גיל: 30
מצב משפחתי: רווק
רישיון: פנסיוני
ותק בענף: שנה

מה עשית לפני שהיית סוכן ביטוח?
"התחלתי את דרכי כלוחם וכמפקד בסיירת גבעתי. לאחר השחרור ניהלתי אולמי תצוגה של המותגים 'יונדאי' ו'מיצובישי' במשך ארבע שנים. לאחר מכן השלמתי תואר ראשון בכלכלה ובניהול, ובמקביל עבדתי כמתווך נדל"ן ומנהל משרד תיווך".
למה בחרת במקצוע הזה? מה אתה אוהב בו?
"מי שהציג בפניי את מקצוע סוכן הביטוח ושכנע אותי לעבור לתחום, היה הסוכן האישי שלי. תמיד אהבתי לעבוד עם אנשים ולהעניק להם שירות מקצועי ויעיל. בענף הביטוח האינטראקציה עם הלקוחות ועם חברות הביטוח היא חוויה בפני עצמה. היכולת שלך כסוכן ביטוח לעזור לאנשים ולייעץ להם לקבל החלטות שמשפיעות על חייהם וחיי בני משפחתם מעניקה לי סיפוק רב. כמות הידע שקיימת בתחום היא ייחודית ויוצאת דופן. כסוכן ביטוח אתה נחשף לתחומי עניין רבים ולומד דברים חדשים שמסייעים להעשיר את הידע שלי. זה משהו שאני אוהב, ובעזרת הכלים האלו אני יכול לעזור ללקוחות שלי על הצד הטוב ביותר".
האם נתקלת בקשיים בתחילת דרכך המקצועית?
"היציאה לדרך חדשה היא חוויה מפחידה לכל אחד, וכך גם הדבר בשביל סוכן ביטוח. הרגולציה והשינויים שמתרחשים לעיתים קרובות בשוק ובחברות הביטוח מצריכים מעקב מתמיד ולמידה מתמשכת. בתחילת הדרך הייתי צריך לפתח שיטת מעקב, למידה ושיפור שיעזרו לי להתמודד עם הרגולציה ועם השינויים תוך מתן שירות מיטבי ללקוחות".
איך אתה מתמודד עם הרגולציה בתחום?
"באמצעות שקיפות, אמינות ואכפתיות. בסופו של יום אנחנו כסוכני ביטוח עובדים הן עם הלקוחות והן עם חברות הביטוח, וחשוב למצוא את האיזון הנכון. הרגולציה היא משהו שאנו מתמודדים איתו יום יום ועלינו להיות ערניים תמיד לשינויים שקורים בענף ולעקוב אחריהם".
לאיזה יחס אתה זוכה בחברת הביטוח כסוכן צעיר?
"אני זוכה לתמיכה ולעזרה מכל חברות הביטוח. יש אוזן קשבת ורצון אמיתי לעזור ולסייע לי בכל התחומים. הבקשות שאני מפנה לחברת הביטוח זוכות להתייחסות ולמענה".
תן דוגמה לסיפור הצלחה אישי במסגרת עבודתך.
"בחודשים האחרונים פנו אליי בני משפחה של מבוטח שנפטר והשאיר אחריו משפחה קשת יום. משפחתו של המנוח הייתה במצוקה ולא ידעה למי לפנות ואיך להתחיל. אני יצרתי קשר עם המעסיקים ואיתרתי עבורם את כספי הקרן ולאחר מכן הגשתי להם את הטפסים הרלוונטיים למשיכת הכספים ודאגתי להם לקצבת שארים ולסכום ביטוח הוני. דבר שהותיר אצלי תחושת סיפוק עצומה והערכה רבה לתחום ולחשיבותו".
אילו טיפים תעניק לסוכנים צעירים כמוך?
"היו אדיבים ללקוחות שלכם, גלו סובלנות ותהיו שקופים איתם. כבדו את עמיתיכם למקצוע ותמשיכו ללמוד ולהעשיר את הידע שלכם. היחשפו לתחומי עניין חדשים ואל תהססו לבקש סיוע מחברות הביטוח ומהסוכנים הוותיקים".
איך הלשכה יכולה לסייע לסוכנים צעירים כמוך?
"הלשכה היא הגוף המקצועי שאמון על הידע המקצועי של הסוכנים. סבורני שהלשכה צריכה ללוות את הסוכנים הצעירים בדרכם החדשה והדבר צריך לקבל ביטוי בהכשרות מקצועיות ובהקלות לסוכנים שזה עתה התחילו את דרכם. הלשכה צריכה להעניק כלים לסוכנים הצעירים שיכולים למנף אותם הן בשוק והן בחברות הביטוח, בעריכת כנסים לימודיים ובהידוק שיתוף הפעולה בין הסוכנים לבין חברות הביטוח".
איפה תרצה להשתלב בפעילות הלשכה?
"בראייה של סוכן חדש הייתי רוצה להצטרף לפורום הצעירים של הלשכה כדי לסייע ולהעצים את עבודתם החשובה של סוכני הביטוח ולדאוג לדורות הבאים".