"אני גאה ונרגש לעמוד כאן ולהוביל ציבור יקר של אנשים נדירים באופי הפעילות היומיומית שלהם, עצמאים ושכירים שקמים בבוקר ומול עיניהם אך ורק טובת המבוטחים, צרכיהם של אזרחי מדינת ישראל! בצבא נהגנו לקרוא לדמויות כאלו ״פייטרים״, ״מלח הארץ״, סוכנות וסוכנים יקרים למען ידעו כל היושבים באולם – אתם סיירת מטכ״ל של מבוטחי ישראל! בלי עבודה מסורה, מיומנת ומקצועית כשלנו, איך ידע המבוטח שהוא קיבל את המגיע לו? אנחנו כיפת הברזל של המבוטחים בישראל. בלעדינו מי יערוב להם שלא יידחו הלוך ושוב על ידי חוסר תודעת שירות או שחס ושלום יזדקקו לאישור תביעה וייתקלו בדחייתה ללא שום הצדקה או הכי חמור שלא יהיו קורבן לשיטת המצליח?" – כך אמר נשיא הלשכה, סו"ב ליאור רוזנפלד, בנאומו בערב הפתיחה של כנס אלמנטר באילת.

רוזנפלד הדגיש כי "מתחילת הקדנציה בהנהגתי אני דורש את אשר מגיע לנו – מעמד, פרנסה והבנה רחבה וציבורית שאנו שומרי הסף של המבוטחים, אזרחי מדינת ישראל. אני דורש ופועל ואיש לא יעצור אותי", אמר לקול תשואות הנוכחים שגדשו את אולם הפביליון של מלון הרודס באילת.

רוזנפלד בכנס אלמנטר | צילום: יוד צילומים אילת

הרעה החולה – מוקדנים

נשיא הלשכה תקף את חברות הביטוח שמעדיפות את רווחיהן על חשבון הציבור: "מייצרים מהלכים עוקפי סוכנים, מחלקות של ישירים שלפני הכל מורידות את ענף הביטוח לליגה נמוכה יותר בה משחקים גם מוקדנים המקשקשים עצמם לדעת, במסרים שבינם לבין מקצועיות המרחק הוא שמיים וארץ. אותם מוקדנים שמבטיחים הבטחות שווא כיוון שכל ההכשרה שלהם מתמקדת בקורס מכירות קצר.

"אנחנו מוצפים כל יום בהקלטות של שיחות מוקדנים בחברות הביטוח. מה שאנחנו שומעים בהן, באותן קלטות, צריך להדאיג כל אזרח בישראל, את ציבור המחוקקים, את כלל העיתונאים, את כל מי שנמצא כאן באולם ובעיקר את ראש רשות שוק ההון. חלקן לא פחות ממצמררות ולא במובן החיובי. זה ענף הביטוח שאנחנו רוצים בישראל? ליגה כזאת? סגנון כזה? בינוניות כזאת? זה ענף הביטוח שאתה רוצה?

"לשמחתי נמצא פה באולם רו״ח מתניה אנגלמן, מבקר המדינה הנכנס שכבר אומרים עליו שהוא מהטובים והמקצועיים שהיו לנו. מתניה אני מבקש גם ממך, יותר נכון אנחנו יושבי האולם פה מבקשים יחדיו – תעזור לאזרחי המדינה לעשות לזה סוף. בוא תעצור את התופעה המסוכנת הזאת אני יודע בוודאות שתופעה זו מדירה שינה גם מעיניי חברי ד"ר משה ברקת, אז הגיע הזמן למגר את החולה הרועה הזו שנקראת – מוקדנים".

לא שק חבטות

למנכ"לי חברות הביטוח אמר רוזנפלד: "מכם אני דורש בעיקר הבנה שאנחנו לא שק החבטות שלכם, יש לנו חלק עצום במה ומי שאתם. לעיתים אני שואל את עצמי איך הדרגים הבכירים בחברות הביטוח וגם ברשות שוק ההון ישנים בשקט בלילה כאשר כוח אדם לא מקצועי נותן לציבור תשובות מביכות, שגויות ובמקרים רבים גם מסוכנות.

"אין לנו כוונה להשלים עם המציאות הזאת ומעבר להתמקצעות סוכן הביטוח והפיכתו לסוכן טוב יותר, דיגיטלי יותר, נגיש יותר ובעיקר מקצועי יותר. אנחנו נדע להעצים חברות מוטות סוכנים חברות שזוכרות היטב את הציבור הקדוש שיושב כאן ועוד".

נשיא הלשכה סקר את השיפור בתדמית הסוכן בציבוריות ובדעת הקהל: "אנו חלק נכבד ממהפכה תקשורתית של ממש והפסקנו להיות שק החבטות של התקשורת. סוכני הביטוח נמצאים בכל אייטם וקולנו נשמע מעל לכל במה ציבורית, נצפה בכל המדיות ונקרא בכל מקום".

בנוסף, רוזנפלד גם הדגיש את הלובי הפוליטי המגוון של חברי כנסת ומובילי דעה שניצב לימין הלשכה, כי "הוא מבין שאנו שליחי הציבור של אזרחי ישראל".

הביטוח הסיעודי – הציבור מופקר

נשיא הלשכה התייחס למשבר הביטוח הסיעודי: "הציבור מופקר ונטול אפשרות לבטח את עצמו. הסיבות למשבר ידועות וכולנו רוצים לראות יצרנים וענף ביטוח יציב, מגובה כלכלית וגם מרוויח, לרבות העובדה שגם אנחנו רוצים לראות גרעיני שליטה יציבים בחברות, אך מכאן ועד מחיקת מוצר מהיום למחר ללא מתן  אפשרות לשוק להיערך לפעולה שגם לוותה בשתיקה רועמת ולא בפעם הראשונה המרחק הוא רב", אמר רוזנפלד והוסיף: "אדוני מבקר המדינה – על שולחנך מונחת פנייתי בנושא הזה  ואני משוכנע שגם בעיניך כמו בעיני האדם הסביר לא ייתכן מצב כזה, בהפרשים של יום, של שעות, מחליטות כל החברות להשמיד מוצר ולעצור את שיווקו לציבור. תמוה? מוזר? ואף אחד לא נותן הסברים".

רוזנפלד תקף את חברות הביטוח על שתיקתן בסוגיית סוכני הנסיעות, בסוגיית הסכם לרבים, בנושא הביטולים בריסקים וגם את שתיקתם הנמשכת במשבר הסיעוד ובהיעדר ביטוח מנהלים ראוי שאין מי שיחלוק על העובדה שהוא מוצר נכון במקרים רבים. "למה אתם בוחרים בשתיקה? למה אתם לא מושיטים יד ומסייעים לנו במאבקים למען הציבור? האם לא טובת הציבור בראש מעיינכם בעת קבלת ההחלטות?"

כמו כן, נשיא הלשכה קרא למנכ"לי החברות להשמיע קולם נגד כניסת בנקים וחברות כרטיסי אשראי לתחום הביטוח: "האם גם במקרה זה אנו נהיה כיפת הברזל הבלעדית מפגיעה אנושה בציבור? אנו מצפים לשמוע את קולכם ובדציבלים גבוהים, אחרת נתעורר למציאות בה ענף הביטוח יוצא מגבולות הגזרה המקצועיים שלו והמפסידים הם הציבור".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *