שלמה שמלצר נפטר באופן פתאומי השבוע

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

איש העסקים שלמה שמלצר, 68, נפטר השבוע באופן פתאומי, לאחר שלקה בשטף דם במוח. הוא הובהל לבית החולים, אך נפטר שם. שמלצר היה בעל השליטה והיו"ר של קבוצת שלמה, שאחזה גם בשלמה חברה לביטוח, שאותה בנה במו ידיו.

הוא התגורר בסביון והותיר אחריו אשה ושלושה ילדים. שמלצר היה גם קונסול הכבוד של רומניה בישראל, ושימש גם כנשיא הכבוד של התאחדות ספורט הנכים בישראל. קבוצת שלמה נהפכה עם השנים מחברה שמתמקדת בהשכרת רכב לחברת השקעות מגוונת, המעסיקה למעלה מ-5,000 עובדים בתחומי רכב, תעשייה, קבלנות ביצוע, אנרגיה, נדל"ן, תשתיות, מספנות, מלונאות ועוד, המייצרת הכנסות של למעלה מ-5.5 מיליארד שקל. שוויה מוערך ב-2.5 מיליארד שקל.

הקבוצה שהוקמה לפני 40 שנה כוללת כיום את שלמה החזקות (חברה מדווחת שעוסקת בליסינג עסקי ופרטי ובהשכרת רכב), קבוצת אפקון אחזקות, מספנות ישראל, עסקי נדל"ן ומלונאות, קבוצת גולד בונד/קונטרם- מסוף מכולות ומטענים, תדיראן טלקום, ש.י.ר (יבואנית אופל) ושלמה חברה לביטוח.

רק לאחרונה זכתה שלמה ביטוח במקום הראשון בתחום ביטוח רכב-רכוש במדד השירות שפרסם משרד האוצר. שמלצר החל את דרכו כמוסכניק חיפאי בתחילת שנות ה-70: לאחר שירותו הצבאי הוא נישא לעתליה ועבד אצל אביה ויקטור במוסך שלו. ב-1974 הבין שאין לו עתיד כמוסכניק ובעזרת חמיו קנה שתי מכוניות סוסיתא שאותן השכיר. משרד הביטחון פנה אליו בבקשה לשכור ממנו עשר מכוניות עבור צה"ל לטווח ארוך. על אף שלא היו לו אז עשר מכוניות, הסכים שמלצר לעסקה והצליח להשיג את מספר רכבי הסוסיתא הנדרש.

ב-1991 זכו שמלצר ושותפו שלומי פוגל בזיכיון היבוא של מכוניות סקודה, באמצעות סוכנות סכו-קאר. בנוסף לסקודה, הם גם ייבאו את לאדה הרוסית וסאן יונג הקוריאנית. ב-2006 מכרו השניים את יתרת בעלותם בסוכנות שאוחדה עם צ'מפיון מוטורס ב-2001, לאחר שפולקסווגן רכשה את סקודה.

בתחילת שנות ה-90 רכש שמלצר את חברת קונטרם, מסוף מטענים עורפי בנמל אשדוד. בהמשך רכש את יצרנית המחברות ח.מ.ן שהיתה רשומה בבורסה ומכר לה את קונטרם. הוא שינה את שם החברה לגולד בונד, שנהפכה לאחד הצינורות שבאמצעותם רכש את השליטה במספנות ישראל.

ב-1996 רכש שמלצר את קבוצת ישטק, ודרכה את חברת קופל להשכרת רכב ואת החברה הבת ל.ב.ו לליסינג מימוני, במטרה לשלב את עסקי הליסינג בקבוצת החברות שבבעלותו. לאחר הרכישה שינה שמלצר את שם החברה ל"ניו קופל" ובהמשך ל"ניו קופל החזקות". בנובמבר 1995, עת הופרטו מספנות ישראל, היה שמלצר – יחד עם סמי קצב ופוגל – בין המשקיעים שרכשו את המספנות.

ב-2004 נכנס שמלצר לעסקים ברומניה באמצעות החברה הבת ניו קופל רומניה וכוללת ליסינג תפעולי, השכרת רכב, מכירת מכוניות משומשות וסוכנות לרכבי ג'נרל מוטורס בבוקרשט. ב-2008 זכה בזיכיון למכירת מכוניות ג'ילי מתוצרת סין במזרח אירופה. ב-2008 איחד שמלצר את חברת הליסינג הציבורית ניו קופל סיקסט עם חברת ההשכרה הפרטית שלו שלמה סיקסט. כיום אוחזת קבוצת שלמה סיקסט בכמעט 70 אלף מכוניות, כ-100 מוסכים ואתר לוגיסטי גדול באזור ניר צבי, שמיועד לשמש כאתר אחסון והכנה למסירת רכב חדש.

בינואר 2008 הוקמה חברת ניו קופל ביטוח, עם פוליסות ביטוח רכב ל-60 אלף כלי רכב מבוטחים בביטוחי חובה ומקיף – צי הרכב של קבוצת שלמה, וכן העניקה ביטוחי חובה לכלי רכב שנרכשו מהחברות השונות בקבוצת שלמה. בספטמבר 2008, במקביל לאיחוד חברות ההשכרה, שונה שם החברה לשלמה חברה לביטוח וכיום היא מוכרת לציבור הרחב פוליסות רכב ודירה. ב-2010 רכש שמלצר את השליטה בחברת התקשורת "פרי טלקום", שצפויה להיכנס לשוק הסלולר כמפעיל וירטואלי.

באוגוסט 2010 נודע כי זיכיון השיווק של אופל בישראל עבר מחברת UMI לידיו של שמלצר. ב-11 ביוני רכש שמלצר את חברת סונול מידיו של דוד עזריאלי, אבל עקב פטירתם של השניים השבוע בוטלה העסקה. אסי שמלצר מסר בשם המשפחה: "אנו כואבים והמומים ממותו הפתאומי של אבי משפחתנו. שלמה היה איש אהוב ומוערך על ידי משפחתו, שותפיו ואלפי עובדיו. אני בטוח שנדע להמשיך את פועלו ולהוביל את פעילות כלל החברות השונות בקבוצת שלמה".

מלשכת סוכני ביטוח נמסר: הלשכה מרכינה ראש עם פטירתו בטרם עת של שלמה שמלצר אשר עמד בראש קבוצת שלמה סיקסט ושלמה חברה לביטוח, חברות שהכירו בפועלם וחשיבותם של סוכני הביטוח. לאורך כל השנים נהנינו משיתוף פעולה פורה ודיאלוג ענייני ובגובה העיניים איתו וגם עם באי כוחו. אנו משתתפים באבלה של המשפחה ומאחלים להם שלא יידעו עוד צער.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email