רוצים להצליח? זה בידיים שלכם!

המאמן העסקי, ליאור אטיאס, עם טיפים וכלים מעשיים שיסייעו לכם בדרך להצלחה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

מי מאיתנו לא רוצה להצליח? מי לא היה רוצה לנתב את השקעת הזמן, האנרגיה והכסף לכדי יצירת הצלחה והישגים אישיים ומקצועיים שניתן יהיה להתגאות בהם? לדעתי האישית – כל אחד רוצה להצליח. העבודה היומיומית שלי כמאמן עם אנשים בתחומים שונים, בתשע השנים האחרונות, הבהירו לי מעל לכל ספק שאנשים כמהים להצלחה בחיים, מה שבאופן טבעי ומובן מעלה מספר שאלות מסקרנות כמו: איך מייצרים הצלחה?; למה זה הרבה פחות פשוט ממה שהיינו רוצים לעצמנו?; איך התנהלות נכונה בעבודה הרציפה כסוכני ביטוח יכולה לסייע לנו להגדיל את הסיכוי להירשם כסיפור הצלחה מרשים ביותר?

כל אחד רוצה להצליח | צילום: shutterstock

אני מבקש לפתוח בציטוט הבא: “הצלחה לא באה אליך, זה אתה שהולך אליה” (מרווה קולינס). מתוך המשפט הפשוט והכל כך חכם הזה עולה המסר אולי הכי חשוב בהקשר להצלחה – בשביל להשיג הצלחה צריך ללכת, לזוז, להיות בעשיה. באימון יש שני מושגים שכדאי להכיר Be (הוויה) ו־Do (עשיה).

העשייה היא למעשה היכולת לנוע קדימה במרץ, לחקור את השטח, להסיק מסקנות, להשתפר ולהיות הרבה יותר טובים בפעם הבאה.

כסוכני ביטוח ההימצאות בפגישות פרזנטציה מול לקוח, בדיקת תיקים קיימים ובחינתם המקצועית, ההגעה למפגשים מקצועיים לחידוד הידע והשבחתו, כל אלו הן דוגמאות טובות לעשיה וליצירת הזדמנויות נוספות לקדם את העסק הפרטי של כל אחד ואחת מכם.

המעבר מה־Be אל עבר ה־Do – מצריך מאתנו בהרבה מן המקרים התנהגות מאד שונה מהקיימת, כשיוצאים מאזור הנוחות, מתקרבים לעבר חיפוש של משהו טוב יותר, רווחי יותר, כזה שיוכל לאפשר לנו להתפרנס בכבוד רב ולא לקרוס מחוסר אנרגיה כי עבדנו ממש קשה. תמיד האמנתי שאפקטיביות היא הדרך הנכונה לייצר הצלחות. אז נכנסנו לתוך עשיה, יצאנו מאזור נוחות שלא ממש קידם אותנו מזה זמן מה, ועכשיו אנחנו מוכנים ל”הסתער” על התוצאות המעולות ולקצור את הפירות של פרי עמלנו המרשים.

חד וממוקד

האומנם? לא ממש. כעת מחכה לנו ההתמדה בעשיה תוך שימת דגש משמעותי על היכולת ללמוד תוך כדי תנועה ולשנות את הדורש שינוי. איש מקצוע שמתעקש להישאר במקומו במקום להיות דינמי ולהתאים עצמו לרחשי השוק והלקוחות – דינו כנראה ידוע מראש. מי שלא מתקדם – נסוג אחורה במהירות שיא.

ואתם? מה איתכם? מה עם העסק שלכם? אתם בעשיה רציפה? יוצאים כל כמה זמן מהאזור הנוח והמוכר ומחפשים כיצד להציע ללקוחות שלכם את הדבר הבא בעולם הביטוח? להציע להם שירות באיכות שהם טרם פגשו? כמה אתם מאמינים בעצמכם ובדרך שיצרתם לעבר ההצלחה שלכם?. אני מקווה שאתם לגמרי בכיוון הזה. ששמתם את המטרות שלכם לתקופת הזמן הספציפית ואתם פשוט פועלים באופן חד וממוקד שלא ניתן לעצור. העצירה היחידה היא, כבר לבטח ניחשתם, בתחנת ההצלחה הקרובה.

הכותב הינו מאמן עסקי וארגוני (MBA), מאמן בכיר (MCIL) מטעם לשכת המאמנים בישראל, מנחה ומרצה בתחומי מנהיגות עסקית וחינוכית

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email