קיצוץ בעמלות הסוכנים וללא עמלת היקף: פוליסת התאונות החדשה של הראל

הראל היא החברה הראשונה להשיק פוליסות תאונות אישיות חדשה – אבל חתכה את עמלות הסוכנים שמתריעים כי לא ימכרו את הפוליסה ⋅ עמלת הנפרעים ירדה ל־11% ואין עמלת היקף
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

שנה וחצי לאחר הרפורמה בביטוח תאונות אישיות, שלמעשה העלימה את הביטוח מהשוק (למעט חברה ישירה אחת שמשווקת אותו), השיקה אתמול הראל ביטוח מוצר ביטוח תאונות אישיות חדש.

על פי המידעון שנשלח לסוכנים, התוכנית החדשה מותאמת להוראות הרפורמה, אך כוללת גם כיסויים מעבר לנדרש בהוראות, וזאת על מנת לתת מענה רחב ומקיף בקרות אירוע תאונתי.

לשכת סוכני הביטוח לא הייתה צד לפיתוח הכיסוי החדש לביטוח תאונות אישיות בחברת הראל | צילום: shutterstock

התוכנית כוללת את הכיסויים הבאים:

1. פיצוי חד פעמי כתוצאה מתאונה, במקרה מוות, נכות, סיעוד, שברים או כוויות;

2. פיצוי יומי בגין אשפוז בבית חולים עקב תאונה;

3. השתתפות בהוצאות ניתוח פלסטי שנדרש עקב תאונה;

4. פיצוי בגין ביצוע ניתוח שנדרש עקב פגיעה אורתופדית עקב תאונה;

5. טיפולי פיזיותרפיה שנדרשים עקב תאונה.

גיל הכניסה שנקבע הוא 3 עד 76 והעלות נפרדת לגבר ואישה. לעלות פוליסת הבסיס עשויות להתווסף תוספות רפואיות או מקצועיות, בהתאם למצבו הרפואי או לעיסוקו של המועמד לביטוח ובהתאם למדיניות החברה, כאשר סכום הביטוח מתחדש כל מקרה ביטוח.

חריגים: קיים חריג מגיל 21 ומעלה לרכיבה על אופניים חשמליים/ קורקינט חשמלי/דו גלגלי חשמלי אחר. נספח נכות תעסוקתית: בשלב זה לא קיים נספח עם כיסוי כאמור.

המוצר התייקר – העמלות נחתכו

במקביל הודיעה הראל על שינויים בעמלות הסוכנים על מכירת ביטוח תאונות אישיות של החברה:

עמלות ההיקף בוטלו (עמלות על מכירת פוליסה עמדו על 60%-70%) ועמלות הנפרעים ירדו ל-11% (עמדו על כ-23-25% עד כה).

הורדת העמלות הקיצונית הביאה לתגובות נזעמות של מאות סוכני ביטוח ברשתות, שחלקם התריעו כי לא ימכרו את הפוליסה. חלק מהתגובות שפורסמו: "מי שמוכר בהראל בעמלה כזו מוכר הענף"; "מחיר יותר יקר ללקוח ובלי עמלה"; "השוואה פשוטה – שלוש מנות במוצר החדש עולה 90 שקל שזה עלה בחבילת פלטינום 67 שקל"; "הם מרוויחים יותר ולא רוצים לשלם עמלות", ועוד.

הלשכה בתגובה

נשיא לשכת סוכני הביטוח, סו"ב שלמה אייזיק, מסר בתגובה: "לשכת סוכני הביטוח לא הייתה צד לפיתוח הכיסוי החדש לביטוח תאונות אישיות בחברת הראל והתוודענו למוצר, כמו שאר הסוכנים, דרך הפרסומים בלבד. ברצוני להבהיר באופן חד-משמעי שלשכת סוכני הביטוח בראשותי תפעל ככל הניתן ובכל דרך אפשרית וחוקית מול רשות שוק ההון, ביטוח וחסכון – הוא הרגולטור הרלוונטי, כדי להבטיח את נושא ייחוד העיסוק של סוכני הביטוח וכדי שמקצוע זה יבטיח מקור פרנסה ראוי ומכובד לטובת ציבור הסוכנים.

"בהקשר זה, נפעל מול הרגולטור לצורך הסרת חסמים שגרמו בין היתר למוצרים ביטוחיים מסוימים להיעלם מהמדפים (כמו: נכות מתאונה, מוות מתאונה, נכות מקצועית, נכות מוחלטת ותמידית, ביטוח סיעודי, ביטוח אובדני כושר עבודה עיסוקיים ודו-עיסוקיים, ביטוח מנהלים שמשלב א.כ.ע, ומקרה פטירה ועוד) – זה קריטי ל"איכות החיים" של אזרחי המדינה. בנוסף, לשכת סוכני הביטוח בראשותי ממליצה לכל חבריה שלא לנקוט בפעולות שעשויות להסב נזקים לפעילותם העסקית ופרנסתם.

"אנו נערכים לכל האתגרים שבדרך ואני משוכנע שביחד נצליח".

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email