רוב גופי הביטוח והחיסכון הפנסיוני הציגו שיפור במדדי השירות

כך עולה ממדד השירות לשנת 2019 שפרסמה רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון. שומרה ושירביט הן מבין החברות עם הביצועים הטובים ביותר. לקוחות מגדל חוו ירידה משמעותית באיכות השירות
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון פרסמה השבוע את מדד השירות לשנת 2019 בחברות הביטוח והגופים המוסדיים.

"השנה ניתן לראות שיפור משמעותי בשלל מוצרי הביטוח המוצעים, כששיעור השיפור הממוצע בשוק כפול מהשיפור מאשתקד ועומד על כארבע נקודות", אמר ד"ר משה ברקת, הממונה על הרשות. עוד עולה מהנתונים כי החברות שהציגו את הביצועים הטובים ביותר ברמת החברה הן: ביטוח ישיר, ביטוח חקלאי, שומרה ושירביט. לעומת זאת, חברת הביטוח מגדל מראה ירידה משמעותית באיכות השירות שהיא מעניקה למבוטחיה ומדורגת בתחתית המדד במרבית הקטגוריות הנמדדות.

מקור: רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון

מדד השירות בחברות הביטוח מורכב מאחוז תביעות ששולמו ומהירות הטיפול בהן (משקל במדד – 40%); שביעות רצון לקוחות (30%); תלונות הציבור שהוגשו לרשות נגד חברות ביטוח (15%); זמני מענה במוקדי השירות (10%); שימוש בכלים דיגיטליים (5%).

מדד השירות בחיסכון הפנסיוני מורכב משביעות רצון והמלצת לקוחות; תלונות ציבור וזמני מענה טלפוני.

החברות המובילות בשנת 2019 בשירות הן: אלטשולר שחם – ענף פנסיה, ילין לפידות – ענף קופות גמל; הפניקס והראל בענף ביטוח חיים משולב חיסכון; הפניקס וביטוח ישיר בביטוחי בריאות; איילון בביטוח סיעודי; ליברה ברכב ורכוש.

ניתן לזהות את השיפור באיכות השירות של הגופים המוסדיים נוכח העלייה הניכרת  בציוני השירות בענפי החיסכון הפנסיוני (בקרנות הפנסיה עלייה לציון 75 לעומת ציון 70 אשתקד, בענף קופות הגמל לציון 79 לעומת 75 אשתקד, ובענף ביטוח חיים משולב חיסכון, עלייה לציון 73 לעומת 68 אשתקד).

בריאות וסיעוד

להלן חלק מתוצאות המדדים שפורסמו על ידי רשות שוק ההון: הפניקס וביטוח ישיר הן החברות שקיבלו את הציון הגבוה ביותר במדד השירות בביטוחי בריאות; שתי החברות קיבלו את הציון 82 כל אחת. הפניקס הובילה את מדד זה בכלים דיגיטליים (ציון 92) והצטיינה גם בזמני מענה טלפוניים. איילון קיבלה את הציון הגבוה ביותר – 98, בקטגוריית זמן מענה טלפוני.

איילון כבשה את המקום הראשון במדד השירות בקטגוריית ביטוח סיעודי (פרט); מגדל ירדה למקום החמישי לאחר שבמדד 2018 הייתה במקום הראשון.

לגבי הביטוח הסיעודי בקופות החולים – הראל שמבטחת את מבוטחי קופת החולים כללית קיבלה את הציון הגבוה ביותר – 82.

ביטוח כללי

שירביט וכלל ביטוח מובילות במדד בביטוח רכב חובה, ליברה בביטוח רכב רכוש וביטוח חקלאי וביטוח ישיר בביטוח דירה. שירביט וכלל ביטוח קיבלו את הציון הגבוה בתחום ביטוח רכב חובה – 85. אחריהן הפניקס – 84, ושלוש חברות עם ציון 83: ביטוח ישיר, מנורה מבטחים והכשרה.

ליברה קיבלה את הציון 89 בביטוח רכב רכוש ואחריה ביטוח ישיר – 88, ביטוח חקלאי, הפניקס ואיילון עם ציון 86 כל אחת.

צילומים: Shutterstock

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email