"תשאירו טיפ" /// כתבה חמישית בסדרה

יועצי לשכת סוכני ביטוח עם טיפים חשובים לסוכנים וללקוחותיהם
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
נהלים בתביעות רכב
אביב בן אברהם – יועץ שמאות רכב

תביעות רכב לעיתים מתמשכות זמן רב ולא תמיד המבוטח זוכה למלוא הפיצוי. למבטחת הזכות ואף החובה לברר חבותה. לשם כך קבעה רשות שוק ההון הליך יישוב תביעות המגביל בפרקי זמן וסייגים נוספים למילוי חובת הברור.

  1. בתביעות רכב רכוש וצד ג' יש להצמד להוראות חוזרי רשות שוק ההון המתייחסים לביטוח רכב רכוש, (חוזר יישוב תביעות וחוזר 2007-1-8). כך תנהלו את התביעה על פי הכללים ובמקרה של הפרת הנהלים תהיה זו הדרך הקצרה והמקצועית ליישב את התביעות.
  2. בתביעות מול חברות הליסינג, משרד התחבורה הוציא הוראת נוהל שמחייב אותן לבטח עצמן בפני תביעות צד ג' רכוש. הרשות רואה בהן כמבטחות של עצמן וכל החוקים, התקנות, הנהלים וההנחיות של רשות שוק ההון מחייבות אותן.
  3. בחידוש או בהקמת פוליסה אל תשכחו לברר עם הלקוח אם ברכב ישנן תוספות מקומיות (כאלה שלא  סופקו על ידי יצרן הרכב), כגון חישוקי סגסוגת, חיישנים ומצלמות, גגונים, ווי גרירה וכו' וציינו אותם ברשימת הפוליסה, כך תמנעו מהעדר כיסוי במקרה של נזק.
התמקצעות במספר תחומים במקביל
פרופ' זיו רייך, דיקן בית הספר לביטוח באקדמית נתניה

עולם הביטוח משלב פרקטיקה עם אקדמיה וצמוד באופן שוטף לשינויים הרגולטורים והדרישות המקצועיות השונות ומכיל בתוכו פרמטרים רגולטורים המחייבים הצלחה בבחינות המקצועיות. לכן:

– כדי להצליח בו יש להתעדכן באופן שוטף ולהתמקצע במספר תחומים במקביל. כיום קבלת הרישיון אינה מספיקה בהתמודדות עם עולם פיננסי כה רחב המושפע משינויים רגולטורים עצומים אשר עוסק בתחומים פיננסים רבים הן בתחום הניהול הפיננסי והן בתחום הפרקטיקה עצמה.

– עולם הביטוח משתנה, מתרחב ומתעצם משנה לשנה. כיום עולם הביטוח הינו שם נרדף לעולם מקצועי המכיל בתוכו את תחומי הפיננסים ושוק ההון.

– הרפורמות הרבות שהיו בשנים האחרונות הפכו את תחום הביטוח לתחום המשמעותי ביותר בתחום הפיננסים. התחום כולל בתוכו ניהול תיקי השקעות, שוק ההון, אנליסטים, יעוץ מס, ניהול החיסכון לטווח הארוך (פנסיה, ביטוח מנהלים, קופות גמל) ניהול סיכונים, ייעוץ משכנתאות, חישובי פרמיות וריביות בהלוואות חוץ בנקאיות, חשבונאות ודיווח כספי ופיננסי, רגולציה בהתאמה לדרישות שוק ההון, משרד האוצר והרשות לניירות ערך, מימון סטטיסטיקה וחישובים אקטוארים, וגם ביטוח.

פרופ' רייך | צילום: באדיבות הלשכה
בדיקת יישום הסכמי העמלות במערכות החברה
חגית מנחם – מנכ"לית "דרך מוצא"

היות וסוכני הביטוח שואפים למקסם את רווחיהם מחברות הביטוח, אני ממליצה:

1. ייעוץ לפני משא ומתן עם חברת הביטוחחשוב שסוכן הביטוח יבין את מצב השוק לגבי שיעורי העמלות שניתנים בחברות השונות, לפני סגירת הסכם עבודה עם חברת הביטוח. מומלץ לקבל ייעוץ רק מישות מקצועית, שיש לה את הידע והניסיון בתחום.

2. בדיקת יישום ההסכמים במערכות החברה לאחר סגירת ההסכמים מול חברת הביטוח, יש לבדוק מול רפרנטית העמלות באם ההסכם מיושם במערכות החברה.

3. בדיקת עמלות תקופתית – מומלץ לבצע בדיקת עמלות אחת ל-3 שנים לפחות של עמלות נפרעים, עמלות היקף ופיננסים. לפיכך יש לשמור את כל ההסכמים והסיכומים עם חברת הביטוח.

חגית מנחם | צילום: באדיבות המצולמת
התאמות בדיני עבודה לעבודה מהבית
עו"ד דוד בכור, מומחה בדיני עבודה וביחסי עבודה

בעקבות משבר הקורונה, אחד השינויים המרכזיים שחלו בעולם יחסי העבודה הינו האצה מהירה מאוד של נושא העבודה מרחוק. גם תחום הביטוח לא נשאר מאחור בעניין, וישנם לא מעט שחקנים בתחום אשר פועלים במתכונת בה חלק מהעובדים מבצעים עבודתם מהבית, ובשגרת היום יום אינם מגיעים פיזית למקומות העבודה.

עבודה מהבית מחייבת התאמות ארגוניות, פיזיות, אך גם משפטיות. עיקר הקושי הינו הגדרת "שעת עבודה" כבסיס לחישוב שכר העבודה והזכויות הנלוות. הרי בפועל לא ניתן להבחין בין שעת עבודה לבין זמן מנוחה/הפסקה, בטח ובטח כאשר מדובר בעבודה המתנהלת באמצעות מערכות מחשוב פחות מתוחכמות.

לכן, יש לשקול את מודל התפוקות, כך שהתוצר בסוף יום העבודה ימדד על פי ביצוע תפוקתי/כמותי שיתורגם גם לשעות עבודה מאושרות. מודל זה אינו מחליף לחלוטין את חובת דיווח השעות אשר עודנה מתקיימת, ואולם בהחלט ניתן לשלב הדבר כך שבסופו של יום הפלט שיועבר למעסיק יכלול טווח וכמות שעות ואישור בדבר ביצוע.

ככלל, אם נרצה להצביע על עקרונות-על בעניין, נדרשים התהליכים הבאים כדי לאפשר משפטית עבודה מהבית:

1.  הסכם עבודה/טופס שינוי תנאי העסקה המגדיר במפורש את מתכונת העבודה ואופן ההתחשבנות;

2.   יצירת מערכת דיווח שעות ממוחשבת או ידנית (חתימה על ידי העובד ואחראי מטעם המעסיק) בה יפורטו שעות הכניסה והיציאה;

3.    יישום נכון ומדויק של תלוש השכר הכולל תגמול מלא הן בגין שעות העבודה והן בגין עבודה בשעות נוספות שישקף את המגיע לעובד על פי דין;

4.   ככל ונדרשת זמינות נוספת (טלפונית/מיילים וכד') מעבר לשעות המוגדרות, יש לחתור למציאת שיטת תגמול אשר תעניק לעובד תמורה נוספת בעד אותו שירות – למשל באמצעות תשלום רכיב כוננות מעבר לתשלומי השכר והנלווים.

"עשרת הדיברות" לסוכן הבריאות
ד"ר אודי פרישמן, מומחה בביטוחי בריאות וסיעוד, יו"ר ומייסד קבוצת "פרשקונספט"

1.      וודא היטב את צורכי הלקוח מבחינת מצב בריאות, היסטוריה משפחתית (סיכוי למחלות בעתיד שצריך לדאוג להם לכיסוי ביטוחי), ביטוחים נוספים, ביטוח משלים.

2.      וודא היטב את יכולותיו הכלכליות של הלקוח לעמוד בתשלומי הפרמיה.

3.      התאם לו תוכנית שתיתן מענה אמיתי לצרכיו ויכולותיו.

4.      זכור, הביטוח הנדרש ביותר הוא תרופות שאינן כלולות בסל הבריאות – מוצר ביטוחי שלעד יהיה נדרש בישראל והמדינה לעולם לא תוכל לתת לו פתרון מלא.

5.      מלא עם הלקוח את הצהרת הבריאות בקפדנות, עדיף להתווכח עם חברת הביטוח מראש על תנאי הקבלה ולא לאחר שנדחתה התביעה.

6.      למד לעומק את תנאי החיתום ואל תהסס להתייעץ עם יועץ הלשכה. חיתום שגוי עלול לעקר את הפוליסה מכל תוכן.

7.      שמור על קשר שוטף עם הלקוח גם לאחר המכירה – עולם הביטוח משתנה מעת לעת מתווספים מוצרים ובעיקר מוצרים קיימים מטוייבים. בחלק מהמקרים ניתן להכליל את ההטבות על מבוטחים קיימים ללא חיתום.

8.      הלקוח רואה בך את "יועץ הבריאות" שלו. אתה הכתובת שלו לשאלות, התלבטויות והתמודדות עם הבירוקרטיה של מערכת הבריאות. אל תהסס להיעזר בי ובצוות שלי בכל מקרה כזה: תאום תורים, קיצור תהליכים ומימוש זכויות רפואיות.

9.  דחיה של תביעה על ידי חברת הביטוח היא לעולם לא סוף פסוק, אנו כאן כדי לסייע לך להתמודד ולנצח.

אודי פרישמן | צילום: לני מידן
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email