רפורמת נזקי צנרת לא מתרוממת: סו"ב ישראל גרטי מנסה לפתור

כשנתיים חלפו מאז הרפורמה ותלונות הציבור והסוכנים מתרבות, כמות השרברבים ואיכותם לא מספקת והחברות מעכבות אישורי תביעות ותשלומים; יו"ר הוועדה האלמנטרית נפגש עם חברות הניהול כדי לשפר את השירות
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

הרפורמה של נזקי צנרת (חוזר השרברבים) נכנסה בקול תרועה רמה מצד רשות שוק ההון בספטמבר 2017. הרפורמה היתה אמורה להביא לשיפור המצב בתביעות נזקי מים בביטוחי דירות, אך בפועל הבעיות גדולות והתלונות גברו.

לדברי סו"ב ישראל גרטי, יו"ר הוועדה לביטוח אלמנטרי בלשכה, הגיעו לוועדה וכן פורסמו ברשתות תלונות רבות מצד סוכנים על ההתנהלות בנושא זה. "בעקבות התלונות הרבות, החליטה הוועדה בראשותי לקיים פגישות עם החברות המנהלות בתחום", סיפר גרטי.

סו"ב ישראל גרטי | צילום: שלומי דעי

הפגישה הראשונה הייתה עם מנכ"ל חברת "נץ", ליאור טוביה ועם הסמנכ"לית מאיה גמזו אזולאי. מצד הוועדה השתתפו גם סוכני הביטוח שלמה אפלר, אברהם שובל, ואילן דבי.

גרטי: "היה חשוב לנו לשמוע מהם, אם הם מבינים שיש בעיות ומה הפתרונות שהם מציעים. שיתוף הפעולה מצדם היה מעולה, הם הראו לנו מה הם משפרים בתהליכי העבודה ומסרו לנו מספר טלפון של מוקד ישיר לסוכנים, לטיפול און־ליין עבור קיצור תהליכים".

יו"ר הוועדה האלמנטרית פירט את הבעיות ביישום הרפורמה: "חלק מהבעיות נובעות מכך שבעקבות הרפורמה גדל במאות אלפים מספר המבוטחים אצל חברות המנהלות. לשם כך הן זקוקות לעוד ועוד שרברבים והבעיה היא שאין מספיק שרברבים מיומנים בשוק. חלקם לומדים אפילו תוך כדי תנועה.

"בחברת נץ הבטיחו שהם בודקים את איכות השרברבים ויבדקו אפשרות לקיום הכשרת שרברבים בשיתוף משרד העבודה והלשכה. כמו כן, הובטח לטייב את התאמת סוגי התביעות לסוגי השרברבים, שכן שרברב שיודע לטפל בסתימה בדירה זה לא שרברב שיודע לטפל בבניין ששם הנזק יכול גם להיות מאות אלפי שקלים".

צוואר בקבוק

בעיה נוספת שמעלה סו"ב גרטי היא צוואר הבקבוק שנוצר אצל חברות ביטוח, שאינן ממהרות לאשר תביעות בתחום זה: "לפעמים הן רוצות עוד חוות דעת והתיקון מתעכב בעוד יומיים שלושה, כך שחוסר שביעות המבוטח גוברת. נוצרה מציאות משולבת של מספר מבוטחים גדל והולך, כמות ואיכות שרברבים לא מספקת וחברות ביטוח שלא ממהרות לאשר תביעות", מסביר גרטי.

בפגישה עם מנכ"ל חברת הניהול "מילגם", שלומי אברשטרק, ועם חברי הוועדה שלמה אפלר, אילן דבי, מאור כהן, שלומי גילה, שובל אברהם, אסף ייגר, עלו בעיות נוספות: "שם אמרו לנו שמדובר בתהליכים – תהליך של למידה, של הטמעה. לדבריהם, יש פה שרשרת שלומדים איך לקצר אותה כולל זירוז אישורים מצד חברות הביטוח. הם העלו בעיה נוספת לפיה חלק מחברות הביטוח גם מעכבות תשלומים לשרברבים, שרובם עצמאים קטנים, ואם חברה מעכבת להם 10־20 אלף שקל בחודש, הם לא יעבדו בתחום הביטוח יותר – כך כל הזמן יורדים שרברבים מהמצבת".

חשוב לציין כי פגישה נוספת תתקיים באוגוסט בין הוועדה האלמנטרית לחברה הגדולה השלישית בתחום "נתב".

עוד מסר גרטי, כי "רשות שוק ההון אמנם ביצעה ביקורת על הרפורמה לפני שנה אבל הבעיה היא שהרשות בוחנת את המצב לפי תלונות הציבור המגיעות אליה ונמצא שיש ירידה של 75% במספר התלונות, מה שגורם לה להיות מרוצה – אבל הם שכחו שהתלונות היום מגיעות מהציבור ישירות לחברת הביטוח, שנכנסת לתמונה ומטפלת ולא משתפת את הרשות בתלונה. הצגנו בפני הרשות את הבעיות הקיימות. אנחנו רוצים שירות מצוין, אנחנו כרגע לא בשירות מצוין, אפילו לא בשירות טוב".

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email