"שירות מעולה הוא הכלי השיווקי סוכן צעיר הטוב ביותר של סוכן הביטוח"

בכל שבוע נארח סוכן צעיר שיספר על עצמו, השתלבותו במקצוע ועתיד המקצוע בעיניו – והשבוע: סו"ב מאור כהן

גיל: 32
רישיון: אלמנטרי
ותק: 10 שנים, בעל רישיון – 6 שנים. סוכן עצמאי בעלים של "מאור כהן MC סוכנות לביטוח" בפתח תקווה.

מה עשית לפני ולמה בחרת להיות סוכן ביטוח?
"בתחילת דרכי הייתי חתם בחברת ביטוח שומרה ואחר כך מנהל משרד אצל סו"ב ורדה לבקוביץ. תוך כדי עבודתי בחברת הביטוח גיליתי שהתחום מדבר אליי ומעניין אותי".

מה אתה אוהב במקצוע?
"בעיקר טיפול בתביעות – ההכוונה והיחס האישי והמקצועי למבוטח ברגע האמת, בונים אמון, אהדה ונאמנות שמתורגמים מהר מאוד להפניות חמות".

כהן

נתקלת במכשולים בדרכך?
"מכשולים היו, ישנם ויהיו תמיד. הרי מדובר בשוק תחרותי: הישירים, הרגולציה, פגיעה בעמלות ועוד. אני מעדיף להתמקד בדברים הטובים כמו עזרה וייעוץ מעמיתים למקצוע לכל אורך הדרך להצלחה – במיוחד מחברי לשכה שנותנים מזמנם למען הצלחת החברים למקצוע".

האם ישנם קשיים בהם הלשכה יכולה לסייע לך בהתמודדות מולם?
"לשמחתי יש הרגשה של שינוי במעורבות הלשכה בכל התחומים. זכיתי להיות חבר בוועדה האלמנטרית זו קדנציה שנייה, ולפני כן בוועדה לפעילות וקשרי קהילה ולהיות שותף פעיל בעשייה למען הסוכנים".

יש לך דוגמא לתרומה או ניסיון מוצלח אישי?
"ממש בימים אלו, בוועדה האלמנטרית בראשות סו"ב ישראל גרטי, אנחנו עושים רבות למען הסוכנים והמבוטחים במגוון תחומים, כמו טיפול בתופעת קיזוז העמלות, תביעות חברות הליסינג, הנגשת מידע מקצועי לסוכנים באמצעות ימי עיון, טיפול בבעיות שחווים סוכני המגזר ואמנת שירות.

"דוגמא אחת היא הקמת מיזם של הסכם שיתוף פעולה בין סוכני ביטוח בתביעות בין מבוטחיהם. ההסכם יכלול מספר כללים שיקלו על הסוכנים בתביעות כמו למשל עזרה בהשגת הסדר צד ג' מהיר שלא פעם מתעכב בגלל שאין שיתוף פעולה מצד הסוכן של הרכב הפוגע. למיזם יכנסו רק סוכנים שיחתמו על התחייבות לקיים את תנאיו".

איפה אתה רואה את עצמך בעוד עשר שנים?
"בעלים של סוכנות ביטוח גדולה יותר שתפרנס כמה משפחות; בעלים של חברה לטיפול בתביעות רכוש".

איך אתה רואה את עתיד מקצוע סוכן הביטוח?
"אין תחליף למקצוע האדיר והחשוב הזה. רובם המוחלט של המבוטחים מבינים שללא שירות מקצועי וליווי אישי, הדרך לקבלת הפיצוי המגיע להם קשה ומייסרת. מאידך, העולם הדיגיטלי גדל בקצב מטורף ויומיומי, החוכמה היא לעקוב אחר השינויים האלה ולהתאים את משרדכם לשינויים. אחרת אתם עדיין מקצועיים ונותנים שירות אישי, בזה אין ספק, אבל הופכים לבלתי נראים לרוב המבוטחים שרק צמאים לשירות המדהים שלכם ושם הם מחפשים אתכם".

יש לך טיפים שאתה יכול לתת לסוכנים צעירים?
"למהר ולהירשם כחברים בלשכת סוכני ביטוח; להגיע לכנסים ולהכיר חברי לשכה אחרים; להיות שותפים פעילים באחת מהוועדות; ללמוד מכל אחד ולחלוק את הידע עם אחרים; לתת את השירות הכי טוב שיש, זה הכלי השיווקי הכי יעיל למקצוע שלנו, יותר מכל פרסום ממומן".