הפרזנטור של לשכת סוכני הביטוח אורן איילון שמח והתרגש מכך שנבחר לככב בסרטוני הפרסומת ולשחק את שוקה האמיתי."מעבר לפן האישי, אני שמח להיות חלק ממהלך כזה. אנחנו הולכים לשנות תפישה שצמחה במשך שנים ארוכות ולא הגבנו עליה. בתפישת עולמי גם לנו הסוכנים יש תפקיד במיתוג מחדש ושינוי תדמית הסוכן כפי שהוצגה בפרסומות של ביטוח ישיר, וזו אחת מהפעולות החשובות שעשינו לשם כך".
איילון, 53, החל לעסוק בביטוח לפני 24 שנים, לאחר שהיה כבר בעל עסק אחר."לקוחה שלי בעסק הקודם המליצה לי על התחום. הלכתי לראיון בסוכנות ביטוח גדולה ותוך כמה ימים הבנתי שאני צריך להוציא רישיון ולהיות עצמאי".
כיום הוא בעל סוכנות לביטוח מקבוצת תלתן, בעלת סניפים בפריסה ארצית: אשקלון, רחובות, קריית אונו ופולג."בימים אלה אנחנו בתהליכי גיוס של סוכני משנה שיעבדנו עמנו". איילון הוא בוגר לימודי מינהל עסקים וכל רישיונות משרד האוצר בתחום הביטוח, ובימים אלה הוא לומד גם תכנון פיננסי וייעוץ פרישה.
מלבד זאת, שימש איילון כסגן ראש מועצת פרדסיה, מפקד משטרת התנועה של מרחב שרון בהתנדבות והיה מג"ד במילואים. בתו הבכורה השתחררה השבוע מצה"ל לאחר ששימשה כקצינת כושר קרבי בסיירת גולני ואיבדה 14 מחבריה בצוק איתן. בתו הקטנה משרתת בביסל"ח כקצינת אכזריות.
"אני אדם סקרן מטבעי, אז עניין אותי לעבור את החוויה", מספר איילון על האודישנים."זה נמשך יום שלם ובזמן הזה קשרתי קשרים עם האנשים על הסט ועם והמפיקים, אני מניח שחלקם יהיו לקוחות שלי בהמשך. בסך הכל היה כיף. לא ידעתי כמה אנשים הוזמנו לאודישנים ושמחתי על כך שהתקבלתי".
לדבריו, "הרבה לקוחות שלי אומרים שהפרסומות של הביטוחים הישירים רמסו והשפילו אותנו עד עפר. אני עומד באמת – על כל ה-1.98 מטרים שלי – מאחורי אמונתי בחשיבותו של סוכן הביטוח. אני גאה במקצוע ומאמין שזו הדרך היחידה להתבטח – רק סוכן ביטוח יכול לבטח ולטפל במבוטחים כמו שצריך. זו הדרך הנכונה: אדם שאתה מכיר ומלווה אותך לאורך כל הדרך כמו רו"ח ועו"ד. הרי אנשים לא יתבססו על ייעוץ משפטי באינטרנט. זה צריך להיות בדיוק באותה הרמה עם סוכני ביטוח, שנותנים מכלול שלם של שירות מקצועי ואישי, מגוון ביטוחים ולא ביטוח נקודתי כזה או אחר".
הצורך בסוכן ביטוח בא לידי ביטוי באירועים כמו תביעות שלא משולמות, מציין איילון."הביטוח הישיר לא עונה על כל הצרכים. הוא יודע לטפל בסל מוצרים מצומצם כמו רכב ודירה. לנו יש יכולת לתת פתרונות מגוונים ורחבים יותר. ברגע האמת, כשצפה בעיה – מתגלה המשקל הרב של סוכן הביטוח ויכולתו להפוך את הקערה על פיה.
"רק אתמול קיבלתי טלפון ממבוטח שנפלה לו התקרה על הראש באמצע היום בחדר האוכל, כשהיו שם אנשים. למזלנו, רק שני אנשים נפגעו באורח קל. הגעתי למקום, שמעתי מה קרה, הענקתי ייעוץ מקצועי והזמנתי את השמאי. ביטוח ישיר לא יכול לעשות דבר כזה, אין לו את הנציגים המתאימים. סגנון העבודה שלי הוא בשטח, אני נמצא מחוץ למשרד 85% מהזמן, ונפגש עם אנשים. יש לי משרד שנותן את העורף הלוגיסטי והמקצועי ואני רץ בשטח.
"ביטוח זה לא דבר שמודדים כשהכל בסדר. ביטוח נמדד ברגע שהכל לא בסדר, כשהכל משתבש, כשאתה פוחד, מבולבל וחסר ישע. כשזה קורה אין בכלל מה להשוות בין סוכן ביטוח מקצועי שמכיר אותך לבין טלפנית אנונימית בחברת ביטוח ישירה. ברגע האמת, במקרה של שריפה, תאונה, הצפה או חלילה מחלה – המבוטח רוצה להרגיש שיש אבא שדואג לו באופן אישי, מישהו מוכר שיטפל בו במהירות, שיעזור לו, שיחזיר את חייו למסלולם התקין. איילון לא התקשה להתחבר לתפקידו כשוקה האמיתי ולא הרגיש שהוא צריך לשחק.
"יכול להיות שאנשים שיראו את הפרסומת יחשבו שאני באמת שוקה האמיתי, אבל אין לי בעיה עם זה. רכבנו על הפרסומות של ביטוח ישיר והשתמשנו בדמות שהם יצרו. מבחינתי, אני באמת שוקה האמיתי, כמו כל חבריי סוכני הביטוח. השוקה הזה יודע לתת שירות, מכיר את הלקוח, יודע ללוות ולייעץ בכל תחום ותחום במרחב הביטוחי והפיננסי של כל מבוטח. אני מקווה שאנשים יבינו כך את הקמפיין".
אתה מכין את עצמך לרגעי התהילה שיגיעו עם עליית הקמפיין?
"ניסו להכין אותי לכך, אבל אני לא יודע עד כמה חיי ישתנו. יכול להיות שאכן יזהו אותי יותר, אבל אני לא יודע למדוד זאת כרגע. מה שחשוב הוא שלמדנו לקחת את הלימונים ולהפוך אותם ללימונדה, וזכיתי לעשות זאת. אני מקווה שאייצג את הלשכה בצורה מכובדת ומקצועית".