רוזנפלד: "הכנסות הסוכן בביטוחי הסיכונים לא ייפגעו"

נשיא לשכת סוכני ביטוח התראיין בכנס אלמנטר השנתי של עדיף ודיבר על נושא הריסקים, החזרי העמלות ואפשרויות הדיגיטל: "הציבור הישראלי צריך אותנו ולא יוותר עלינו"
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

"בנושא הריסקים העמדה שלנו ברורה. יצא מסמך הבהרה מרשות שוק ההון ולא מופיעה פגיעה בעמלת הסוכן. היינו בשלושת השבועות האחרונים בקשר הדוק עם היצרנים ואני שמח שנענו לפנייתנו והודיעו שלא יפגעו בעמלת הסוכן, בעמלת ההיקף והנפרעים בתחום הסיכונים והריסקים. אני יכול להגיד שאין שקט עד אפריל. נפעל שגם לאחר מכן סוכני הביטוח יתוגמלו בעמלת היקף או בעמלה בשם אחר, אבל שלא ירדו בהכנסות בעמלת הנפרעים או ההיקף. רמת ההכנסה של סוכן הביטוח לא תיפגע כי אין סיבה". כך אמר נשיא לשכת סוכני ביטוח, סו"ב ליאור רוזנפלד, בראיון שקיים עמו מנכ"ל אדקיט, מיקי זכאי, בכנס אלמנטר השנתי של עדיף.

בנושא החזרי העמלות במקרי ביטולי פוליסות אותה מחייבת הרשות, אמר רוזנפלד: "אנחנו נמצאים במשא ומתן הדוק עם רשות שוק ההון והיצרנים, ויש כלים נוספים. לא יכול להיות שסוכן הביטוח שמתוגמל ב־2019 ייאלץ להחזיר ב־2023 כספים שקיבל היום – שהוא השתמש בהם כבר. זה לא קיים באף תחום, אני לא מכיר בעל מקצוע אחר שנדרש אחרי 4־5 שנים להחזיר כסף.

רוזנפלד בכנס עדיף | צילום: סטודיו עדיף

אין בזה היגיון ואנו קוראים מכאן לחברות הביטוח שפנו לאוצר וביקשו את נושא שש השנים והביטולים. לחברות הביטוח אין סכנה קיומית ליציבות ולהון העצמי והן לא צריכות לנצל את ההחלטה הרגולטורית כדי לפגוע בסוכני הביטוח. סוכני ביטוח הם שבנו את חברות הביטוח והביאו להן את מאגר הלקוחות, את ההון העצמי ואת החוזק שלהן. אסור לשכוח את זה".

בהתייחסו לשיווק הישיר של חברות הביטוח וחברות הביטוח הישירות, שאל זכאי את רוזנפלד – האם מדובר באיום או הזדמנות? ונשיא הלשכה הגיב: "לצד כל איום יש הזדמנות. הקשר של סוכן הביטוח, הקשר הבלתי אמצעי, הערך המוסף שמביא הסוכן ללקוח ידוע ליצרנים בישראל. ידוע להם כי הם לא יכולים למצוא משווק טוב מאתנו, שגריר טוב מאתנו לענף הביטוח ללקוחות, עבור אותם יצרנים. בסופו של יום צריך את סוכן הביטוח בקצה גם בעידן הדיגיטלי, גם בעידן הישיר בשיווק הישיר. הלקוח, הציבור בישראל לא מבין ביטוח. אנו מבינים ביטוח וצריכים לפרש לציבור את כל הקשור לתחום הביטוח והפנסיה והסיכונים. הוא צריך אותנו ולא יוותר עלינו".

לגבי השתלבות הסוכנים בשיווק הדיגיטלי של החברות אמר רוזנפלד: "זו הדרישה לכל היצרנים – לשלב את סוכני הביטוח במכירה הדיגיטלית ולתגמל אותם כמו שצריך. בסופו של יום, כאשר הלקוח בא לממש פוליסה הוא צריך את סוכן הביטוח לצדו. כשהוא נמצא במוסך עם השמאי הוא צריך מישהו ביניהם, שלא השמאי יהיה מטעם גורם או מונחה על ידי גורם כלשהו. צריך את סוכן הביטוח בעת התביעה ברכב וביטוח דירה, חייב את התערבות סוכן הביטוח".

נשיא הלשכה ציין כי הלשכה הגיעה להסכם עם שלוש מחברות הביטוח הגדולות בישראל שכבר התחילו בתהליך מכירה ישיר דיגיטלי: "הגענו להסכם שסוכני הביטוח יקבלו אותו מחיר בדיוק כמו שניתן לקבל במכירת האונליין של אותו יצרן. קיבלנו הבטחה שלא תהיה פנייה ישירה מאותו יצרן לאותם מבוטחים שסוכני הביטוח הביאו לחברת הביטוח. ההבטחה השלישית שקיבלנו ומיושמת בימים אלו מדברת על כך שסוכן הביטוח יתוגמל בהתאם משום שלא יכול להיות שסוכן ביטוח יתוגמל בעמלה מעליבה, גם אם המכירה נעשתה באופן דיגיטלי. יש שלוש חברות בולטות בשוק שמוכרות ביטוח בצורה דיגיטלית ומהירה וישירה, שימכרו דרך סוכני הביטוח בעמלה שתכבד את הסוכנים ותאפשר לתת שירות ללקוח הקצה".

עבור הייעוץ צריך לשלם

זכאי: "הסוכן בעולם הופך ליועץ. מה היית מייעץ לסוכנים שרוצים להיות סוכנים הוליסטיים?"

רוזנפלד: "סוכני ביטוח צריכים להתמקצע בכל עת. אנו כלשכה נותנים את הכלים כדי להיות סוכני המחר גם בעידן של איומים מסביב על ידי כל מיני גורמים. סוכן ביטוח שהוא חפץ חיים, חייב להתעדכן וללמוד, ואנו מספקים את הכלים. בסופו של יום, כאשר הצרכן הישראלי מגיע למשרדו של סוכן הביטוח, הוא יודע שמולו יושב איש המקצוע הטוב ביותר. רוב המבוטחים לא מבינים ביטוח. הם צריכים להיות שקטים שאנו מספקים את המוצר והייעוץ הטוב ביותר.

עבור הייעוץ הזה גם צריך לשלם וגם כאן אנחנו פועלים בתחום הפנסיוני וגם בתחומים אחרים. כאשר אתה נכנס ויושב עם בעל מקצוע, אתה צריך לדעת שזה עולה כסף, כי הוא יכול לתת כלים ונתונים שאתה לא יכול להשיג לבד. אם הלקוח היה יודע להשיג לבד – הוא לא היה מגיע אלינו. להם יש את השאלות, לנו יש את התשובות. יש לנו דרכים נהדרות לגרום לכל הסוכנים להפוך להיות יותר דיגיטליים וישירים בעזרת החברות עצמן ויש דרכים לסייע, לשיתוף פעולה ולהגן על הלקוח והענף".

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email