רוזנפלד בישיבת הוועד המנהל: "כל מנכ"לי חברות הביטוח הסכימו לקיים שולחן עגול עם הנהגת הלשכה לשיתוף פעולה"

גיוס מאסיבי של חברי לשכה: בחודשיים הראשונים של השנה חתמו על הצטרפות ללשכה כ־150 סוכנים וסוכנות
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

"יש לנו חודשיים מצוינים בגיוס סוכנים; בינואר־פברואר גויסו כ־150 סוכנים חדשים. אני מדבר רק על הבטוחים – אלה שנרשמו ושילמו". כך בישר נשיא הלשכה סו"ב ליאור רוזנפלד לחברי הוועד המנהל של הלשכה בישיבתו בתחילת השבוע שעבר.

רוזנפלד סיפר כי הנהגת הלשכה סיימה סבב של פגישות עם מנכ"לי חברות הביטוח: "נפגשנו עם כלל, איילון, הכשרה, מנורה, הפניקס, הראל ואנחנו בהחלט נמצאים איתם בשיתוף פעולה. כל מנכ"לי חברות הביטוח הביעו הסכמה לנהל עם הנהגת הלשכה שולחן עגול, כדי לבדוק איך אפשר לשתף פעולה במספר ערוצים ובמגוון נושאים", סיפר נשיא הלשכה. רוזנפלד בישר עוד כי שתי חברות כבר הודיעו כי ייענו לבקשת הלשכה ויקבלו מבוטחים עם שתי תביעות בביטוח רכב.

נבחנת הצעה כי הסוכן רק ישווק/יתפעל

לדברי רוזנפלד, הלשכה בוחנת שוב את הנושא של סוכן משווק וסוכן מתפעל מול רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון. "לסוגיה יש כמה הצעות, שאחת מהן היא לבטל לחלוטין את המשווק/ מתפעל; כלומר, שסוכן ביטוח יהיה רק מתפעל, או רק משווק". לדברי רוזנפלד הלשכה מבקשת לקבל סיכומים והבנות בכתב שאם הסוכן יהיה משווק אילו פעולות יבוצעו על ידי המתפעל: "אם אנחנו הולכים על האופציה הזאת, אנחנו מבקשים לדעת בדיוק מה נדרש מסוכן מתפעל ומה יעשה בדיוק המשווק, אנחנו עדיין בתחילת הדרך בנושא הזה מול הפיקוח, אך הוא על סדר היום", אמר נשיא הלשכה.

לדבריו, ממש בימים אלה מוגשת הצעת החוק של לשכת סוכני ביטוח, המדברת על כך שכל מוצר ארוך טווח, פנסיה, סיעוד או בריאות, יימכר רק על ידי בעל רישיון ולאחר פגישה פרונטלית. "כנראה שנקטין את הנזק שעושים כל מיני מוקדים למיניהם שמוכרים באמצעות מוכרנים ולא על ידי בעלי רישיון. יש לנו תמיכה חוצת מפלגות בנושא זה; אנחנו מדגישים בפניהם את הצורך לעשות בירור צרכים למבוטח, את התועלת לשבת עם המבוטח ולמכור לו את המוצר הנכון, ולא לבטל לו בטלפון על ידי מוכרנית, שמבטלת את הפוליסה ומוכרת לו פוליסה גרועה יותר. בגלל מקרים כאלה אנחנו מותקפים בתקשורת על כפל ביטוח", ציין רוזנפלד.

במהלך הישיבה הוצג יו"ר ועדת הביקורת החדש, סו"ב אריק לבנוני, שהחליף את סו"ב ראובן רפ שהתפטר ומונה ליו"ר ועדת הסניורים והמיזם הבינדורי.

ועדות מקצועיות חדשות

מנכ"ל הלשכה רענן שמחי, סיפר בתחילת דבריו כי מספר הוועדות המקצועיות בלשכה גדל מ-16 ל-24 בקדנציה הנוכחית. "כל ישיבת ועדה שתתקיים בלשכה תוקלד על ידי קלדן חיצוני. כל הדאטה שהודפסה תועבר ליו"ר הוועדה, שיאשר אותה, יחזיר למנהלת הוועדות נורית סימן־טוב והיא תפיץ אותה לכל מי שהיא תונחה להפיץ", אמר שמחי.

בקרוב כרטיס דיגיטלי חכם לסוכנים

שמחי עדכן בנושא הכרטיס הדיגיטלי החכם: "ישבתי עם מ"מ נשיא הלשכה. בחנו כמה חברות שמתמחות בעניין ואנחנו מתמקדים כעת בחברה אחת. יש טכנולוגיות שונות שיתנו מענה לכניסה לכנסים שלנו וגם למול הגופים והחברות שאנחנו עובדים איתם. אני מקווה שנצליח לענות על כל הצרכים, אך גם אם בחלקם – דיינו. בשנת 2018 יגיעו סוכנים לכנס מחוזי או אחר, כל חבר יכניס את הכרטיס שלו על קורא חכם וייכנס. הוא לא יצטרך להזדהות. במדפסת כבר יצא תג השם שלו אוטומטי", הסביר שמחי.

מ"מ נשיא הלשכה סו"ב ליאור הורנצ'יק, הוסיף באותו נושא כי "כשמגיעים היום לכנס עומדים מול אדם עם לפטופ, שמכין תג זיהוי ונותן לנו. בעתיד אנחנו נגיע עם הכרטיס החכם, הכרטיס ייקרא, ינפיק תג זיהוי וניכנס פנימה. באותו רגע יועבר דיווח למערכת שהיא מערכת CRM, ונדע באותו רגע מי הגיע, מתי נכנס ומתי יצא ומי לא הגיע. כמו כן, כולנו או רובנו מסתובבים היום עם כרטיס חניה חכם של מגדל, כלל או הפניקס; הכוונה היא שבסוף אנחנו נסתובב עם כרטיס אחד שייתן את כל הפתרונות".

כנס פנסיוני באילת

כנס הביטוח הפנסיוני הארצי יתקיים באילת החל מה־23 באפריל ויעמוד בסימן 70 שנה למדינת ישראל. לדברי נשיא הלשכה, הכנס יהיה משופע במרצים מכובדים. לדברי רענן שמחי, הכנס יתקיים גם השנה במלון דן, אך יהיו בו שינויים כמו גם תכנים מעניינים: "הכנס יהיה בסימן של 70 שנים לעצמאות מדינת ישראל והמוטיב הזה יעבור כחוט השני בכל הכנס. אתם תראו אותו בכל מקום. נעשה שם דברים מאוד מעניינים מקצועית", אמר שמחי והוסיף: "אנחנו משקיעים בכנס הזה הרבה מאוד אמצעים וחשיבה. תוך שבועיים אנחנו עולים לאוויר ופותחים את הרישום. מבחינת עלות הכנס יהיה זול יותר ב־2%־3% מהכנסים האחרים – הצלחנו להוזיל. שתדעו שהייתה פה מלחמה לא פשוטה, כי אחרי יום העצמאות המחירון באילת הוא מחירון קיץ ובהמשך לבקשת הנשיא פעלתי לקבל מחירון חורף", הדגיש שמחי.

בהתייחסו לכנסים המחוזיים, אמר ליאור רוזנפלד: "התחלנו את הקדנציה בכנסים מצויינים, בחיפה, בשרון, בתל אביב, באר שבע ובירושלים אני רוצה להודיע ליו"ר המחוזות, שיקבלו מאתנו את כל הגיבוי, נשדרג את הכנסים גם בתכנים וגם בצורת הכנס. יש לנו מזל שיש לנו יו"ר מחוזות שזו קדנציה שניה שלהם".

תשלום עד ה־10 בחודש

רוזנפלד הציג את אבני הדרך לתכנית העבודה של הלשכה, אשר תוצג במלואה בישיבת המועצה הארצית הבאה: "אנחנו מדברים על זווית הסוכן, שיפור מעמד הסוכן ולאחר מכן שיפור מעמד הלשכה. למעשה, הוועדות המקצועיות הן לא המטרה; הן האמצעי שלנו להגיע למטרה. כלפי חוץ וכלפי פנים – הארגון וזווית הסוכן. אנחנו רוצים להגיע למצב שבסוף הקדנציה הזאת, הסוכן חוזר לקדמת הבמה. סוכן הביטוח הוא האוטוריטה המקצועית, מבחינת המעמד וההכנסה שלו, הנראות שלו בציבור, מול היצרנים. בזווית ופעילות הסוכן. מדברים על יצירת מקורות הכנסה נוספים, כאן השתלבו מיזמים, פרויקטים, פיתוח מוצרים, כל מה שקשור ליצירת מקורות הכנסה. כמובן שתחת הכנסת הסוכן אנחנו מדברים על הסדרת תגמול הסוכן אל מול היצרנים. כל החברות ישלמו לנו עד ה־10 לחודש. שקיפות בעמלות. חייבים לקבל מהיצרנים שקיפות בעמלות, השאיפה שלנו לקבל מהתחום האלמנטרי עמלה מהברוטו".

עוד התייחס רוזנפלד לשינוי סעיף 19 א', הפיכת הסוכן ליועץ והדגיש כי הלשכה תפעל לכך שעל כל פעולת ייעוץ יוכל הסוכן לקבל כסף, תגמול והסרת חסמים על פעילות הסוכן.

טובת המבוטח

בסכמו את חזון הלשכה אמר רוזנפלד כי "הלשכה תפעל לצמצום נתינת הנחות למבוטח ע"ח עמלה; פיתוח שיתופי פעולה; יוזמות והפיכת הסוכן למרכז פעילות; הסדרת והפיכת הסוכן למייצג; שדרוג הידע המקצועי לסוכן; שדרוג הידע המקצועי לצוות המשרד והפיכתו למשרד מוביל; הטמעת כלים טכנולוגיים למשרדי הסוכן; הסדרת קשרי הסוכן למול היצרנים; הפיכת הסוכן ל"איש קהילה"; הסוכן כספק פתרונות כוללים בכלכלת המשפחה; עיבוי הכשרת הסוכן בעיסוקים החופפים למקצוע (תכנון פיננסי, משכנתאות, פרישה, גישור, מניעת סיכונים) כלים מקצועיים לסוכן לגביית שכ"ט/דמי טיפול. הסוכן צריך להשתדרג כל אחד לעצמו, אנחנו כלשכה נתן כלים, בקהילה, בתקשורת ולמול היצרנים", הוסיף רוזנפלד.

עיבוי מערך היועצים בלשכה

עוד עדכן נשיא הלשכה על הכוונה לעבות את מערך היועצים בלשכה: "כיום יש 16 יועצים לשירות הסוכנים, אנחנו פועלים שיהיו 30 יועצים. הייעוץ לא חייב להיות רק בתחום הביטוח או בתחום המשפטי. אנחנו יכולים לספק מערך ייעוץ נרחב, מקיף ואיכותי, מערך תמיכה בנושאי רווחה ופרט, הצמדת מנטורים וחונכים לסוכנים, ליווי משפטי במחזות ובסניפים, ביטוחי הלשכה, התמקצעות בכנסים ייחודיים, מערך הדרכה ייחודי וחדשני המכין את הסוכן וצוות משרדו ל'סוכן העתיד'". לסיכום ביקש נשיא הלשכה מחברי הוועד המנהל להעביר למנהלת הוועדות נורית סימן־ טוב התייחסות לדברים בתוך שבוע.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email