רוזנפלד: "נציב סדר יום חדש בו סוכן הביטוח ייתפס כאוטוריטה; את זה יבינו גם הציבור וגם היצרנים"

נשיא הלשכה, בראיון אחד על אחד עם עודד בן עמי, מדבר על עתיד סוכן הביטוח – המקצועי והכלכלי
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

"ההנהגה הנוכחית גדולה וחזקה והיא תציב סדר יום חדש – שסוכן הביטוח ייתפס כבעל מקצוע, כאוטוריטה. סוכני הביטוח יצטרכו להפנים, והם כבר עושים את זה, שהם שווים את המחיר ואת התשלום. שיעריכו את עצמם מקצועית ואישית. מה שנשדר לציבור, זה מה שהציבור יבין. אנחנו צריכים להציג עצמנו מול חברי הכנסת והתקשורת. כשלקוח ייכנס אלינו למשרד, הוא יבין שהוא נפגש עם בעל מקצוע והוא מקבל ערך מוסף".

כך אמר נשיא הלשכה סו"ב ליאור רוזנפלד בראיון אחד על אחד עם העיתונאי עודד בן עמי בכנס הפנסיוני של הלשכה באילת. בלב הראיון עמד נושא עתיד סוכני הביטוח – המקצועי והכלכלי.

רוזנפלד הוסיף, כי "גם היצרנים צריכים לדעת שהזרוע השיווקית הטובה ביותר הם סוכני הביטוח והיא גם הזולה ביותר, כי היצרנים משלמים לנו רק על הצלחה".

רוזנפלד ובן עמי

עמלה ראויה לסוכן

בהתייחסו לשאלת בן עמי אם יש חשש שהאפליקציות יחליפו את הסוכן, אמר רוזנפלד: "אנחנו מודעים לדיגיטציה ולא נוכל להילחם בה. מיותר לחשוב שאנחנו יכולים להילחם בקדמה. בכל אפליקציה של יצרן, של חברת ביטוח או של בית השקעות – נדרוש שהיא תכלול את סוכן הביטוח. אני יכול להיות כבר איש בשורה. חברת ביטוח מסוימת דיווחה לפני חודש שהיא יוצאת בשיווק ביטוח בריאות דרך אפליקציה. אותה חברת ביטוח תצא ממש בימים הקרובים בהודעה שבאותה אפליקציה ניתן לרכוש ביטוח רק אחרי שעוברים דרך סוכן ביטוח".

נשיא הלשכה חידד: "נוצרה מחשבה שמכירת ביטוח באפליקציה מאפשרת להקטין את העמלה. לא נוותר על הנושא הזה. אנחנו נדרוש ונעמוד על זה שהעמלות שסוכני הביטוח מקבלים גם באמצעות הדרכים הדיגיטליות יהיו ראויות ולא מעליבות".

כנס שהוא מותג

בן עמי שאל את הנשיא על חברי הכנסת הרבים שהגיעו לכנס הפנסיוני ועל שיתוף הפעולה אתם בחקיקה.

"כנס לשכת סוכני הביטוח הפך למותג וחברי הכנסת מגיעים לכאן. זה אות וסימן דרך שלשכת סוכני ביטוח מובילה. אנחנו מובילים שתי הצעות חוק: הראשונה מדברת על פנסיה מגיל 18 . אותה הצעת חוק היא חלק ממסקנות הוועדה לבחינת עתיד ענף הביטוח. כל חייל שמתגייס, מגיל 18 , המדינה באמצעות סוכני הביטוח, דרך משרד הביטחון ומשרד האוצר, תפריש לו לפנסיה. ההצעה השנייה היא שכל מכירה של מוצר ביטוח ארוך טווח, תבוצע לאחר פגישה עם בעל רישיון. הפגישה עצמה יכולה להיות גם באמצעים דיגיטליים דוגמת סקייפ.”

ספר מה השינוי המתוכנן בסעיף 19א?
"כשלקוח ייכנס אלינו למשרד, הוא יבין שהוא נפגש עם בעל מקצוע והוא מקבל ערך מוסף. גם היצרנים צריכים לדעת שהזרוע השיווקית הטובה והזולה ביותר הם הסוכנים”. סוכן ביטוח יוכל לקבל דמי טיפול או שכר טרחה בהמשך לעמלה שהוא מקבל מהיצרן. סוכן הביטוח נדרש לפעמים לעשרות שעות של עבודה והעבודה הזו שווה כסף. לא יתכן שהוא לא יהיה מתוגמל על הידע ועל הרזומה שלו. שינוי סעיף 19א יביא אותנו לשם. משרד האוצר מתחבר לנושא הזה. הוא ביקש תנאים, שאם נעמוד בתנאים האלה הוא יוביל אתנו את החקיקה .האוצר וגורמים אחרים לא יציבו לנו תנאים ואם נצטרך לעשות את זה בחקיקה לא נהסס לעשות את זה. סעיף 19א הוא אחד הפתרונות.

"אנחנו עובדים על הכנסת מוצרי מניעה למשרדי הסוכנים והכנסת כתבי שירות. אנחנו מכשירים את סוכני הביטוח למתן שירותים נלווים שיאפשרו ערוצי הכנסה נוספים. גישור, למשל, הוא מקצוע מאוד נושק למקצוע שלנו. אנחנו לא נוותר על העמלה מהיצרנים. השלט במשרד, נייר הלוגו של חברת הביטוח, הם לא חינם. השלט שחברת הביטוח מציבה במשרד שלנו שווה כסף”.

בהתייחס לרגולציה אמר רוזנפלד: "הרגולציה קיימת. אנחנו לא מתנגדים לרגולציה כרגולציה, אבל צריך איזונים ובלמים. כל מי שנאם על הבמה הזכיר את עודף הרגולציה בישראל. כולנו צריכים לבצע חישוב מסלול מחדש בנושא הרגולציה. בכל פגישות שלנו אנחנו חוזרים על משפט קבוע. החוכמה לא נמצאת בצד אחד ולא רק אתם יודעים מה טוב למבוטח. מי שרץ בגשם ובלילה למבוטחים הם הסוכנים. יושב כאן ציבור של אנשים שיודעים הכי טוב מה הלקוח צריך”.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email