שיפור השירות לסוכן

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

פתח דבר: לשכת סוכני הביטוח הוקמה בראש ובראשונה עבור ציבור הסוכנים ועל כן כל סוכן צריך לדעת כי יש לו מענה בלשכה לכל בעיה, כלכלית, משפטית או אישית. לשם כך, תיגברה הלשכה את מערך היועצים המשפטיים ויועצים בתחומים נוספים, הקימה קרן עבור סוכנים שזקוקים לסיוע כלכלי הגבירה את כמות ימי העיון וההשתלמויות המקצועיות והשיקה את תוכנית המנטורים לסוכנים צעירים. כמו כן, לראשונה הוציאה הלשכה לוחות שנה עבור הסוכנים ולקוחותיהם. כמות המלגות לדור ההמשך הוגדלה ובלשכה שואפים להעניק מלגות גם לצעירים שהם לא דור המשך. בנוסף, ועדת הרווחה אף עובדת על הקמת מועדון לקוחות שיכסה תחומים רבים לרווחת הסוכנים.

  • חיזוק והגברת פעילות הסניפים והמחוזות: הלשכה הגדילה את התקציבים לסניפים ולמחוזות והפקידה את ניהול התקציב בידי יושבי הראש שלהם. כתוצאה מכך, הוגדלה משמעותית הפעילות בסניפים ובמחוזות ונוספו ימי עיון וכנסים מקצועיים. בלשכה רואים את הסניפים והמחוזות כמנוע של הלשכה. המטרה היא להגיע לכמה שיותר סוכנים באמצעות הסניפים, לחזק אותם כמה שיותר, לגייס ולהכפיל את כמות החברים. ככל שיהיו יותר חברים בלשכה כוחנו יגדל. חשוב שכל סוכן שמחזיק רישיון יהיה חבר בלשכה. הנהלת הלשכה פועלת להפעיל ולדרבן את יושבי ראש הסניפים לארגן ולקיים כמה שיותר מפגשים לסוכנים, שכן הם מכירים את הסוכנים באזורם. בכל פעילות ומפגש של הלשכה הם רשאים להזמין סוכנים שאינם חברי לשכה כדי שיטעמו קצת ממה שהלשכה מארגנת. בלשכה מקיימים גם אירועי גיוס מיוחדים.
  • גיוס חברים חדשים: הוועדה לגיוס סוכנים דאגה להציב דוכנים בכנסים שונים, לייצר פעילויות מול סוכנויות גדולות לגיוס סוכנים וליצור קשר עם האקדמיות השונות, כמו מכללת נתניה, המכללה למינהל והמכללה האקדמית קריית אונו, כדי לקרב את האקדמיה ללשכה ולחשוף את הסטודנטים לביטוח ללשכת סוכני הביטוח, כל זאת במטרה להגדיל את מספר החברים מ-4,200 סוכנים, ל-6,000-7,000 סוכנים בעלי רישיון סוכן, שיתנדבו לקדם ולסייע לפעילויות הלשכה, עבורם ועבור כלל הסוכנים.
  • הרחבת ההשתלמויות המקצועיות באמצעות המכללה לפיננסים ולביטוח: המכללה לפיננסים וביטוח נערכת להקמת סניף בפארק המדע בבאר שבע. ביום העיון של מחוז הדרום שהתקיים לאחרונה, הכריזה החברה כי תעניק מלגות דור המשך לסטודנטים. במכללה מדווחים על התעניינות עצומה בלימודי ביטוח. למכללה יש תוכניות פיתוח רציניות שיביאו לכך שרבדים גדולים בציבור יבינו שהמכללה הינה הגוף המקצועי המוביל בארץ, כמו גם את חשיבותו של איש מקצוע כמו סוכן ביטוח. הכוונה היא לפנות גם לכלכלנים ולעורכי דין המעוניינים בהסבת מקצוע. התוכניות של המכללה מתפרשות לכל הארץ. בחודשים הקרובים ייפתח גם קורס לרפרנטים של ביטוח במחוז צפון. במחוז תל אביב צפויים להיפתח שני קורסים חשובים: קורס לרפרנטים של ביטוח, בניסיון להכניס כוחות חדשים לענף הביטוח וקורס טכנולוגיה שילמד סוכנים הפעלה נכונה של כל האמצעים הדיגיטליים העומדים לרשותם. בנובמבר תערוך המכללה השתלמות מיוחדת בנושא סוגיות נבחרות בביטוח הפנסיוני. את ההשתלמות יזמה הוועדה לביטוח פנסיוני, לאור השינויים המשמעותיים שמתחוללים בענף ומשפיעים על עבודת סוכן הביטוח. כמו כן, ב-15 בדצמבר יתקיים יום עיון ארצי בתחום הפיננסים בתיאטרון הבימה, תל אביב. הכוונה היא ליצור מסורת חדשה. בדומה לכנסי האלמנטרי והפנסיוני ויום העיון בנושא בריאות שנערכים מדי שנה באותה התקופה, יתקיים גם יום עיון פיננסי קבוע מדי שנה.
  • תוכנית מנטורים לסוכנים צעירים: הוועדה לסוכנים צעירים בלשכת סוכני ביטוח הקימה את תוכנית המנטורים, שנועדה לחבר בין סוכנים ותיקים ומנוסים לבין סוכנים מתחילים שזקוקים להכוונה ולסיוע. הסוכן הוותיק יהיה האדם שעמו יבקש הסוכן הצעיר לדבר ולהתייעץ בסוגיות שונות בעבודתו, וימצא אצלו אוזן קשבת. מטרת התוכנית היא לאתר סוכני ביטוח צעירים בתחילת דרכם, עד גיל 46, ולחברם לסוכנים ותיקים בעלי ניסיון עשיר, מעל גיל 46. הסוכן הוותיק יתנדב לשמש כמדריך ומלווה של הסוכן הצעיר ואף יסייע לו בהשתלבותו בענף הביטוח, בהתמודדויות היום-יומיות – טיפול בבעיות שונות, עבודה מול חברות הביטוח, בדיקת הסכמים, בדיקת תיק לקוח, הכנה לקראת מפגש עסקי גדול חוות דעת בסוגייה ביטוחית כזו או אחרת והעצמה אישית ורוחנית. בלשכה רואים בהשתלבותו של הסוכן הצעיר מטרה עיקרית. תוכנית המנטורים מכוונת בעיקר לסוכנים צעירים שהם לא דור המשך. התוכנית נותנת למעשה מעין אבא מלווה, או דמות מלווה מבוגרת, מקצועית, בעלת ניסיון, אובייקטיבית לחלוטין, עבור הסוכן. באמצעות הפרויקט יוכל סוכן צעיר בתחילת דרכו לקבל כלי שיקדם וישלב אותו בצורה מלאה בענף.
  • חוברות מידע לסוכנים: לכל כנס שעורכת הלשכה נלווה מגזין מקצועי שמעניק סקירה על הנושא שלשמו מתכנסים סוכני הלשכה. המגזין כולל ראיונות עם אנשי מפתח בתחום, מחוץ ללשכה ובתוכה, טורים של אנשי מקצוע ומידע חיוני, כמו טבלאות השוואה בין ביטוחים שונים שמציעות חברות הביטוח. בנוסף, הלשכה מפיקה תכנים מקצועיים נוספים במקרים בהם היא מזהה צורך. בימים אלו משלימים בלשכה חוברת מקצועית בנושא ביטוחי בריאות, אשר תסייע לסוכן ללוות את לקוחותיו.
  • רישום מוזל למסלקה: הלשכה הגיעה להסכם של מחיר מוזל ביותר מ-30% לחברי הלשכה, שתוקפו נמשך עד סוף אפריל. הוועדה לביטוח פנסיוני בלשכת סוכני הביטוח הקימה צוות של שלושה סוכנים, יחד עם סוכן מהוועדה הטכנולוגית, שתפקידו לסייע לסוכני הלשכה עם המסלקה הפנסיונית. הצוות עומד בקשר עם סוכנים שנרשמו למסלקה, מסייע בהטמעת תהליכים, מטפל בבעיות עם המערכת ומעודד סוכנים נוספים להצטרף למסלקה, במסגרת מהלך כולל שיזמה הלשכה. החל בנובמבר 2013 הועבר נספח א' אך ורק דרך המסלקה, והחל בינואר קבלת מידע במסגרת מנוי סוכן מתבצעת דרך המסלקה בפורמט של ממשק אחיד בלבד.
  • מדיניות דלת פתוחה: נשיא הלשכה אריה אברמוביץ מקיים מדיניות של דלת פתוחה בלשכתו. כל סוכן ביטוח יכול להתקבל לפגישה אצל הנשיא בתיאום מראש. אברמוביץ מסר כי "בכל בעיה, סוגיה או הצעה שצצה, בין אם במישור המקצועי ובין אם במישור האישי, דלתי תמיד פתוחה בפני הסוכנים".
  • הרחבת הייעוץ המשפטי: לשכת סוכני הביטוח סגרה עם ארבעה משרדי עורכי דין שייעצו משפטית לסוכנים במחוזות, בכוונה להנגיש את המשרדים לסוכנים בשטח, להעניק כלים משפטיים טריטוריאליים קרובים לסוכנים וזמינות גבוהה יותר של כל אחד מהמשרדים לציבור הסוכנים. משרדי עורכי הדין פועלים על פי המתווה, שסוכם בין הלשכה לבין עורכי הדין. לצורך מתן הייעוץ המשפטי לחברי הלשכה מונו ארבעה משרדי עורכי דין על פי פריסה גיאוגרפית, בכל אחד מהמחוזות. ההסכם כולל מתווה למתן השירות.
  • יועצים מקצועיים לחברי הלשכה: לשכת סוכני הביטוח בישראל בחרה 15 יועצים בתחומים שונים לשירות הסוכנים. היועצים שנבחרו יתנו שירותי ייעוץ ראשוני בחינם לחברים במייל, ובמידת הצורך בהמשך בטלפון. היועצים שנבחרו: דודי הרשברג, יועץ פנסיוני; רו"ח צביקה משבנק, יועץ מיסוי פנסיוני; עו"ד שלמה בכור, יועץ לענייני צווי הרחבה ודיני עבודה; ד"ר אודי פרישמן, יועץ בריאות וסיעוד; יעקב מזרחי, מומחה לביטוחי נסיעות לחו"ל; גדעון ארמן, יועץ אלמנטרי; עופר בן נון, יועץ לענייני הנדסה ונדל"ן; דוד בכר, יועץ תביעות רכוש ואובדן רווחים; נחמיה אדמוני, מומחה לאביזרי מיגון לעסקים ולדירות; נחמן ברנפלד, יועץ לדרישות מיגון; אביב בן אברהם, יועץ שמאות רכב; עו"ד איתן קנול, יועץ תעבורה; עופר פוסט, יועץ מחשוב; רו"ח רמי מימון, יועץ להערכת שווי תיק סוכן והיבטי מיסוי; איציק אוסטשינסקי, יועץ כלכלי-מסחרי של הסכמי סוכן/חברה. הלשכה רואה חשיבות רבה מאוד בכך שלסוכן יהיה עם מי להתייעץ בנוגע לעבודה ואף בנוגע לבעיות ושאלות אישיות. לצורך כך, נבחרו יועצים איכותיים ובעתיד מתוכנן להיפתח גם בלוג ייעודי שבו יוכלו היועצים לספר על סוגיות שונות ופתרונן, כדי שסוכני הלשכה יוכלו להשתמש בניסיונם ולהפיק לקחים מהסוגיות המתוארות. ככל שחברי הלשכה ישתמשו יותר ביועצים שעומדים לשירותם, יתווספו יועצים נוספים בתחומים אחרים. על פי המתווה שנחתם, אם כתוצאה מהייעוץ יבקש חבר הלשכה להרחיב את הייעוץ לפגישות אישיות ו/או עם גורמים שונים, יינתן השירות תמורת תשלום על ידי הסוכן ו-/או הלקוח של הסוכן. המחיר כולל הנחה משמעותית לחבר הלשכה. כמו כן, בנוסף לייעוץ לחברי הלשכה ישתתף היועץ בישיבות וועדות הלשכה הרלוונטיות בהתאם להזמנה של יו"ר הוועדה, וירצה בימי עיון סניפיים ו/או ארציים. יועצי הלשכה מצדם מחויבים להגיב לפניית הסוכנים תוך שני ימי עבודה; הם לא יוכלו לקבל תמורה כלשהי מחברות ביטוח/ בתי השקעות; והם לא יעבירו תמורה כלשהי לסוכן עבור הפניית לקוח.
  • הסכם סליקה עם ויזה כאל: במאי הגיעה הוועדה לטכנולוגיה להסדר עם ויזה כאל, לפיו חברי הלשכה יוכלו לבצע סליקת כרטיסי אשראי באמצעות אפליקציה ייעודית לכך וקורא הכרטיסים CAL POS, המתחבר לסמארטפונים ולטאבלטים, ובאמצעות המחשב במשרד, דרך אתר האינטרנט של ויזה כאל לעסקים. על פי ההסדר, יוכלו חברי לשכת סוכני הביטוח לקבל תשלום מלקוחותיהם בכרטיסי אשראי, באמצעות הסמארטפון או הטאבלט, בכל מקום ובכל זמן, בדרך נוחה ומאובטחת. מכשיר ה-CAL POS יאפשר גבייה קלה ובטוחה, תוך מתן אפשרות לפריסת עסקות עד ל-12 תשלומים, שליטה ובקרה על ההכנסות, וללא עלויות חודשיות קבועות. כרטיסי האשראי שיכובדו בסליקה הם ויזה, מסטרקארד, ישראכרט ודיינרס. עמלת הסליקה עבור הסוכנים היא 1.95%. סוכנים שיצטרפו להסדר ישלמו באופן חד פעמי 40 שקל עבור קורא הכרטיסים.
  • לוחות שנה ממותגים: מעל ל-250 אלף לוחות שנה הוזמנו מיותר מ-1,000 סוכנים. הלוחות חסכו לסוכנים סכום משמעותי, בזכות המחיר הנמוך שהצליחה הלשכה להשיג עבור הלוחות. החשיבה על לוחות השנה החלה ברעיון ליצור משהו שיאחד את הסוכנים וייצור סולידריות. במשך השנים הזמינו סוכני הביטוח לוחות שנה דרך חברות הביטוח שהוציאו לוחות עם פרסומים שלהן. הלשכה בקשה ליצור מוצר מאחד עם צביון, מסרים ותכנים של הלשכה. הלוחות כוללים מסרים מקצועיים, למשל, בדצמבר מופיעה תזכורת שזה הזמן להפקיד לקרנות השתלמות ובכל דף, מסר אחר שמתאים לאותה תקופה. בנוסף, הוכנס אלמנט ייחודי של ברקוד, שמוביל לסרטון אנימציה וג'ינגל של הלשכה.
  • קרן להלוואות הדדיות: ועדת הרווחה מטפלת גם בגמ"חים. בין היתר, הועדה מעניקה הלוואות לסוכנים שנקלעו לקשיים מסיבות לא צפויות. בלשכה שואפים להגדיל את סכום ההלוואה, שניתנת ללא ריבית והצמדה – בהחזר של שנה.
  • ביטוחים לחברי לשכה: לאחרונה הורחבו הביטוחים העומדים לרשות חברי הלשכה. כיום יכולים חברי הלשכה לקבל ביטוח סיעודי של כלל וביטוח בריאות של הראל, ביטוח אחריות מקצועית של איילון וביטוח חיים קבוצתי של איילון. ביטוח רפואת שיניים נמצא בהליך מתקדם לקראת סגירה.
  • מלגות לבני סוכנים: במרץ השנה הגיעו 27 סטודנטים בני דור המשך ללשכת סוכני הביטוח בתל אביב כדי לקבל מלגות לימוד במכללת הלשכה, בסכום כולל של 150 אלף שקל. השנה היה שינוי באופן מתן המלגות: אם בעבר ניתן זיכוי למכללה שסירבל את הליך התשלום, הרי שהשנה קיבלו הסטודנטים תעודת מלגה יחד עם ההמחאה עצמה, דבר שאמור להקל עליהם בהרשמה למכללה. בעתיד מתוכננות מלגות שלא יהיו מיועדות דווקא לדור ההמשך. בלשכה פועלים להקצות סכום משמעותי שיאפשר לצרף למלגות צעירים נוספים, בעיקר מהפריפריה. יינתנו קריטריונים שונים למתן מלגות, לאו דווקא לדור המשך, אלא בעיקר בשביל לעודד צעירים להגיע לענף הביטוח.
  • תווי שי מוזלים: במסגרת שיתוף פעולה עם חברת לאומי קארד, שערכה לשכת סוכני הביטוח, היו יכולים חברי הלשכה לרכוש גיפט קארד ב-18% הנחה. הגיפט קארד הוא כרטיס נטען שייעודו בין היתר לתת שי לחג לעובדים, או לאפשר לסוכנים לרכוש מוצרים במגוון רשתות בהנחה של 18%. סכום המינימום לרכישת הכרטיסים הוא 2,000 שקל והוא לא כולל רשתות מזון, מכיוון שהן מעניקות הנחות של 6% לכל היותר. בהמשך תנפיק הלשכה גם את תו הזהב בשיתוף לה"ב, כך שהסוכנים יוכלו לקבל כרטיסים משני הסוגים. לא תמיד הגיפט קארד מתאים לכל הסוכנים שלא יכולים לעמוד במינימום ויש מצבים שבהם ישנה העדפה לרשתות המזון. בלשכה עורכים סקרי שוק ומשתדלים לתת את הטוב ביותר לסוכנים. חשוב לציין כי האפשרות לקניית הכרטיס קיימת גם לעובדים בסוכנויות, ולא רק לסוכנים עצמם. בנוסף, הלשכה עובדת בשיתוף פעולה עם עמותת גיבורים קטנים, ומאפשרת גם למתנדביהם לרכוש גיפט קארד.
  • הקמת מועדון לקוחות: הלשכה שוקדת על הקמת מועדון לקוחות שיכלול הטבות מרחיקות לכת. הלשכה יצרה קשר עם גופים שונים כדי שהמועדון יקרום עור וגידים. הכוונה היא לתת תוכן בתחומים של קניות לבית, לעסק, מכוניות, נסיעות לחו"ל והשתלמויות בחו"ל, שיהוו גם הוצאה מוכרת לסוכנים. בלשכה מאמינים שהמועדון שיעניק הטבות משמעותיות, יסייע גם בגיוס חברים חדשים ללשכה. עד היום קיבלו חברי הלשכה הטבות דרך מועדון ישראכרט, אך בלשכה מעריכים שהקמת המועדון, שיכלול אתר נפרד, יביא לתוצאות טובות יותר
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email