תוכנית המנטורים: "יש צורך ממשי באנשים מקצוענים שיאמצו סוכנים מתחילים חסרי ניסיון"

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

"הרעיון להקמת הוועדה לסוכנים צעירים עלה כבר שאריה אברמוביץ גיבש תוכניות לקראת הבחירות. הגיל המבוגר הממוצע מעורר דאגה בכולנו, לכן קידום הוועדה והצעירים הוא אחד הנושאים החשובים בקדנציה הזו בלשכה", כך פתח יו"ר הוועדה לסוכנים צעירים דביר רפ רב שיח על חשיבות פרויקט המנטורים. "לכן, כדור המשך בענף הביטוח שמחתי שאריה הטיל עלי לעמוד בראש הוועדה לסוכנים צעירים".

בוועדה לסוכנים צעירים יושבים 11 חברים מגיל 46 ומטה והיא נועדה לטפל מתחת בסוכנים מתחת לגיל 46 וסוכנים שנמצאים בתפקידם פחות משלוש שנים. היא מסייעת בקידומו המקצועי של הסוכן הצעיר ועורכת תוכניות גיוס מוקדמת ללשכה של סטודנטים לביטוח, בזמן לימודיהם וכשהם ניגשים לבחינות.

רפ פירט את חלק מפעילויות הוועדה, בהן חשיפת סוכנים צעירים באמצעות טור שבועי בעיתון הלשכה, עריכת ימי עיון ייחודיים לסוכנים צעירים, שיתוף פעולה עם לשכת עורכי הדין שמאפשרת לסוכנים להשתתף בהשתלמויות במחיר סמלי, ותוכנית המנטורים – הסוכן הוותיק נותן סיוע מקצועי, מורלי ועסקי, תורם מניסיונו ומשמש אוזן קשבת לצעיר. "אם לסוכן הוותיק אין דור המשך, הסוכן הצעיר שאותו הוא חונך יכול ליהפך גם לדור ההמשך", ציין רפ.

ברב השיח השתתפו שני זוגות: הסוכן שמעון ברק מנצרת עלית ובנו וממשיך דרכו במשרד זיו ברק; ורדה לבקוביץ, סוכנת ביטוח מגבעת השלושה, מנטורית ליעל כהן מרחובות, חברת הוועדה לסוכנים צעירים. "ורדה ויעל מצויות בקשר כבר כמה שנים והקשר הזה היה המודל עבורי לבניית תוכנית המנטורים", ציין רפ.

כהן, שהחלה לעסוק בתחום לפני שבע שנים, ציינה כי קשה מאוד לסוכן חדש להיכנס ולהתחיל לעבוד לבד. "נכון שיש רישיון, אבל זה רק תיאוריה. הפרקטיקה קשה מאוד. כשפתחתי את המשרד שלי לפני חמש שנים הבנתי שחסר לי ידע רב, אבל גם רציתי להתפרנס ולהראות שאני מצליחה. כעבור כמה חודשים סיפרו לי על ורדה וביקשתי להכיר אותה. ניגשתי אליה בכנס בריאות של הלשכה וביקשתי סיוע. לשמחתי היא הסכימה. אם אנחנו רוצים שצעירים יפתחו משרדים, יש צורך באנשים מקצוענים כמוכם שיאמצו חסרי ניסיון כמוני. אני כבר ארבע שנים וחצי איתה".

לבקוביץ ציינה כי "הרצון של יעל לדעת ולהבין ולתת פתרונות לאנשים הזכיר לי את ההתחלה שלי. השיחות שלנו הן לרוב בלילה, אחרי שאני מקבלת ממנה מיילים. אתמול למשל היא היתה צריכה אותי לייעוץ על תרופות שלא בסל, אז ויתרתי על הרצאה שרציתי לשמוע, מכיוון שהלקוח שלה היה צריך תשובות".

זיו ברק שעבד בהיי-טק ציין כי הגיע לעבוד במשרד של אביו לפני משבר גיל 40. "לפני כמה שנים החלטתי לצאת ממסלול ההיי-טק שבו נתתי 100% מעצמי למישהו אחר. אבא שלי העלה את הנושא של המשרד כי זה היה מבחינתו או עכשיו או אף פעם והחלטתי שאני קופץ ראש. זו לא החלטה קלה, אבל עשיתי זאת".

שמעון ברק ציין כי מבין שלושת ילדיו זיו ורונית הם בעלי רישיון בכל בענפים כבר שנים. "זיו לשמחתי עובד כאן. רונית מגיל אפס רצתה להיות מורה לחינוך מיוחד, אך להשלמת הכנסה היא עובדת במשרד בשישי. הילה הצעירה רצתה להיות עובדת סוציאלית, אך עבדה כפקידה אצל סוכן ביטוח בחיפה כשהיתה סטודנטית".

לבקוביץ ציינה כי התפקוד כמנטורית דורש ממנה הרבה. "אני צריכה להיות פנויה בשביל יעל והאחריות היא ענקית. הפתרונות צריכים להיות 100% נכונים. יש לי אחריות מקצועית ואני לא יכולה לפשל". כהן מצדה סיפרה כי העובדה שיש לה גב נותנת לה ביטחון.

לדברי זיו, "הערך המוסף בעבודה עם אבא הוא העובדה שהוא משמש כאנציקלופדיה מהלכת. אם אני באמצע הצעה ונתקעתי, אני מתקשר אליו והוא מקור ידע בלתי נדלה, מישהו שאפשר להיוועץ בו בידיעה שהוא רוצה בטובתי. מעבר לקבלת ידע מקצועי, הוא גם מסייע בפתיחת דלתות בחברת ביטוח מכיוון שהוא מכיר אנשים בענף כבר שנים. זה לימד אותי שגם אני זקוק לבנות לעצמי קליקה של סוכנים בגילי, שאפשר להתייעץ עמם גם".

שמעון ציין כי הפרסומת של הביטוח הישיר הרסו את התדמית של הסוכן גם בעיני דור ההמשך הפוטנציאלי ולכן יש לתקן זאת ולהשקיע במשאבים, כדי שצעירים ייכנסו לענף בעקבות הוריהם. בסוף הדיון נתנו המשתתפים שלושה עקרונות מנחים לעבודה משותפת: לבקוביץ ציינה זמינות, מקצועיות במתן פתרונות וחשיבות החשיבה המשותפת, כדי שמתישהו הוא יוכלו לייצר פתרונות לבד. כהן הסכימה עם המנטורית שלה, וביקשה מהסוכנים הוותיקים באולם להירשם לתוכנית ולהעניק מניסיונם. זיו אמר כי "צריך לשים אגו בצד, לשמור על פתיחות ולהגדיר יעדים משותפים כדי שיהיה קל יותר לעבוד". שמעון ציין את הצורך בשיתוף פעולה בין הסוכנים במקרים שונים.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email