"תשאירו טיפ" /// כתבה שלישית בסדרה

יועצי לשכת סוכני ביטוח עם טיפים חשובים לסוכנים וללקוחותיהם
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
ניהול נכון
עו"ד ימית מוריה ישראל, מתמחה בנזקי גוף

אתם סוכני הביטוח עומדים למעשה בקו הראשון של מתן מענה ללקוח שנפגע ונגרם לו נזק גוף. כאשר הלקוח שלכם נפצע בתאונה, או שמצבו הרפואי הדרדר, לרוב הוא יפנה אליכם ראשונים על מנת לברר האם יש לו זכאות לפיצוי כלשהו מחברות הביטוח.

הקשר של סוכן הביטוח עם הלקוח הוא קשר רציף, ארוך טווח, שנמשך שנים ארוכות, מדובר במערכת יחסים שמבוססת על אמון והלקוח למעשה מסתמך על הידע שסוכן הביטוח מעניק לו וכמובן על הניסיון. לכן אני ממליצה:

ימית מוריה-ישראל. צילום: תומר אלבז

1. לתת את השירות המקיף והמידע המקצועי ביותר – בכל הנוגע לתביעות נזקי גוף, הלקוח יבקש לברר עמכם איזה פיצוי הוא יכול לקבל בגין הנזק שנגרם לו ואם הוא יכול לקבל – מה הוא צריך לעשות כדי להשיג את הפיצוי הזה.

2. לנסות ולממש עבורו את הפוליסות שבהם ביטחתם אותו, המימוש של הפוליסות לא תמיד נעשה בקלות וחברות הביטוח לרוב מערימות קשיים במעמד זה.

3. יעוץ משפטי – ככל שמדובר בתאונה קלה יש לכם את האפשרות לממש את הפוליסה  באמצעים העומדים לרשותכם. אולם, אני מציעה לברר ולשאול את הלקוח האם הוא עדיין סובל מכאבים? האם נותרה לו מגבלה בתנועה? אם התשובה לאחת משאלות אלו היא כן אזי התביעה מצריכה יעוץ משפטי על מנת שלא נסגור את התיק בסכום נמוך ממה שמגיע לו.

שיתופי פעולה
סו"ב גבי נקבלי, מומחה בביטוחי בריאות וסיעוד, מנכ"ל "אופק זהב" ומנהל שותף בחב' "עולם הבריאות"

1. תעדו והחתימו את הלקוחות על כל שינוי או החלטה, ובעיקר כאשר הלקוח מחליט שאינו מקבל את המלצתכם. כך לדוגמה, אם הצעתם ללקוח להחליף פוליסה, לשנות, לשדרג או להוסיף כיסוי והוא בחר שלא לעשות כן, תעדו זאת והקפידו לתת לו עותק מהמסמך. בבוא היום, הוא לא יוכל לטעון שמעולם לא הצעתם לו את הכיסוי.

2. ביטוח סיעוד הינו הגנה הכרחית ונדרשת. בתקופה זו בה חברות הביטוח אינן משווקות עוד ביטוחי סיעוד פרטיים, ערכם של ביטוחי סיעוד בפרמיה קבועה הצוברים ערכי סילוק לא יסולא בפז. ודאו שמבוטחים המחזיקים בביטוחים כאלה מבינים את חשיבותם ואת ערכם, משמרים אותם ולא מתפתים לבטלם בטיעונים שונים.

3. אף אדם ואף איש מקצוע לא יכול לדעת הכל ולהתמחות בכל התחומים. צרו שיתופי פעולה והיעזרו באנשי מקצוע וגופים המתמחים בתחומים שאינם תחומי הליבה של פעילותכם. כך לדוגמה, ניהול תביעות בריאות וסיעוד עלול להיות מורכב ודורש ידע ומיומנות. היעזרו בגופים המתמחים בכך באופן שיעניק ערך ללקוח, יסייע לו למצות בצורה הטובה ביותר את זכויותיו ויחזק מאד את ערככם ומעמדכם בעיניו.

גבי נקבלי. צילום: באדיבות המצולם

ההשקעה החשובה והטובה ביותר שאתם יכולים לעשות היא בעצמכם. הרחיבו והעמיקו את הידע שלכם, הקפידו להיות מעודכנים בשינויים ובחידושים והצטרפו לקורסים מקצועיים וקורסי העשרה.

"סיפור הקמה"
אודי נחשון, יועץ ומאמן העברת מסרים ומכירות

1. לקוחות אוהבים "סיפורי הקמה": הם מאוד אוהבים לדעת איך הקמתם את העסק או איך הפכתם לסוכני ביטוח. לכן, מומלץ שלכל אחד שעוסק בתחום יהיה "סיפור הקמה" כזה. הסיפור עוזר לכם להפגין את תכונות האופי שלכם (מקצועיות, יוזמה וכו') ולהתחבר מהר וטוב יותר ללקוחות פוטנציאליים וקיימים.

2. לבנות אמון: תחשבו על ההבדל בין שני משפטי המכירה הבאים: "תאמין לי, אתה מקבל את המחיר הכי טוב". או "אני עושה את המאמץ הכי גדול כדי להשיג לך את התנאים הכי טובים, אבל אני תמיד מציע לך לבדוק אותי". ההבדל הוא שבראשון אתם מבקשים אמון במחיר, ובשני מבקשים אמון בכם, כסוכנים מקצועיים. לכן, תזכרו שאמון נבנה רק בין אנשים והתנהלו בהתאם.

3. אכפתיות היא יותר משירות טוב: כיום כולם מתמצאים לתת שירות טוב. גם חברה שמפעילה מוקד שירות עם מאות עובדים מסוגלת ליצור אצל הלקוח חוויית שירות טובה. לכן, אי אפשר להסתמך רק על איכות השירות. היתרון של סוכני ביטוח על גורמים אחרים הוא ביכולתם להפגין אכפתיות. "ללקוח לא אכפת כמה אתה יודע, עד שהוא יודע כמה אכפת לך". זה משפט מוכר שכל סוכן חייב ליישם. תגלו עניין אמיתי בלקוחות ותנו להם להרגיש שבאמת אכפת לכם.

מעלים את האנרגיה
דורית לוז, "לזוז", סו"ב פעילה ומאמנת עסקית

בימים אלה, כשאנחנו מיטלטלים בים הקורונה הסוער, אולי לפני גל שני, זה מאתגר מאוד  להיות בעשייה, ליזום. לכן רבים מאיתנו מסתפקים במתן שירות או בשימור הקיים, אבל לא יוזמים פנייה ללקוחות נוספים או מכירה של מוצרים נוספים.

הדברים שיכולים לסייע לנו להעלות את האנרגיה בימים אלה:

1. להזכיר לעצמנו, שביטוח זו לא רק "פרנסה"; בכל פוליסה שמכרנו סייענו לאנשים לשמור טוב יותר על איכות החיים שלהם, או על רמת החיים שלהם, על השקט הנפשי שלהם, ואז קל יותר לקום מהכיסא ולעשות מעשה.

2. יש דבר אחד שפועל כמו קסם על רמת האנרגיה שלנו; לדבר הזה קוראים מוזיקה. למה שרק לגלגל"צ יהיה פלייליסט? למה שלכם לא יהיה פלייליסט שכולל רק שירים שעושים לכם חשק לרקוד?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email