בעקבות שיתוף פעולה בין ויזה כאל להכשרה לפיה מציעה חברת האשראי ללקוחותיה באמצעות הודעת SMS – ביטוח רכב באמצעות אפליקציית GO של הכשרה, פנה נשיא הלשכה, סו"ב ליאור רוזנפלד, למנכ"ל הכשרה שמעון מירון במחאה.
במכתב למירון טען נשיא הלשכה בין היתר: "התנהלותה של הכשרה, בדגש על המיזם האחרון לו נחשפנו לאחרונה ביחס לחברת ויזה כאל, והמכירה הישירה, ללא סוכני הביטוח, אינה ראויה בלשון המעטה, ודאי כאשר מדובר על חברה אשר חתומה על 'אמנת שירות' למול לשכת סוכני ביטוח".

רוזנפלד הדגיש כמה פעמים במכתבו את המחויבות של הכשרה כלפי הסוכנים, והוסיף: "אנו מצפים שחברת ביטוח אשר מצהירה מתחת לכל עץ רענן על חשיבות שיתוף הפעולה עם סוכני הביטוח שתפעל בהוגנות ובשקיפות למול סוכני הביטוח, וזאת בבחינת 'כללי משחק' הוגנים, ולא תפעל לאיין את סוכן הביטוח ולפעול מעל לראשו".
רוזנפלד קרא למנכ"ל הכשרה לחזור בו מהמהלך: "אנו שבים ומציעים לכם לשקול לחזור בכם מהתנהלות זו ולפתוח ערוצי מכירה יחד עם סוכני הביטוח שהביאו אתכם עד הלום. רק סוכני הביטוח יכולים לספק לציבור לקוחותיהם שירות מקצועי", כתב נשיא הלשכה.
פועלים יחד
לטענת הכשרה ביטוח, המהלך עם חברת האשראי ויזה כאל דווקא בוצע עם מעורבות של סוכנים. "הכשרה פועלת ותמשיך לפעול באמצעות סוכני הכשרה, תוך שמירה על רמת מקצועיות גבוהה ומשתלמת. כל שיתופי הפעולה האחרונים שנעשו, בוצעו באמצעות סוכני הכשרה – כך במכרז שזכינו בו של לשכת עורכי הדין באמצעות סוכנות אינטר, כך גם במקרה של עסקת ויזה כאל שמתבצע באמצעות סוכנות דורות בבעלות אריה קלמנזון. אנו פועלים ונמשיך לפעול יחד עם הסוכנים", נמסר מחברת הביטוח.
עקיפת סוכני ביטוח
רוזנפלד דחה את תגובת הכשרה ואמר: ״לשכת סוכני ביטוח בעד הקידמה ויש לנו את כל הרצון והכוונה להוביל את סוכני הביטוח לעתיד משולב דיגיטציה. יחד עם זאת, אנו סבורים שאין מקום לאפשר עקיפת סוכני ביטוח שבנו במשך שנים את האיתנות הכלכלית של חברות הביטוח. הכשרה עוקפת סוכנים זאת הפניית עורף ל־ 750 סוכניה.
"הכשרה מגדילה לעשות ופונה לחצי מדינה שאוחזת בכרטיס אשראי של ויזה כאל ומציעה להם תנאים ששאר סוכני החברה אינם מסוגלים לספק. אנו דורשים מחברה, שחתמה על אמנת שירות עם לשכת סוכני ביטוח, לא לעקוף את סוכני הביטוח ולאפשר להם למכור גם מוצר דיגיטלי בעמלה ראויה ומכובדת״.