפוי להגיע אלינו, קראתי להאצת תהליכים דיגיטליים בענף. היום אנו בנקודת האל חזור.

אני קורא לחברי הסוכנים לעמוד מאחורי הרעיונות לקדם את הדיגיטציה בענף, בתוך הבית, ולא להמתין לפתרונות של החברות במסווה של שיפור השרות עבורנו.

אחת החברות הגדולות השקיעה בחמש השנים האחרונות יותר ממיליארד שקל במחשוב יודעים כמה השקיעו בסוכן? כן בדיוק. כך.

בתשובה לשאלתי מסרו כי שידרגו את הפורטל לטובת הסוכן. אנו צריכים להשקיע עכשיו ומיד בקידום הדיגיטציה ובשדרוג המערכות האוטומטיות שלנו, שברובן נחותות לעומת  הקיים בעולם.

השבוע ישבתי עם חבר ששותף בסטארט-אפ של מחשב "קוונטים". הוא משקיע בעתיד – אנו  שוקעים ברפרנטים. המאה ה-22 לעומת המאה ה-19.

פתיחת סטארט-אפ בבעלות סוכנים תוביל לקדמה; רתימת אנשי מקצוע מהמעלה הראשונה לעבוד בלשכה הינה חובה. אני מבטיח להמשיך ולקדם את היוזמות שלי, הן בוועד המנהל והן במועצה ובעמותה לטובת כלל הסוכנים, במיוחד אלו שאינם בתי סוכן. הסוכן הבודד הטכנולוגי הוא דור העתיד.

הכותב הוא יו"ר וועדת הרווחה ורמ"ט הנשיא

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email