"תשאירו טיפ" – חלק שני בסדרה

יועצי לשכת סוכני ביטוח עם טיפים חשובים לסוכנים וללקוחותיהם • כתבה שנייה בסדרה
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email
הרגל חדש – לוקח זמן

גילה ארלקי, מאמנת להישגיות אישית ועסקית

להכניס הרגל חדש לוקח זמן. הצורך שלנו בהרגלים חדשים נובע מהצורך לייצר שינוי בחיינו. יש הרגלים שצרובים ב־DNA והפכו להיות חלק בלתי נפרד מאיתנו, גם אותם ניתן לשנות.

מה שנחוץ זה לפעול אחרת לאורך זמן עד אשר ההרגל החדש מחליף את הישן. כדאי ורצוי להזכיר לעצמנו מדוע רצינו בהרגל החדש ומה יביא איתו לחיינו ההרגל החדש. כדי להגיע לתוצאה שאנו רוצים אין דרך
אחרת מאשר לפעול לטובת העניין. לעיתים נדרש לפעול בשונה ממה שאנחנו רגילים, על מנת לייצר תוצאה טובה יותר. ולכן:

  1. רצוי להזכיר לעצמנו מדוע רצינו בהרגל החדש
  2. לברר עם עצמנו מה הוא יביא איתו לחיינו
  3. לזכור להוקיר את עצמנו על העשייה לטובת אימוץ ההרגל החדש.
טיפים חשובים לסוכנים וללקוחותיהם. צילום: shutterstock
לעקוב וליידע הלקוחות על סיום הפוליסה

עו”ד גיל קראוס, אגרט־קראוס עורכי דין, נזיקין ביטוח וביטוח לאומי

לסוכני הביטוח חשוב מאוד לבצע מעקב אחרי סיום מועד פוליסות ביטוח שונות של לקוחותיהם, במיוחד כאשר מדובר בלקוחות קבועים והנוהג המקובל עד כה היה שסוכן הביטוח מחדש את הפוליסה. ישנם פסקי דין שקבעו כי לאור חובת הנאמנות שחלה על סוכן הביטוח והאחריות המוגברת כלפי הלקוח שלו, חייב סוכן
הביטוח במקרים מסוימים לדאוג להזכיר ללקוח שהפוליסה מסתיימת ולפעול לחידושה בהסכמת הלקוח, במיוחד כאשר מדובר כאמור בלקוחות קבועים וותיקים, ובמידה ולא יעשה זאת עשויה להיות מוטלת עליו אחריות במקרה של התממשות הכיסוי הביטוחי. כמובן שכל מקרה ייבדק לגופו אבל כדאי לנהוג במשנה זהירות. לכן, אמליץ:

  1. לנהל מעקב מסודר אחרי תום תקופות הפוליסות של כל מבוטח.
  2. לדאוג להודעה מסודרת למבוטח לגבי תום תקופת הפוליסה (באופן ישיר או באמצעות מעקב אחרי הודעה ששולחת חברת הביטוח).
  3. לתעד בצורה ברורה, ועדיף בכתב, את הפנייה ללקוח וכן את תגובת הלקוח. אם הלקוח מודיע שהוא לא מעוניין לחדש את הפוליסה, כדאי לשמור היטב את ההודעה בתיק הלקוח ולתקופה ממושכת.
שמירה על קשר עם הלקוח כל השנה

יפעת ברעם, יועצת ארגונית ומומחית לשימור לקוחות

מועד חידוש הביטוח מהווה עבור לקוחות רבים צומת קבלת החלטות. לקוח שהחליט לבטל פוליסה או לעבור לסוכן אחר, ומקבל פתאום שיחת טלפון “מפתיעה” מסוכן הביטוח שלא טרח להיות איתו בקשר מיום שחתם על מסמכי ההצטרפות, מה הסיכוי שישתכנע להשאיר את התיק הביטוחי אצל אותו סוכן?

כדי להשיג לקוחות מרוצים ונאמנים, חשוב לפתח איתם מערכת יחסים. הנה כמה טיפים:

  1. שמירה על קשר עם הלקוחות חייבת להיעשות לאורך השנה, ולא רק במועד חידוש הביטוח.
  2. חפשו סיבות להיות בקשר עם כל אחד מהלקוחות במהלך השנה, התענינו בו, בדקו אם יש לכם איך לעזור לו, תנו לו טיפ או עצה – כך תיבנו אמון, מערכת יחסים ותחושת בטחון.
  3. אל תחכו לרגע האמת, כי דווקא אז, אתם עלולים לגלות שאיחרתם את הרכבת.
ברעם. חשוב לפתח עם הלקוחות מערכת יחסים. צילום: באדיבות המצולמת
עבודה נכונה עם קבצי אקסל

דניאל לימור, ניתוח נתונים וייעול תהליכי עבודה

להלן שלושה טיפים שימושיים לעבודה היומיומית שלנו עם קבצי האקסל השונים:

  1. שמירת קבצים גדולים כ־ XLSB במקום XSLX – במהלך העבודה השוטפת קבצי אקסל נוטים “לגדול” ולתפוס הרבה מקום. גם אם יש מקום בכונן הקשיח או בענן, קבצים גדולים בדרך כלל עובדים לאט. אם נשמור את הקובץ כ־XLSB נרוויח פעמיים – הקובץ יתפוס פחות מקום וגם יעבוד מהר יותר.
  2. יצירת סיסמה לעריכת הקבצים – במצב שבו אתם רוצים להיכנס לקובץ ומגלים שהוא חסום כי עובד אחר שכח לסגור אותו וכעת אין לכם אפשרות לעדכן – יצרו סיסמה לעריכת הקובץ כך שהכניסה ללא סיסמה היא לקריאה בלבד.
  3. כפתור המצלמה – כלי שימושי ונסתר למדי הינו כפתור המצלמה. כפתור זה מאפשר לסמן טווח נתונים (טבלה לדוגמה) ולהעתיק אותו כתמונה דינמית (שהנתונים בה משתנים בהתאם לשינויים בטווח שהעתקנו). ברגע שהתכונות הן של תמונה ניתן להגדיל ולהקטין את התמונה כך שתתאים לנו לאופן הצגת המידע שאנו רוצים ולשלב אותה בנתונים אחרים בגיליון אחר בקובץ העבודה. כדי להוסיף את הכפתור בגרסת אקסל העדכנית של 365: ללחוץ על file ואז options ולאחריו על Customize ribbon , לאחר מכן לבחור All Commands ולהעביר את Camera לטאב שאנו רוצים בצד ימין.
דמיינו ויצליח לכם יותר

דינה לביא־קורן, יועצת קריירה, מאמנת אישית ועסקית, מרצה ומנחת סדנאות

נמצאים לפני פגישה חשובה, שיחת מכירה, משא ומתן עם לקוח או ספק? רוצים לדעת מה יעזור לכם? הדמיון.
מחקרים מראים שאחד הדברים החשובים שמשותפים לכל אנשי המכירות, בעלי העסקים והספורטאים המצליחים ביותר בעולם, הוא שימוש בדמיון. איך זה עובד?

  1. לפני הפגישה שבו עם עצמכם ותענו על השאלות הבאות: מה בדיוק אני רוצה להשיג? מהו הדבר
    שכאשר אשיג אותו עד לסיום המפגש, אומר לעצמי שהייתה פגישה מצוינת? מה הצד השני רוצה להשיג? מה הבעיה / הצורך שלו שעליו אני יכול לתת מענה בעזרת המוצרים והשירותים שאני מציע? אילו בעיות עלולות לצוץ במהלך פגישה ואיך אוכל להתמודד איתן? מי אני מחויב להיות בפגישה? איזה ערך אני רוצה להביא? מה אקפיד לעשות? ממה אני צריך להימנע כדי להשיג את מטרותיי?
  2. לאחר מכן, דמיינו – קחו לכם כמה דקות במקום שקט לפני הפגישה, עצמו עיניים ותנשמו 3 נשימות עמוקות; כעת, תדמיינו לעצמכם את מהלך הפגישה האידאלית ואת התוצאה הרצויה מושגת. דמיינו את עצמכם מסיימים את הפגישה בהצלחה ואתם מרוצים ומרגישים מצוין. דמיינו
    גם את הצד השני ואיך הוא מעריך מאוד אתכם ואת התנהלות הפגישה. דמיינו אילו הדברים קורים ממש ברגע זה ועשו זאת בצורה הכי מפורטת, מוחשית וחיה שאתם יכולים. הפכו את התמונה בדמיונכם לכמה שיותר מושכת ומלהיבה ותאפשרו לעצמכם להרגיש את התחושה
    הטובה שלאחר השגת המטרה.

נשמע מוזר? אולי, אבל אם לאנשים המצליחים ביותר בעולם זה עובד – שווה גם לכם לנסות.

לביא־קורן. השתמשו בדמיון. צילום: אורן קאן יוקאן סטודיו
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email