תשלום על כל טופס: כך מנסה מגדל להילחם ברפורמת "עקוב אחרי"

מגדל מציעה לסוכניה תשלום עבור החתמת לקוחות על טופס התנגדות להעברת מידע לאוצר על חשבונות פנסיה רדומים. אברמוביץ: "אנחנו מזועזעים שחברת ביטוח מעזה לבקש מסוכנים לעשות משהו שיכול לפגוע בציבור
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

חברת מגדל לביטוח פנתה לאחרונה לסוכניה והציעה להם תגמול על כל לקוח שיחתום על התנגדות לחשיפת מידע בפני האוצר על חשבונות רדומים שבבעלותו. בכך מנסה מגדל, שבבעלותה קרן הפנסיה הגדולה "מקפת", להילחם ברפורמת האוצר, שתיכנס לתוקף ביוני, לאיחוד חשבונות פנסיה רדומים של לקוחות ממקומות עבודה שונים, המכונה "עקוב אחרי". בחשבונות הרדומים (חשבונות שהוקפאו, עקב מעבר למקום עבודה חדש עם קרן אחרת, למשל, אליהם לא נכנסות הפקדות חדשות) משלמים הלקוחות דמי ניהול מקסימליים, והרפורמה נועדה להעברת החשבונות הרדומים לחשבון פעיל שבו דמי הניהול נמוכים יותר מהמקסימום.

בפנייה של מגדל, שנחשפה בעיתון "כלכליסט", מציעה החברה לסוכניה תגמול על שכנוע עמיתי קרנות הפנסיה לחתום על טופס התנגדות למסירת מידע למשרד האוצר שיסייע לאוצר להפחית את דמי הניהול שמשלמים אותם עמיתים. התוצאה תהיה השארת עשרות מיליוני שקלים מדי שנה במגדל. נכון לסוף 2015 היו במקפת 456 אלף חוסכים לא פעילים בהיקף נכסים בסך 7.8 מיליארד שקל, עליהם משלמים החוסכים דמי ניהול מקסימליים בשיעור 0.5%.

תורמים גם סיבות

על פי חוזר המפקחת יכול חוסך להתנגד להעברת המידע ובכך למנוע איחוד החשבונות בתוך 45 ימים מפניית החברה המנהלת אליו. ואולם, בשום מקום לא נכתב שהחברה צריכה לעודד את ההתנגדות ולתגמל סוכנים שיעשו זאת. מגדל מציעה לסוכנים עשרות שקלים על כל טופס התנגדות חתום בידי לקוח. וכך נכתב בפנייה: "לקראת כניסתו לתוקף של חוזר עקוב אחריי, אנו במגדל רואים הזדמנות אדירה להרחבת והעמקת הפעילות מול הלקוחות תוך ביסוס הקשר שלך מולם כגורם משמעותי, מקצועי ומשפיע. האוצר מתעתד להעביר את הכספים שנצברו ללקוחותיך בקרנות פנסיה לא פעילות לקרנות הפנסיה הפעילות שלהם, אלא אם כן יביעו התנגדות פעילה לכך. בערכה זו שהכנו עבורך ריכזנו את מכלול האפשרויות העומדות בפניך, שאותן תוכל להציע ללקוח תוך הצפת ערך משמעותי עבורו ויצירת נכס כלכלי עבורך".

אברמוביץ

אברמוביץ: "אנחנו היינו בעד איחוד חשבונות הפנסיה"

במגדל אף תורמים סיבות לטובת החוסך. "הרציונל – כספיו של המבוטח יישמרו בניהול קרן הפנסיה הנוכחית ולא יועברו לקרן הפעילה", נכתב. "אי הסכמת המבוטח תאפשר לשאריו לשמור על סכומי הפיצוי שישולמו לשאריו במקרה פטירתו. כפועל יוצא, שארי הלקוח יוכלו לקבל כיסוי שארים משני מקורות פנסיוניים שונים".

במגדל מציעים לסוכנים שלוש אפשרויות בהן כאמור החתמת הלקוח על טופס התנגדות למסירת מידע לאוצר וקבלת תגמול בן עשרות שקלים עבור כל טופס חתום. אופציה נוספת היא החייאת הפעילות המוקפאת של הלקוח בקרן מקפת והעברת כספי הקרן החדשה אליה, תוך תגמול הסוכן במענקים מלאים עבור חידוש הפקדות ועמלות לפי הסכם. האפשרות האחרונה היא "איחוד קופות באמצעות מגדלור לחיים". כלומר, מגדל מציעה לסוכניה לשכנע חוסכים לא פעילים במקפת להעביר את הסכומים שהם צברו בקרן הפנסיה לפוליסת חיסכון (פוליסת מנהלים).

בלשכה מזועזעים

לשכת סוכני ביטוח הגיבה בזעזוע מהצעתה של מגדל. "אנחנו מזועזעים שחברת ביטוח מעזה לבקש מסוכני ביטוח לעשות משהו שבעינינו יכול לפגוע בציבור ולהיות עוולה צרכנית", אמר נשיא הלשכה, אריה אברמוביץ. "אני בטוח שסוכני הביטוח מספיק חכמים כדי לדעת מה טוב לציבור וימשיכו לייעץ למבוטחים בצורה מקצועית, נטולת פניות, שקופה והוגנת, כפי שהם עושים ביומיום. שום ניסיון לטובת הנאה, לכאורה, לא יסיט את סוכן הביטוח מפעילותו המקצועית".יש לציין, כי קרן מקפת הפסידה הרבה מאד לקוחות בשנים האחרונות לטובת מתחרותיה, בעיקר מנורה מבטחים, עקב תשואות חלשות שהשיגה בהשוואה למתחרותיה. טרם נמסרה תגובת מגדל.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email