רשות שוק ההון תומכת בהרחבת פעילות סוכני הביטוח לתחום הפיננסים

תמריצי החברות לסוכנים צפויים להיכלל בתקנות שתפרסם הרשות. סגן הממונה, יואב גפני, על פעילות המסלקה: "יש שחקנים שאמורים להיות פאסיביים, אך משתמשים במידע שמתקבל לרעה"
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

"על פי החזון הדיגיטלי של האוצר, הסוכן יהפוך להיות One stop shop ויקבל את כל הפרטים של המבוטח בלחיצת כפתור. היינו רוצים שכשהסוכן עומד מול הלקוח, הוא גם יטפל בכסף שלו", כך אמר יואב גפני, סגן בכיר לממונה על שוק ההון, בוועידת עדיף שהתקיימה
ביום שלישי האחרון. בהתייחסו לתגמול סוכני הביטוח ולשינויים הצפויים בו, אמר גפני כי תמריצי החברות לסוכנים, כדי שימכרו יותר, יכללו ככל הנראה בתקנות שתפרסם הרשות. לדבריו, תגמול שאינו כספי עלול להשפיע על הסוכן לקבל החלטות לטובתו ולא לטובת המבוטח. "לכן התגמול צריך להיות כספי בלבד", הדגיש גפני.

יואב גפני
יואב גפני

שימוש לרעה בפישינג

"הפניה למסלקה, מאפשרת לקבל מידע לגבי כל החסכונות הפנסיוניים", אמר גפני. "מצאנו שיש שחקנים שאמורים להיות פסיביים, אך משתמשים במידע שמתקבל לרעה. גוף שהצהיר על פישינג,
כשהלקוח עליו התבקש המידע אינו שלו, משתמש לרעה בליד ופונה לאותו הלקוח. אני באמת חושב חלק מהגורמים בענף עשו נזק קשה לסוכנים הוגנים, שהם הרוב הגדול". "בעולם המתפתח יש לסוכני הביטוח והחברות לא מעט פעילויות שליליות שאנחנו פועלים נגדן",
הוסיף גפני. "למשל, במוקדים טלפוניים אפשר לאתר אוכלוסיות. הצד החיובי הוא שאפשר להיות מדויק לגבי החיתום ולהקל על הפעולות. מצד שני, אפשר לאתר אוכלוסיות חלשות באמצעים טכנולוגיים, שהשימוש בהם יוצר תופעה של מכירת ביטוחי יתר ולא פעם גם ביטוחי כפל. לפעמים מתקשרים אנשים שהם לא סוכנים מורשים, ולכן הוצאנו לאחרונה נייר בנושא המוכרנים ומתקיימים דיונים מול השוק בנושא", אמר גפני.

"מצאנו שבחלק מהמקרים הסוכנויות שעובדות מול מעסיקים, לפני שהן מאפשרות את זכות הבחירה בסוכן, מעבירות לעובדים ניירות שאין מילים אחרות לתאר אותן חוץ מהפחדה", הוסיף גפני. "לא רק שהדבר נוגד את החוק אלא שהוא גם פועל בניגוד לחובת הנאמנות של הסוכנים. בנוסף, יש מקרים שמשפיעים על התפיסה של הרוב הגדול, כמו ניגוד עניינים. מג יע סוכן, שהוא בבעלות מלאה של המעסיק, ומשמש כסוכן הפנסיוני של העובד מבלי ליידע את העובד שהוא בבעלות המעסיק ושהוא מקבל עמלה על עצם השיווק של הפעולה. הפעולות האלה משליכות על הנכס העיקרי – האמון".

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email