רוזנפלד: "חברות ביטוח שיעבדו עם חברות האשראי – קו אדום של פגיעה בציבור שיהיה קשה להשלים עימו"

כנס אלמנטר 2020 שבר את שיאי ההרשמה עם מעל 2,000 נרשמים. נשיא הלשכה קרא לסוכנים לשקף בעבודתם מול החברות את תוצאות סקר שביעות הרצון שלהם
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

בנאומו ביום השני של כנס אלמנטר 2020 של הלשכה, הזהיר נשיא הלשכה, סו"ב ליאור רוזנפלד, את חברות הביטוח המסורתיות: "על פי תנאי הרישוי של ישראכרט, היא מחויבת לעבוד עם ארבע חברות ביטוח לפחות. אנחנו עם היד על הדופק ונרצה לדעת אלו חברות יפנו עורף לסוכני הביטוח ויעבדו עם חברות האשראי. בנוסף למכירות הישירות של חברות הביטוח, זו תהיה נקודת אל חזור וקו אדום שלא נשלים אתו, ואולי נצטרך לקבל החלטות לא קלות לגבי חברות אלו", הדגיש רוזנפלד.

נשיא הלשכה התייחס לדיון המשפטי המתקיים בנושא הענקת רישיון סוכנות ביטוח ותאגיד לחברות מקס וישראכרט, בעקבות עתירה של הלשכה לביה"מ המחוזי בירושלים לעניינים מנהליים, ואמר: "עמדת לשכת סוכני הביטוח שהוצגה בביה"מ היא עמדת הציבור; אני מקווה מאוד שביה"מ יאמר את דברו כדי שנוכל לחיות בשוק של תחרות שווה והוגנת, שבו לכל השחקנים יהיו אותם כלים ואפשרויות למכירה למבוטחים".

ליאור רוזנפלד בכנס אלמנטר 2020. צילום: יח"צ
ליאור רוזנפלד בכנס אלמנטר 2020. צילום: יח"צ
"הימנעו מהתלהמות"

לכנס שהתקיים באופן מקוון נרשמו כ-2,200 משתתפים, שרובם אף צפו בו.

בהתייחסו למכירות הישירות של חברות הביטוח למבוטחי הסוכנים, אמר נשיא הלשכה: "הנושא מדיר שינה מעינינו; נכון שיש שיפור בנושא הזה ויש פחות תלונות, אבל לא נרפה מהעניין".

רוזנפלד התייחס גם לסוגיית אתרי הביטוח המתחזים תוך שימוש בסמלי שלטון: "בעקבות פעילות שלנו, יורטו כבר שישה אתרים כאלה. ואולם, עדיין אנחנו נתקלים בפרסומים מטעים של גופים מתחזים; לא נעצור במאבק זה ולא נוריד את הרגל מהגז עד שהתופעה תמוגר", אמר.

נשיא הלשכה ציין כי נציגי הלשכה נמצאים בכל אמצעי התקשורת וקרא לסוכנים להימנע מהתלהמות ברשתות החברתיות: "בואו ניכנס לפרופורציות – מאות הופעות שלנו בתקשורת למול סיקור אחד או שניים לא אוהד לסוכני הביטוח".

בהתייחסו לתוצאות סקר שביעות הרצון, אמר: "הסקר משקף גם את שביעות רצון הסוכנים מהחברות, אבל גם את אי שביעות הרצון מחברות. שיעשה כל סוכן את שיקול דעתו עם מי הוא עובד ואיך. חשוב לשקף את תוצאות הסקר גם בעבודה שלנו מול החברות".

בסיכום דבריו קרא רוזנפלד לחברות הביטוח לשתף פעולה עם סוכניהן: "זכרו מי בנה אתכן", אמר. "בואו נמשיך בשותפות בינינו שהיתה חלק מהוויית העבודה שלנו ונביא בשורה למבוטחים, נספק את הביטוחים הנכונים על ידי בעלי המקצוע הטובים והנכונים שהם סוכני הביטוח".

שורה של הישגים

בנאום הפתיחה שלו ביום הראשון של הכנס סקר רוזנפלד את הישגי הלשכה בתחום האלמנטרי בהם ביטוח לנהגים עם שתי תביעות, הפקת אישור היעדר תביעות ב"הר הביטוח", אישור קיום ביטוח אחיד בתחום העסקי, ביטוחי חובה לסוכנים במגזר הערבי, העלאת המודעות לצורך בביטוח לאופניים חשמליים ועוד. כמו כן, ציין את עמידתם של סוכני הביטוח בחזית התקשורת בעת השריפות הגדולות בחודשים האחרונים, כמו גם את התגייסותם של הסוכנים לטובת המבוטחים והציבור בתקופת הקורונה.

רוזנפלד התייחס לצורך בכיסויי סייבר ואמר: "אנחנו פועלים שכל ביטוח אלמנטרי עסקי יכלול ביטוח לכיסויי סייבר, ושהסוכנים ישלטו בתחום. בעתיד, גם בכל ביטוח דירה יהיה כיסוי סייבר".

עוד הדגיש, כי בתחום ביטוח צד ג' לרכבי ליסינג, שזכה לביקורת של היועץ המשפטי לממשלה, הלשכה הייתה הראשונה להציג הצעת חוק בנושא, שקידומה הופסק עקב הבחירות.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email