רוזנפלד לברקת: יש לשים סוף למכירות ביטוח בידי מוקדנים חסרי הכשרה

נשיא הלשכה פנה השבוע לממונה בבקשה ללמוד את עמדתו בנושא; "האם לא הגיעה העת לעשות סוף להפקרות בעניין זה, אשר פוגעת בסופו של דבר בציבור המבוטחים?"
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

נשיא הלשכה סו"ב ליאור רוזנפלד, פנה אל הממונה על רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון ד"ר משה ברקת, בבקשה ללמוד את עמדת הרשות בנושא המוקדנים של חברות הביטוח שעוסקים במכירת ביטוח.

"לאחרונה אנו נתקלים בתלונות לא מעטות של לקוחותינו, שמתלוננים על כך שמוכרנים מטעם חברות הביטוח (שאינם עובדים בעלי רישיון מורשה מטעם רשות שוק ההון), יוצרים קשר יזום עם ציבור המבוטחים, רובם לקוחותיהם של סוכני הביטוח.

"במסגרת השיחות אשר קיבלנו לידינו אנו נתקלים במצגים מטעים ואמירות אשר בלשון המעטה מוטב היה כי לא יאמרו", כותב רוזנפלד לברקת.

סו"ב ליאור רוזנפלד | צילום: באדיבות הלשכה

לדברי נשיא הלשכה, לאחר פניות של הלשכה לחברות הביטוח "אנו עדים למסר קבוע כי מדובר על עובד/ת חדש/ה אשר החל עבודתו במוקד המכירות הישיר של החברה וכי באופן קבוע 'מדובר בטעות מצערת וכי העובד ננזף'.

"נשאלת השאלה", כותב רוזנפלד, "כיצד רשות שוק ההון מתירה לחברות הביטוח, אשר הינן גוף סמי-ציבורי אשר חלות עליו חובות מהמשפט הציבורי, כמו גם מהמשפט הפרטי, לפנות לציבור המבוטחים על ידי גורמים שאינם מורשים ואינם בעלי רישיון, סטודנטים מתלמדים וחיילים משוחררים שמתחילים למכור ביטוח, בלי כל הכשרה מינימלית, מציגים מצג שווא לציבור במקרה הקל ובמקרים רבים אחרים גורמים נזק של ממש".

לדבריו, "אמנם, מדובר על מכירה על ידי חברת ביטוח, אך האם לא הגיעה העת לעשות סוף להפקרות המתנהלת בעניין זה, אשר פוגעת בסופו של דבר בציבור המבוטחים בישראל, לקוחותינו?.

"נשמח לשמוע את עמדתכם על מנת לשקול את המשך צעדינו בעניין", מסיים נשיא הלשכה את פנייתו.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email