רוזנפלד לברקת: לעצור מכירות ביטוח על ידי מוקדני החברות

נשיא הלשכה: "המוקדנים גורמים נזק לציבור ולתדמית סוכני הביטוח; יש להפעיל עליהם אכיפה קשה למען יראו ויראו"
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

"כנשיא לשכת סוכני ביטוח בישראל, הנני שב ופונה אליך בבקשה לעצור את המכירות של מוצרי ביטוח על ידי מוקדני חברות הביטוח, שאינם מקצועיים, אינם מורשים ואשר גורמים נזק ממשי לציבור בכלל ולתדמיתם של סוכני הביטוח המורשים בפרט", מבקש נשיא הלשכה, סו"ב ליאור רוזנפלד, במכתב דחוף ששלח אל הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון ד"ר משה ברקת.

לדבריו, "שבוע אחר שבוע, קם הציבור בישראל לתמלול של שיחה טלפונית מטעם נציג/ת מכירות של חברה כזו או אחרת, המוכרת ביטוח, אשר בדיעבד מתברר כי אינו תואם את צרכיו של המבוטח.

רוזנפלד וברקת |צילום: באדיבות הלשכה

 

"ניתן היה להתייחס בביטול לפרסומים אלו הואיל וניתן לומר כי אין מדובר על סוכני ביטוח מורשים ולכן על מה התרעומת? אלא שזו בדיוק הסיבה לפנייתי זו".

רוזנפלד מדגיש, כי "האם עסקינן בסוכן ביטוח מורשה בעל רשיון, או לחילופין בסטודנט המשלים הכנסה במוקד הישיר של חברת ביטוח. מבחינת הציבור זהות המוכר הינה 'סוכן ביטוח' כהגדרה גנרית לכל מי שמשווק מוצרי ביטוח. אמנם, חברת הביטוח משווקת את מוצריה שלה בלבד, על ידי מי מטעמה ובאחריותה הבלעדית, ברם התנהלות זו לא יכולה להוביל ל'יד חופשית' בזהות המקצועית של אותם מוכרנים, חסרי נסיון וידע מקצועי מינימלי נדרש, אשר כאמור, יחשבו כ'סוכני ביטוח'".

בורות בצירוף לביטוח

עוד טוען נשיא הלשכה, כי מדוגמאות המתקבלות במשרדי לשכת סוכני ביטוח מדי יום ביומו, "אנו נדהמים לגלות עד כמה פושה הבורות בהליכי הצירוף לביטוח, ולא, איני מצפה שאותם מוכרנים ידעו מונחים כגון 'סעיף שומה' או 'סעיף DIC', אלא אני מדבר על הבנה בסיסית ביחס להבדל בין פיצוי, קימום או שיפוי, בין אובדן כושר לתאונות אישיות".

רוזנפלד מוסיף ומציין במכתבו לממונה כי "הציבור מגלה רק בעת תביעה כי כל ההבטחות שנמסרו לו על כיסויים ביטוחיים שנמכרים לו מתבררים כ'עורבא פרח', וזאת אף מעבר להיקף הכספי של התשלומים החודשיים שיורד לטמיון".

התחזות לסוכנים

במכתבו, מציין נשיא הלשכה דוגמה נוספת לכך שקיים נסיון לכרסם בתדמית סוכני הביטוח. הוא כותב כי קיימים גורמים המתחזים לסוכנים ומציין כתבת טלוויזיה שפורסמה השבוע על סוכן ביטוח שלכאורה "עקץ" גברת ועשה שימוש בכרטיס האשראי שלה בסכומים דמיוניים. "והנה, בסוף הכתבה מתברר כי לא מיניה ולא מקצתיה, אין מדובר על סוכן ביטוח כלל וכלל, אך שוב כתבה שכזו פוגעת בתדמית סוכן הביטוח", אומר רוזנפלד.

"סוכני הביטוח, הם אנשי מקצוע, מיומנים מלומדים, אשר עברו מבחנים קשים ביותר כדי להתהדר בזכות להגיד בגאווה כי הם סוכני ביטוח", מוסיף נשיא הלשכה. "הם נמצאים לצדו של הציבור ברגעים המשמחים וברגעים הקשים, כאשר המשפחה גדלה, כאשר הלקוח עבר עבודה, וחלילה גם במחלה קשה ואף בגרוע מכל. סוכן הביטוח הוא איש האמון של הציבור ומשכך אנו מצפים מרשות שוק ההון לבער את העשבים השוטים הללו מקרבנו, אנו מצפים שהרשות תפעל למנוע מצבים של שיווק על ידי מי שאינו מורשה לעסוק בתחום וכן תפעיל אכיפה קשה למען יראו ויראו", מסכם נשיא הלשכה את מכתבו לברקת.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email