חברת הייעוץ הבינלאומית PTOLEMUS Consulting Group מפרסמת תחזית לפיה כ־100 מיליון פוליסות ביטוח רכב בעולם ימכרו באמצעות טלמטיקה. בחברה צופים שבשנת 2030 כ־50% מבעלי הרכב בעולם ירכשו פוליסת ביטוח רכב באמצעות טלמטיקה.
החברה הבריטית OCTO, שכבר מוכרת פוליסות על ידי טלמטיקה, דיווחה שהצליחה למכור 5 מיליון ביטוחי רכב באמצעות פלטפורמה זו. בכירים בחברה הבריטית מציינים כי רכישת פוליסת ביטוח באמצעות הטלמטיקה הופכת פופולרית בעיקר בקרב בני הדור הצעיר. הם מעדיפים קניית פוליסה זו על פני הפוליסה הרגילה, מכיוון שהפרמיה המשולמת מבוססת על הנהיגה של בעל הפוליסה, כאשר בונוסים משולמים לנהגים ללא רקורד של תביעות ובעלי ותק בנהיגה.
המבטחים מנהלים שיח טכנולוגי עם המבוטחים על נהיגתם, ומציעים להם הנחות ומתנות במידה ונהיגתם תהיה ללא תאונות.

עם זאת, בכיר בחברה הבריטית מציין כי המבוטחים התנסו בתהליך ממושך של הגשת תביעה לכיסוי נזקים בתאונה והמתנה ארוכה לקבלת הכסף. באמצעות טלמטיקה יכול המבטח לאסוף מידע במהירות על נסיבות ההתנגשות, כך שאם יש מחלוקת בין שני הנהגים בתאונה יכול המבטח לספק מידע אמין על נסיבות ההתנגשות.
טלמטיקה היא טכנולוגית מידע לשידור מידע למרחקים ארוכים. באמצעות המידע הנאסף על יצרן הרכב, מודל המכונית ורמת הנזק, יכולים המבטחים לטפל במהירות ברכב ולהפנות את המבוטח למוסך. המשמעות תהיה קיצור פרוצדורת הטיפול ברכב הניזוק של המבוטח.