רוב התלונות לוועדת האתיקה הן על רקע תקשורת לקויה בין הצדדים

ורדה פרידמן-וינרב מסיימת את תפקידה כיו"ר ועדת האתיקה של לשכת סוכני ביטוח ומסכמת את פועלה ואת הישגי הועדה בהובלתה

ועדת האתיקה של לשכת סוכני ביטוח מונה תשעה חברים שנבחרו בבחירות אישיות – איש מאתנו לא קיבל "מינוי" לתפקיד זה. אני מסיימת בקרוב את הקדנציה שלי כיו"ר ועדת האתיקה – על פי תקנון הלשכה, יו"ר הוועדה אינו יכול להציג את מועמדותו לקדנציה נוספת.

במהלך קדנציה זו טיפלנו בכ־180 תלונות. לכל התלונות נמצא פתרון, לבד משלוש תלונות שהועברו להמשך טיפולו של בית הדין. מרבית התלונות שהוגשו לדיון בפנינו היו על רקע של חוסר תקשורת או תקשורת לקויה; פעמים רבות אין תיאום ציפיות בין סוכן למבוטח מה שיוצר
מחלוקות וציפיות שונות מצד השניים.

חוה פרידמן-וינרב

 

בוועדת האתיקה הטמענו את תהליך הגישור – אין מנצח ומנוצח, אלא שני צדדים המגשרים על הפערים ביניהם. בתהליך זה אנחנו מנסים ללבן
כל תלונה וכל מחלוקת ולהביאה לסיום נעים במהירות מירבית. כל תלונה מטופלת בדרכים שונות, בין אם דרך פנייה לנילון, פניה ישירה לחברת ביטוח במייל, או שיחה טלפונית שלי או של מי מחבריי לוועדה עם המתלונן.

על נאמנות חברי ועדת האתיקה

לישיבות הוועדה מוזמנים ומתייצבים כל חבריה. כולם הקפידו להגיע ולא נעדרו מאף ישיבה. מי מאיתנו שלקח חלק בפתרון המקדמי של התלונה,
לא לוקח חלק בדיון הפרונטלי ויושב בצד כמשקיף. כל חברי הוועדה גילו תמיד רצון לתרום ולפתור סכסוכים, היו זמינים בכל שעה לשיחות
טלפון עם חברות הביטוח, עם המתלונן או הנילון. מגיעה לחברי הועדה תודה ענקית על השעות הרבות שהקדישו. תודה למירי אורגל, מאיר ברנר, יאיר שקל, שמשון כהן, בני סבטני, ירון טל ומירון אברהם, חברי הוועדה, ולחברי ישראל אליוביץ שהיה גם הסגן שלי. לכולכם, תודה גדולה ממני על שהייתם איתי משך ארבע השנים הללו כי בלעדיכם – זה לא היה מצליח.

במהלך תקופה זו בניתי את התשתית לקוד אתי חדש ללשכה, אותו ימשיכו לפתח החברים שייבחרו בקדנציה הבאה, אלא אם הנשיא שייבחר יטיל עלי את המשימה ויאפשר לי להמשיך בתהליך.

אני נפרדת מוועדה זו שאני כל כך אוהבת, והייתי מחוברת אליה בכל נימי נפשי. ולסוכנים אני קוראת – אל תהססו לפנות לוועדת האתיקה.