״הביטוח האלמנטרי הוא העוגן היציב של סוכני הביטוח בימי הקורונה״

השתלמות מיוחדת בתחום האלמנטר, בהנחיית יו״ר ועדת אלמנטר בלשכה סו״ב ישראל גרטי, התקיימה השבוע ב"זום" בשיתוף המכללה לפיננסים וביטוח
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

המכללה לפיננסים וביטוח אירחה השבוע השתלמות ב"זום" בנושא ביטוח אלמנטרי, חבויות ותביעות בעידן הקורונה, בה ניתנו כלים שכל סוכן צריך שיהיו בארגז שלו.

את הדיון הנחה סו"ב ישראל גרטי, יו"ר הוועדה לביטוח אלמטרי בלשכה והשתתפו בו יועץ הביטוח גדעון ארמן, מנכ"ל "ארמן יועצים – ניהול סיכונים וביטוח"; אסף נגל, יועץ עסקי, מנכ"ל "אנלוגי-הדרכה" ועו"ד ארז שניאורסון, מומחה לתביעות ביטוח.

הדרכת זום בנושא ביטוח אלמנטרי. צילום מסך מתוך אפליקציית זום

גדעון ארמן התייחס להשפעות הקורונה על עסקים, שחלקם סגורים, או הקטינו מלאים, וזה הזמן אולי להקטין את סכומי ביטוח המלאי שלהם. עם זאת, הדגיש את החשיבות בכיסוי זה נגד סיכוני זדון – פריצה ושוד שעלולים להיות שכיחים יותר במצב הקיים. הוא אף הדגיש את החשיבות של ביטוח הסייבר בעבודה מהבית, אליה עברו רוב סוכני הביטוח ועובדים רבים שיצאו לחל"ת בגופים אחרים, שחושפת אותם למתקפות סייבר במחשבים הפרטיים בביתם.

עוגן לסוכנים

בנוסף, אמר ארמן כי יש ביטוחים עסקיים שאסור לגעת בהם בימים אלה, כמו אחריות מקצועית וחבות מוצר. הוא המליץ גם להרחיב ביטוחי דירקטורים, משום שחשיפת הדירקטורים לתביעות גדולה מהרגיל כשהעסק סגור.

אסף נגל הדגיש את חשיבות הביטוח האלמנטרי המהווה עוגן יציב לסוכני הביטוח בתקופת הקורונה וקרא להם לא להסס ולגייס לקוחות חדשים בתחום ולעבות תיקים של לקוחות קיימים.

עו"ד שניאורסון התייחס למצב שבו בתים רבים הפכו ל"משפחתונים" בעל כורחם ולמגרש משחקים על כל הסיכונים שקיימים במצב זה. הוא המליץ על אמצעי בטיחות וביטוחים מתאימים לסיטואציה שנוצרה. בין היתר, המליץ לעדכן בפוליסות הדירה אם נוספה בריכת שחייה לבית.

לסיכום, אמר סו"ב גרטי: "אלפי סוכנים צפו בהשתלמות ועדיין ממשיכים לצפות בה בפייסבוק. תקופת הקורונה תלווה אותנו מעכשיו והלאה לפחות שנה אם לא יותר. הסוכנים למדו שבימים אלה המבוטח הוא המרכז, ושעליהם ליזום התקשרויות אליו, להיות קשובים לצרכיו, להציע לו הורדת כיסויים שאינו זקוק להם או דווקא תוספות שחסרות לו. 

״זה מה שמבדיל בינינו לבין הישירים – אני לא מכיר סוכן ביטוח שיצא לחל"ת; הוא עובד גם אם זה מהבית. בישירים המוקדנים נמצאים בחל"ת, ובשיח הזה חידדנו את החשיבות של סוכן הביטוח שזמין תמיד לתת מענה מקצועי לכל פנייה של המבוטחים שלו".   

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email