"תשאירו טיפ" – מדור חדש בביטוח ופיננסים

יועצי לשכת סוכני ביטוח עם טיפים חשובים לסוכנים וללקוחותיהם
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email
החשיבות של ייפוי כוח מתמשך

עו"ד משה סרנגה CLU, דיני ירושה וצוואות

  • אני מחליט על עצמי – ייפוי כוח מתמשך הינו כלי משפטי המאפשר לכל אזרח בגיר וכשיר, לקבוע מי יהא מיופה כוחו ויטפל בענייניו האישיים, הרכושיים (לרבות תיק ביטוח) והרפואיים, אם וחלילה יגיע למצב שלא יהיה כשיר לעשות זאת בעצמו.
  • איך יחולק רכושי לאחר אריכות ימיי ושנותיי? באמצעות עריכת צוואה יוכל פלוני להרחיב ו/או לצמצם את הרכב יורשיו וכן לייחד נכסים כאלה ואחרים (לדוגמה, תיק ביטוח) למי מיורשיו, כראות עיניו, כל אלה לא ניתן לעשות ללא עריכת צוואה.
  • סעיף "אריכות ימים" בחשבונות הבנק שלכם – בני זוג בעלי חשבון בנק משותף יכולים לחתום בבנק על טופס "אריכות ימים", טופס זה יאפשר לכל אחד מהם להמשיך ולבצע פעולות בחשבון, גם לאחר שאחד מבני הזוג נפטר.
הסבר מפורט ללקוח, הקלטת השיחות וניהול האירוע במקצועיות. צילום: shutterstock
ביטוח נסיעות – אין יותר שגר ושכח

סו"ב מירה פרחי – ביטוח סיכונים ונח"ל

  1. הסבר מפורט ללקוח – לאחר מגפת הקורונה, ביטוח הנסיעות לחו"ל כמוצר מדף זניח אינו המוצר שהיינו מורגלים לו וברור לכולנו שאינו שגר ושכח. המוצר עצמו הינו כיסוי חשוב ביותר; הנוסע גם לתקופה קצרה של 5 ימים חייב לדעת מהן המגבלות. גיל, מחלות רקע, חיתום קשיח, הצפי להדבקות שתמיד קיים במיוחד באם הטיסה לתקופה ארוכה, ההחרגות ועוד.
  2. הקליטו שיחות – בצעו את כל ההתנהלות שלכם מול הלקוח בשקיפות ותוך כדי שיחה מוקלטת.
  3. ניהול האירוע במקצועיות – סוכן הביטוח חייב לדעת ברגע המקרה לנהל אירוע נכון, להיות מקושר נכון לאנשי המפתח בחברות. רק כך יעלה את קרנו ואת היתרון שלו.
הסוכן הוא המותג

גילי ראובני, מאמנת עסקית ואישית, יועצת ארגונית

  • להיות "טוב" זה כבר לא מספיק. במציאות החדשה סוכן הביטוח חייב להצטיין: הסתגלות והתאמה לשינויים, גמישות, יצירתיות, חדשנות. פיתוח היכולת להגיב במהירות לתנאי השוק המשתנים.
  • מנהיגות מנצחת, אתה המותג. להוביל, לנהל ולא להיגרר. תפקידכם ושליחותכם להיות אי של יציבות בימים של אי-ודאות.
  • כל מנהל\כל סוכן צריך מישהו לרוץ איתו. חשיבה אסטרטגית בצמתים של קבלת החלטות. אתה צריך אדם מקצועי ואובייקטיבי לצידך כדי לפתח מנועי צמיחה והתייעלות ייחודיים, לבלוט מעל המתחרים. להיות שחקן משמעותי ודומיננטי בליגת העל.
תקיפות פישינג

עו"ד עופר פרידמן, סייבר ופשעי אינטרנט

תקיפות פישינג (דיוג) – זו צורת מתקפה בה האקרים מתחזים לאתרים לגיטימיים ועושים שימוש ב"הנדסה חברתית" כדי להניע אנשים לפעולה ולגנוב מידע, הן פיננסי והן אישי. 

להלן מספר כללי אצבע שכדאי לאמץ בכל עת (כמובן שאין מדובר ברשימה ממצה).

1. דאגו תמיד למערכות הפעלה ואנטי-וירוס מעודכן.

2. קיבלתם אימייל שנחזה להיות מגוף לגיטימי אמיתי (בנק, חברת תקשורת, אשראי או כל דבר אחר) ובו ישנם קישורים (לינקים) שמבקשים מכם ללחוץ כדי להיכנס לאתר ולעדכן פרטים? מומלץ לא ללחוץ על הקישור. פתחו את אחד הדפדפנים שבו אתם עושים שימוש וכנסו לעמוד של אותו גוף דרך הדפדפן. בדקו גם שהאתר מאובטח (סימן של מנעול).

3. שנו סיסמאות לעתים תכופות, תוך שאתם עושים שימוש בכאלו הכוללות שילוב של אותיות לועזיות גדולות, קטנות ומספרים.

התיעוד צריך להיות איכותי ונגיש

רו"ח מאיה ברבר, יועצת בתחום רגולציה ובקרה

במסגרת עבודתי עם סוכני הביטוח אני נתקלת בהרבה מאוד שאלות הקשורות לתיעוד, אשמח לחלוק עמכם מספר טיפים בנושא, אשר שימוש נכון בהם יכול להועיל לכם מאוד:

  1. ה"מה" הוא הקובע – שימו לב כי לפני ה"איך" חשוב לתת את הדעת על ה"מה". התוכן והמהות של החומר שיתועד חשובים וקריטיים הרבה יותר מהאופן שבו אני אשמור את התיעוד והאמצעי הטכנולוגי בו אשתמש לשמירת התיעוד.
  2. גם כשמדובר בתיעוד, האיכות עולה על הכמות – שימו לב כי לפעמים חומר שנשמר כתיעוד אינו משרת את המטרה שלשמה נשמר כיוון שאינו איכותי דיו ובשעת מבחן לא יוכל להימסר כתיעוד נאות. שמירת תיעוד שאינו איכותי יכול לגרום לנזק גדול מהתועלת שבשמירתו. הקפידו לבחון את החומר שתועד תוך כדי תהליך העבודה וטרם הפקת הפוליסה, במידה והתיעוד אינו הולם דיו רצוי ומומלץ לפנות שוב ללקוח, להשלים את המידע החסר ולהזין תיעוד חדש והכל כמובן לא בדיעבד אלא תוך כדי תהליך העבודה.
  3. נגישות התיעוד – אם שמרתי תיעוד שבכדי לאתר אותו, לשלוף אותו ולהציג אותו, אני צריך "להשקיע" מספר שעות, אני חייב לשנות את אופן התיעוד שלי באופן מיידי. תיעוד נאות הוא לא רק תיעוד איכותי, רלוונטי, שלם ומדויק אלא תיעוד הניתן לשליפה ולאחזור בצורה קלה, פשוטה ולוגית. הקפידו לשמור את התיעוד באופן שבו תוכלו לאתר בקלות קשר בין התיעוד שנשמר לבין שם הלקוח/מספר הטלפון של הלקוח (במידה ומדובר בשיחה מוקלטת)/ הפוליסה שהופקה/ מועד ההפקה.
זוזו לזירות חדשות

אסף נגל – מנכ"ל אנלוגי, ייעוץ עסקי וארגוני

משבר הקורונה גרם לכלל המגזרים לקבל החלטות חדשות. העצמאים, בעלי העסקים וכלל המעסיקים נדרשים כעת לביצוע ההחלטות. להלן שורת המלצות לסוכני הביטוח, לתקופה הזאת שבין המשבר הראשון, לאי וודאות צפויה.

1. אל תתפשרו על בינוניות – בעת משבר אנשים מדללים את החשיפה שלהם עם העולם ומעדיפים בסביבתם אנשי מקצוע אמינים ושירותיים. אם אין לכם בסוכנות הביטוח שלכם אנשים כאלו, אמרו די ועשו הכל על מנת להרחיב את השורות (יש עכשיו היצע של כח אדם שישמח לעבוד בענף). אל תעסיקו עובדים הפוגעים במוניטין שלכם.

2. נתונים גרפיים – ותרו על הררי מילים והסברים ארוכים, גם הר הביטוח והמסלקה הפנסיונית אינם צבעוניים במיוחד ו/ או ממחישים את הדברים ויזואלית. העסיקו "גרפיקאית נתונים" אשר תדע להראות ללקוח "תמונת מצב" אמיתית. ברורה. פשוטה. שיווקית.

3. זוזו לזירות חדשות – פנה אליי סוכן ביטוח שנמאס לו מניירת ובקרוב הוא יסיים תהליך פנים ארגוני ויעבור למשרד שהוא 100% דיגיטלי. סוכן אחר יתחיל למכור בקרוב מוצרים חדשים בעולמות פיננסיים, סוכן שלישי יפסיק לעבוד עם חברת ביטוח אחת וייתן הזדמנות אמיתית לחברה אחרת. לכל סוכן ביטוח יש חלום שטרם הוגשם, לכו עם הרצונות שלכם עד הסוף.

שינויים הם הכרח, שמרו על קשר רציף עם הלקוחות הקיימים והרחיבו כל הזמן את סל השירותים ואת מעגלי הלקוחות

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email