רן רשתי: לפוליסות החיסכון יש פוטנציאל אינסופי, עלינו למקסם זאת

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

"כיום מוחזקים מעל לטריליון שקל בפיקדונות ו-170 מיליארד שקל במזומן ובעו"ש. לשוק פוליסות חיסכון יש עדיין פוטנציאל עצום", כך אמר רן רשתי, מנהל מכירות ארצי בחטיבת חיסכון ארוך טווח בקבוצת הראל, בכנס הפיננסים.

רשתי ציין כי ב-2013 החלה להתפרסם הפוליסה הפיננסית בעיתונות, מה שהביא לתזוזת לקוחות וב-2014 נראתה פעילות רבה סביב המוצר. לדבריו, כמה תהליכים מרכזיים השפיעו על מכירות המוצר, בהם פתיחות הפוליסות המסלוליות ב-2004, סגירת קופות הגמל והפיכתן למוצר חיסכון ארוך טווח ב-2015, וביטול המקדם המובטח בפוליסות מנהלים ב-2013.

כמו כן, ציין רשתי כי לאור הגברת המודעות בקרב הציבור לחיסכון בפנסיה, רבים הבינו כי צריך לבנות רבדים נוספים של חיסכון כיום. גם לירידת הריבית במשק ניכרת השפעה, מכיוון שלא מעט אנשים מוכנים להניע חסכונות לאפיקים מסוכנים, אך מניבים יותר.

לדבריו, "לבנק יש תוכניות עם תנאים קשיחים, נקודות יציאה קבועות וגם המעט שהורווח בהן עלול להתפוגג אם שוברים את התוכנית. הציבור מפקיד מאות ואלפי שקלים כל חודש. הוא רוכש את המוצרים האלה, בהם גם מוצרים שנותנים תשואה ריאלית שלילית. הוא ציין כי תפקידו של הסוכן טמון בהבנת פרופיל הלקוח וצורכיו. "כשאנחנו מדברים עם לקוח ומבינים מה הפרופיל שלו יש לבחון מה אפשר להביא לאותם לקוחות: יחס אישי, התאמת המוצר לצרכים, עלויות אפקטיביות ומקצועיות".

רשתי הדגיש כי בהראל יש נכונות לסייע לסוכנים בהתמקצעות ובמפגשים עם לקוחות כבדים. האתגרים בתחום, לפי רשתי, הם צורך בשדרוג טכנולוגי של סביבת משתמש הקצה, השקעה בבניית מערך מקצועי תומך לקוח וסוכן, פיתוח ארגז הכלים של הסוכן, ביצוע הכשרות לסוכנים והתמקצעות.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email