”תנו לסוכני הביטוח לעשות את עבודתם“

האסון בנפאל ממחיש את חשיבותו של סוכן הביטוח בביטוחי נסיעות
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

סוכנת הביטוח מירה פרחי טיפלה בכמה מבוטחים שלה שטיילו באזור וחיכו לסיוע, בזמן שגם את בנה תפסה רעידת האדמה בטראק. ”הבן שלי התחיל את הירידה מהאוורסט ביום שבת בשבע וחצי בבוקר, כך שלמזלם רעידת האדמה והמפולת שבעקבותיה תפסו אותם במקום בטוח יחסית. כרגע הוא מתכוון להמשיך בטיול, אבל נראה לי שברגע שהוא יגיע לקטמנדו הוא יבינו את גודל האסון. הוא מאוד נפעם והתרגש מכך שפספורט קארד הטעינו להם בכרטיס 150 דולר למשיכה. זה מאוד עזר להם לקניית מזון ושאר ציוד הכרחי. אבל הוא בעיקר דואג לשאר המטיילים. הוא כל הזמן אומר לי: ’אמא, תדאגו למי שנמצא באגמים הקפואים‘. אני בקשר עם שאר ההורים ומעלה כל הזמן הודעות בפייסבוק. גם הבן שלי הוציא הודעות כדי שידאגו לחברים שלא מוצאים אותם“.

כסוכנת ביטוח, מקבלת פרחי פניות רבות מהורים מודאגים. ”השאלות שאני מקבלת ממחישות את ההבדל העצום בין התייעצות עם סוכן ביטוח לפני נסיעה לחו“ל לבין ביטוח אצל גורם לא מקצועי. נכון שכשאתה יוצא לטיול חווייתי של בטן-גב בכרתים, מקסימום הסיכון הוא איזו הרעלת קיבה ואולי תתפתח בעיה מינורית. אבל כשיוצאים למסע של חמישה חודשים ולא מקבלים ייעוץ מקצועי מגורם מוסמך שיודע לרדת לרמת המיקרו, עלולה להתפתח בעיה גדולה. אפילו אם המבוטח ילך לתבוע את חברת הנסיעות, הם יסירו אחריות“.

פרחי מייעצת לכל מי שמתכנן טיול בחו“ל ללכת להתייעץ עם סוכן ביטוח ולמפות את כל הסיכונים האפשריים. ”כיום למשל יש חברות שמבטחות נגד פטריות הזיה ושאר פגיעות מסמים, בעוד שחברות אחרות לא מממנות אפילו הטסה של צעיר שנפגע מסמים. צריך להביא בחשבון כל סיכון אפשרי. קופת חולים לא יכולה לדעת, ובטח שלא הפקידה שנותנת שירות. תתייעצו רק עם מי שמבין“.

פרחי סבורה כי סוכני הביטוח חייבים להעביר את המידע הזה עד לבית המשפט העליון ולכל מי שסבור שסוכני נסיעות יכולים למכור ביטוח. ”אסור לנו לעמוד בצד ולשתוק כי אם יקרה אסון מי ייתן את הדעת? אני מעדיפה לקבל הודעת תודה וכל הכבוד על מעשים שאנחנו עושים בקצה העולם כשיש אסון, במקום ’שומו שמים מה עושים?‘ או ’האם הבן שלי יעלה על הטיסה, למרות שהוא לא מבוטח?‘. נכון, כולם יחולצו, אבל החשבונית תגיע להורים“.

”במקום לנסות להקל על הלקוחות, בית המשפט צריך להפנים את המקצוע שלנו. אני טובה בביטוח, אז תנו לי לעשות את העבודה שלי. אל תיתנו להפקרות הזו להמשיך במדינה, מדובר בחיי אנשים. אני מאוד גאה בעבודה שלי, אני דור שני בענף, והבן שלי נכנס לעסק כדור שלישי. אנחנו סוכנות ותיקה מאוד. אמינות, יושר וגאווה הם מותגי הדגל שלי ואני שמחה להעביר זאת הלאה“.

הסוכן דורון הורנפלד נתקל בחוסר האונים של מי שבוטח באופן ישיר כבר באירוע הקודם שהתרחש בנפאל – מפולת השלגים שהביאה למותם של מטיילים רבים באנאפורנה. ”המפולת התרחשה בערב סוכות שהיה ביום רביעי. כך שנוצר מצב שבו לא היה עם מי לדבר במשך ארבעה ימים. המוקדים הישירים לא פעלו כלל. כבר בחמישי בערב קיבלתי שיחה וביקשו ממני לסייע בהחזרת אחת הגופות. גיליתי כי אף מטייל באנאפורנה לא עשה ביטוח דרך סוכן, אלא רק באופן ישיר“.

השבוע קיבל הורנפלד פנייה ממנהלת באחת מחברות הביטוח. ”היא ביקשה ממני לסייע לחברים שתקועים באחד הטראקים, וכשהם מתקשרים לחברת הביטוח שדרכה קנו כיסוי, בתיווך קופת חולים, לוקח להם זמן רב לתפוס את המוקד. עד שהצליחו לתפוס מוקדן, הוא אומר להם שיש מקרים דחופים מהם. אותה מנהלת שאלה אותי אם יש דרך למצוא מישהו שיעלה להר ויוריד אותם, או לחילופין דרך לשכור מסוק פרטי. אבל כל המסוקים הפרטיים הולאמו בנפאל. רק מי שמקושר יכול היה לשכור מסוקים בנפאל או במדינות השכנות“.

הורנפלד מתמחה בביטוחי נסיעות, ובעיקר בביטוחי סקי, והוא נותן דוגמה לחשיבותו של סוכן ביטוח. ”מבוטח שלי נפל על ראשו במדרון. הוא היה בתרדמת למשך 24 שעות. הכנסנו את מוקד התביעות לכוננות על, ומהרגע שאושפז דאגתי להכניס לתמונה רופא טראומה שהיה בקשר עם חדר המיון והרגיע את אמו של המבוטח. למזלנו, כעבור 48 שעות הוא שוחרר עם זעזוע מוח בלבד. שאלתי אם היו הנחיות לטיסה והאמא אמרה שלא. על אף שזו לא אחריותי, דאגתי ובדקתי מה צריך לעשות.

”וכך, ביום הטיסה הגיע אמבולנס לקלאב מד, שהעביר אותו עד לשדה. הצמדתי לו רופא תעופתי לטיסה, כדי שחס וחלילה לא יקרה משהו במהלך הטיסה. משדה התעופה הוא נסע לבית החולים איכילוב, שם ערכו לו CT ראש, ורק כשראו שהכל תקין שיחררו אותו. הדוגמה הזו ממחישה כמה חשוב לעשות ביטוח אצל סוכן ביטוח ולא סוכן נסיעות“

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email