״הלשכה מגוייסת למען הסוכנים והציבור״

1,500 תביעות ביטוח ב־24 שעות; הלשכה הקימה חמ"ל מידע וסיוע לציבור ופרסמה מדריך לסוכני הביטוח לעדכון הלקוחות ושימורם
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

על פי נתונים שאספה לשכת סוכני ביטוח מחבריה, לראשונה מאז פרוץ מגפת הקורונה, כ־1,500 תביעות הוגשו לחברות הביטוח ב־24 שעות. מדובר בעיקר בתביעות ביטוח של תאונות אישיות עם הרחבה למחלה ואובדן כושר עבודה, שמבקשים עובדים בבידוד, המוכרים לצורך זכאות לימי מחלה לפי משרד הבריאות, או חולי קורונה.  בלשכה הוקם חמ"ל מידע וסיוע לציבור בנוגע לתביעות והפיצויים מחברות הביטוח.

סו״ב ליאור הורנציק, סגן ומ״מ נשיא הלשכה, מסר: "כמי שמחזיק סוכנות ביטוח פעילה, בעיקר בימי משבר אלו, אני עדיין מנסה למצוא את הדרך לפעול בצורה אחראית ומקצועית מול הלקוחות. אנו פועלים מול לקוחותינו במטרה לתת להם מענה מקצועי אשר יותאם למצבם, בין אם זה בתחום האלמנטרי ובין אם זה בתחום הפנסיוני.

סו"ב הורנצ'יק | צילום: גיא קרן

״העלנו בפני הסוכנים מספר נושאים אשר יכולים לסייע ללקוחות שאינם ערים לפעולות שהם נדרשים לבצע בפוליסות אשר ברשותם, וסוכן הביטוח שלהם יכול לסייע להם בהתנהלותם מול חברות הביטוח, עד שנעבור את המגיפה אשר נחתה עלינו".

עו"ד עדי בן אברהם, יועמ"ש הלשכה, העומד מאחורי ניסוח הצעת המכתב ללקוחות מסוכן הביטוח, הסביר כי "בימים קשים שכאלה סוכן הביטוח בא לידי ביטוי בערך שהוא מעניק ללקוחותיו בסוגיות שונות, הן ללקוחות הפרטיים והן ללקוחות שהם בעלי עסקים.

״על הסוכנים להדגיש בפני הלקוחות את הצרכים המשתנים לאור משבר הקורונה; מעסיק שיש לו 100 עובדים ונאלץ להישאר עם 10 עובדים צריך לעדכן את פוליסת חבות המעבידים שלו ואז ישלם הרבה פחות. לעומת זאת, צבעי רכב, שבימים רגילים צריך 4,000 מיכלי צבע לחודשיים, וקיבל אותם לאחרונה ללא אפשרות לעשות בהם שימוש, הרי שבמחסן שלו יש אלפי מיכלי צבע, שזה חומר דליק, והסיכון לשריפה גבוה יותר. אז צריך לעדכן את פוליסת ביטוח המלאי״.

עו"ד בן אברהם | צילום: גיא קרן

להלן נוסח המכתב ללקוחות, המוצע לנוחות אלפי סוכני וסוכנות הביטוח חברי הלשכה:

המשק הישראלי עובר בימים אלו תקופה לא פשוטה ומאוד מתאגרת, אשר לא פוסחת על אף אחד מאיתנו.

אנו בסוכנות _________ , נמצאים כאן לצידך בדיוק ברגעים המאתגרים הללו, בשביל שתעבור את אותם רגעים לא פשוטים עם דאגה אחת פחות בתחום הביטוחי.

לנוחיותך, ריכזנו עבורך מספר נושאים שאנו מציעים לך לתת עליהם את הדעת, כאשר אנו מדגישים כי מומלץ לפנות אלינו בכל עניין אשר יחודי לצורכי העסק שלך.

משאבי אנוש:

• עדכן אותנו על עובדים אשר יצאו לחל"ת על מנת שנסייע לך למול הגופים המוסדיים בעדכון הסטטוס של אותם עובדים בממשק התשלומים/בדיווח.

• עדכן אותנו ביחס לסיום העסקתם של עובדים אשר פוטרו/התפטרו כדי שנתאים את הדיווח ונתאם מולם פניית שירות מתאימה.

ביטוחי העסק:

• עדכן אותנו אם חל שינוי ביחס לסחורות/ רכוש בעסק.

• התאמת מיגון, בין היתר, עקב סגירת עסק/ הגדלת מלאי בעסק/שינוי בסידורי אבטחה.

חבות מעסיקים:

• שינוי מבנה העסקה, מוביליות ומעבר להעסקת עובדים מהבית, שינוי בתהליכי ניהול העבודה יצריכו עדכון הפוליסה והתאמתה. דבר איתנו לצורך תיאום מול החברה ביחס לשינוי הן בהיקף העובדים (ע”ע – משאבי אנוש) וביחס לאופן הפעילות.

סייבר:

• העברת עובדים להעסקה מהבית עלולה להוביל לסיכונים ביחס להתחברות מרחוק למחשבי העסק. אנו נתאים לך ביטוח סייבר המתאים לצרכים שלך ולסיכונים הרלוונטים לעסק.

ביטוחי בריאות:

• ביטוחי בריאות חשובים מאוד בימים אלו, לך ולעובדיך. אנו כאן כדי להתאים לך את הכיסויים הביטוחיים המתאימים ביותר לך ולמשפחתך.

נסיעות לחו”ל:

• אנו ממליצים להמנע בימים אלו מטיסות מיותרות, אך אם אין ברירה, אנו ננסה להתאים לך את הכיסוי הביטוחי ביחס למדיניות חברות הביטוח השונות, עימן אנו פועלים במצב הקיים.

אובדן כושר עבודה:

• בכל מקרה של מחלה מעל תקופת ההמתנה (משתנה – לרוב בין חודש לשלושה חודשים) ניתן יהיה להפעיל את פוליסת אובדן כושר העבודה/ קצבת נכות אשר תחליף את השכר בהתאם לתנאי הפוליסה/תקנון.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email