השבוע עלה בערוצי הטלוויזיה, באתרי האינטרנט ובמדיה החברתית קמפיין חדש של לשכת סוכני הביטוח בשווי של מיליון שקל, בתגובה לקמפיין של ביטוח ישיר, שמציג את סוכן הביטוח "שוקה" באופן נלעג. הקמפיין של הלשכה מציג א."שוקה האמיתי" – סוכן ביטוח מקצועי ואמין.
לדברי אורי רמתי, מחברת פרו אסטרטגיה, שמשמש כאסטרטג לשכת סוכני הביטוח, "האסטרטגיה התקשורתית ללשכה נבנתה, בין היתר, תחת התפישה שלא נוכל להמשיך לסבול את ההשתלחות של ביטוח ישיר בסוכנים המקצועיים. לכן, מנהלת הלשכה קמפיין פרסומי בכמה זירות ושלבים: לפני חצי שנה הוצאנו קמפיין עיתונות ורדיו שהיה מוצלח מאוד וסימן את תחילת המערכה. מטרותיו של הקמפיין הנוכחי הוא למוטט את התדמית הפיקטיבית שבנתה חברת ביטוח ישיר לשוקה ובנוסף, להבליט את היתרונות המקצועיים והאיכויות האישיות והאנושיות שיש לסוכן הביטוח הפרטי".
הפרסומאי שעיה סגל מחברת קו האופק, שאחראי לצד הקריאטיבי של הקמפיין מסביר כ."בחרנו להציג את שוקה האמיתי כסוכן ביטוח מתוחכם, מסור ללקוחותיו, אכפתי, ומומחה בעולם הביטוח והפיננסים. הסוכן שוקה הוא לא טלפנית, אפליקציה או יונה. שוקה האמיתי הוא הסוכן שמתקשר להגיד לך יום הולדת שמח, מביא את ההמחאה מחברת הביטוח כשאתה מאושפז אחרי ניתוח ונמצא לצדך ברגע האמת.
בין סוכן ביטוח לבין לקוח שעובדים יחד במשך שנים נוצרת מערכת יחסים אישית ומחייבת". מדובר בקמפיין הטלוויזיוני הראשון של לשכת סוכני ביטוח, לאחר למעלה מעשור. הקמפיין עושה שימוש בסוכן ביטוח אמיתי ולא בשחקן.
הלשכה ערכה אודישנים לכמה סוכני ביטוח, ולבסוף נבחר סוכן הביטוח, אורן איילון. איילון מעביר את המסר של סוכן ביטוח עכשווי, מקצועי ואכפתי. באמצעות קמפיין שוקה האמיתי הלשכה אומרת לביטוח הישיר: אתם ממציאים דמות שלמעשה לא קיימת. אותה דמות היא עיוות ושקר של סוכן הביטוח. אנחנו מציגים סוכן ביטוח אמיתי ולא את הבלוף שמנסים להציג בטלוויזיה.
בראש הצוות שבנה את הקמפיין עמד נשיא הלשכה, אריה אברמוביץ, שמוביל את המאבק על תדמית ומעמד הסוכן באופן אישי ומקדיש לזה זמן רב."לאחר שנים רבות שבהן היכו בסוכני הביטוח ללא רחם, אנו משיבים מלחמה. אני רואה זאת כצעד ראשון לקראת המשך הטיפול בתדמית סוכן הביטוח – להחזיר עטרה ליושנה. הסוכנים חייבים להבין שלא מפקירים אותם להתעללות של הישירים שמנסים לפגוע בהם".
אנשי צוות נוספים שהשתתפו בבניית הקמפיין הם סגנית נשיא הלשכה ואחראית על מיתוג הסוכן שוש כהן, מנהל הקריאייטיב תומר רוטליין, במאי הטלוויזיה רון אסולין והקופירייטר עופר גולן. מלשכת סוכני ביטוח נמסר כ."היתה פה עבודת צוות שנעשתה בכמה שבועות מאומצים, באמצעים צנועים יחסית. אנחנו מאמינים שהאמת תנצח ושהחשיפה שתהיה לאורן כשוקה האמיתי תסייע, ושסוכני הביטוח וכן לקוחותיהם יתגאו במה שהם רואים. גם המבוטחים יוכלו להשתחרר משטיפת המוח הבלתי פוסקת שמנסה לפגוע בתדמית הסוכן.
"במקביל, מתקיים מהלך נרחב ברשתות החברתיות ובמדיה המסורתית שבהן הלשכה נוכחת יותר מבעבר. הלשכה רואה בשיפור תדמית הסוכן יעד חשוב ביותר והקמפיין הזה עונה על היעד. זה ייקח עוד זמן ואמצעים ונצטרך להיעזר בסבלנות, אבל בסוף אנחנו ננצח".