שאלת מיליון הדולר: מדוע כדאי להצטרף למועדון MDRT?

המועדון המקצועי של המצטיינים בסוכני ביטוח החיים מונה עשרות אלפי חברים בכל העולם; אלה היתרונות בהצטרפות למועדון

שואלים אותי מעת לעת מהם הערכים המוספים שמעניק מועדון MDRT לסוכנים העומדים בקריטריונים המתאימים להצטרפות אליו. בטרם נצלול פנימה ונמחיש ערכים אלה, כדאי שנכיר יותר לעומק את המועדון, מתחילת דרכו ועד היום.

מועדון Million Dollar Round Table, או בשמו המקוצר MDRT, הוקם בארה"ב על ידי 32 סוכנים העוסקים בביטוח חיים כבר בעשור השני של המאה הקודמת. המכנה המשותף של מייסדיו: סוכני ביטוח שמכרו פוליסות ביטוחי חיים בלפחות מיליון דולר.

מימין: אבן חן, ורדי, ויקלמן, רוזנפלד ובת זוגו ופרידמן | צילום: גיא קרן

מאז גדל והתרחב המועדון אשר מונה כיום יותר מ־66 אלף סוכני ביטוח חיים, המובילים בעולם בתחום השירותים הפיננסיים, מלמעלה מ־72 מדינות, ביניהן ישראל, שבה מכהן כיושב ראש המועדון סו"ב אלברט גבאי, CLU.

עוצמתו הנוכחית של MDRT קיבלה ביטוי רק לפני חודשים ספורים בכנס המועדון העולמי שנערך בלוס אנג'לס שבארה"ב. אל הכנס הגיעו מכל רחבי הגלובוס, כולל משלחת ישראלית מכובדת.

מצוינות ומוטיבציה

למרות שהקוד האתי של המועדון נכתב לפני עשרות רבות של שנים, נדמה כי הוא אקטואלי יותר מתמיד עבור חבריו. הנה דוגמא לחלק מהקוד האתי של המועדון: "להציב תמיד את אינטרס הלקוח לפני האינטרס של הסוכן; לשפר ולשמר את הסטנדרטים הגבוהים של היכולת המקצועית ואת המיומנות כדי לתת לציבור הלקוחות את מיטב הייעוץ האפשרי; לוודא מסירת מידע מלא והולם של כל הנתונים ללקוחות וזאת על מנת לאפשר להם להגיע לידי החלטות נבונות; ולמנוע החלפת פוליסות קיימות בחדשות כדי למנוע נזק והפסד ללקוחות".

מתוך ידע מקצועי יוצא דופן, התנהגות אתית קפדנית ושירות לקוחות מעולה, מעניק המועדון לחבריו את ערך המצוינות בעסקי ביטוח החיים והפיננסים. כמו כן, החברות במועדון מוכרת בעולם ופותחת אפיקים רחבים לחבריו: בשיפור מתמיד של המקצועיות, בהפריה הדדית של ידע, יכולות ומיומנויות, באפשרות להרחיב את ההזדמנויות והקשרים העסקיים  וכן היא מסייעת במישור התדמיתי מול הלקוחות.

ערך מהותי נוסף אשר חשוב לתת עליו את הדעת – המוטיבציה. בכל כנס ובכל מפגש, בישראל ובמקומות שונים בעולם, ההשראה שאליה נחשפים חברי המועדון סוחפת אותם להישגים עסקיים כל פעם מחדש. הדגש על הנעה לפעולה באמצעות הרצאות מרתקות, מפי המרצים ואנשי המקצוע הבכירים בתחומם, ממלא באנרגיה את החברים ומטעין את המצברים האנושיים.

במקצוע כמו שלנו, זהו אתגר לא מבוטל. שהרי מעטים הלקוחות, אם בכלל, הקמים בבוקר ופונים מיוזמתם אל סוכן הביטוח האישי בבקשה לרכישת ביטוח חיים או אחר. ברובם המכריע של המקרים הדחיפה לרכישת ביטוח החיים מגיעה מאיתנו. וכדי שלנו יהיה כל הזמן את הכוח לדחוף למען הביטחון הכללי של המשפחות, גם אנחנו צריכים דחיפה, מוטיבציה – וזו ניתנת בכמויות גדושות על־ידי מועדון MDRT.

"האם הורה יכול לכתוב מכתב אהבה יותר אמיתי לילדיו מאשר פוליסת ביטוח חיים?",הוא אחד ממשפטי העוצמה של המועדון. גם המשפט "זה לא קל להיות אדם זקן או להיות אדם עני, אבל זה נורא להיות גם זקן וגם עני", מאפיין רבות את המועדון שמטמיע בחבריו מוטיבציה ואמונה בתחום. הנוסחה המנצחת, על פי המועדון היא ששילוב מצוינות יחד עם מוטיבציה מביא להצלחה בעסקים.

באתר הלשכה קיימות טבלאות המפרטות את תנאי הסף לחברות במועדון בשנת 2018. הסכומים המצויינים שם הם בדולר ומתייחסים לפעילות המועמד בשנת 2017. כמו כן, בתחתית העמוד ניתן למלא טופס הצטרפות.

הכותבת היא יועצת נשיא לשכת סוכני ביטוח בישראל לתהליכי רגולציה וכנסת וחברת הנהלת מועדון MDRT ישראל וחברת TOT