"אנחנו מודאגים מהתשלומים החלקיים של חברות ביטוח על תביעות של מבוטחים; יש חברות שמשלמות רק 80% מהפיצוי המובטח ויש אפילו שמשלמות רק 60%; לכן החלטנו ברשות להוסיף למדד השירות של חברות הביטוח שמפרסמת הרשות, גם קריטריון של תשלום תביעות חלקי. כמו כן, נדרוש מהחברות לפרט בגין כל רכיב שנדחה מהתביעה, מדוע הוא נדחה".
כך גילה אסף מיכאלי, סגן בכיר לממונה על רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, בפאנל ייחודי לסוכנים צעירים. לדבריו, בנושא תשלום תביעות חלקיות בא לידי ביטוי במלוא העוצמה תפקידו של סוכן הביטוח המייצג את המבוטח מול החברה.
סו"ב שי שדה, אמר בשיחה כי גם לשכת סוכני ביטוח מפרסמת מדד שירות משלה של חברות הביטוח לפי ענפים שונים: "החברות בהחלט לוקחות את הסקרים שלנו לתשומת לבן ומנסות להשתפר", אמר שדה. הוא שאל את מיכאלי מדוע במכרזי המדינה לביטוח רכב לא חלה על החשב הכללי החובה להתבסס על מדד השירות של רשות שוק ההון, וזאת לאור העובדה שמי שזכתה ב־3% בלבד במכרז היא חברת שירביט, שנחשבת לחברה מובילה במדד השירות בביטוח רכב.
מיכאלי ושדה
סו"ב מאור כהן שאל את מיכאלי מדוע רשות שוק ההון מתעלמת מכך שחברות הביטוח מעסיקות מוקדנים ללא הכשרה מתאימה במכירת ביטוח. בתגובה אמר מיכאלי, שיש מקום לבחון השוואת הדרישות הרגולטוריות מסוכני הביטוח לדרישות מנציגי המכירות של החברות. מיכאלי רמז לכך, ש"חוזר המוכרנים" עשוי לתת לכך מענה, ואמר כי באופן כללי על חברת הביטוח מוטלת החובה לפעול במקצועיות, ולהכשיר את נציגי השירות שלה.
בהתייחסו לטענה שהועלתה בידי הסוכנים הצעירים, לפיה חברת ביטוח ישיר אינה מעבירה לסוכנים מידע בעת פנייה בהתאם לחוזר הצירוף, אמר מיכאלי כי הנושא יטופל מול כל חברת ביטוח שתפר את ההוראות.