שם: גיל ספיר
גיל: 51
מצב משפחתי: "נשוי ואב לשני בנים – הבכור חייל במודיעין והצעיר תלמיד בכתה י'. יליד תל־ אביב אבל ב־20 השנים האחרונות גר ברמת גן".
השכלה: "אני בוגר מנהל עסקים מהמכללה למינהל בתל־אביב, התמחות בשיווק, מכירות ופרסום. בשנת 1995 נכנסתי לעולם הביטוח, ולאחר שמילאתי מגוון תפקידים בתחומי הביטוח האלמנטרי והחיסכון ארוך הטווח (בקבוצת מגדל ולאחר מכן בפניקס) עברתי בשנת 2010 לשירביט, תחילה כמשנה למנכ"ל ומשנת 2012 ועד היום בתפקיד מנכ"ל החברה".
גיל: 51
מצב משפחתי: "נשוי ואב לשני בנים – הבכור חייל במודיעין והצעיר תלמיד בכתה י'. יליד תל־ אביב אבל ב־20 השנים האחרונות גר ברמת גן".
השכלה: "אני בוגר מנהל עסקים מהמכללה למינהל בתל־אביב, התמחות בשיווק, מכירות ופרסום. בשנת 1995 נכנסתי לעולם הביטוח, ולאחר שמילאתי מגוון תפקידים בתחומי הביטוח האלמנטרי והחיסכון ארוך הטווח (בקבוצת מגדל ולאחר מכן בפניקס) עברתי בשנת 2010 לשירביט, תחילה כמשנה למנכ"ל ומשנת 2012 ועד היום בתפקיד מנכ"ל החברה".

מה המוטו שלך לחיים שמלווה אותך?
"המוטו לפיו אני מכוון את חיי הוא תמיד לכוון הכי רחוק שאפשר, ובנוסח המלא: 'המכוון קשתו לירח, אם יחטיא – יהיה בין כוכבים'".
"המוטו לפיו אני מכוון את חיי הוא תמיד לכוון הכי רחוק שאפשר, ובנוסח המלא: 'המכוון קשתו לירח, אם יחטיא – יהיה בין כוכבים'".
מהי תפישת העולם הניהולית שלך? אתה מבזר סמכויות או ריכוזי?
"תפישת העולם הניהולית שלי דוגלת בשיתוף המנהלים, המנהלות, העובדים והעובדות בחברה, בשקיפות ובביזור סמכויות. כך נהגתי במהלך השינוי הארגוני העמוק שעברה החברה בשנת 2012, בהטמעת תהליכי בנית תכניות עבודה בשיתוף הנהלה בכירה ודרגי הביניים, בשיתוף פעולה עם ועד העובדים, שהקמתו התקבלה בזרועות פתוחות. עם זאת, בחברה כמו שירביט, המנכ"ל מעורב בכל היבטי פעילות החברה, והדבר מחייב אותי להבנה מקצועית בכל – החל במערכות מחשב, דרך חיתום ותביעות, ועד לעבודה מול הרגולציה".
"תפישת העולם הניהולית שלי דוגלת בשיתוף המנהלים, המנהלות, העובדים והעובדות בחברה, בשקיפות ובביזור סמכויות. כך נהגתי במהלך השינוי הארגוני העמוק שעברה החברה בשנת 2012, בהטמעת תהליכי בנית תכניות עבודה בשיתוף הנהלה בכירה ודרגי הביניים, בשיתוף פעולה עם ועד העובדים, שהקמתו התקבלה בזרועות פתוחות. עם זאת, בחברה כמו שירביט, המנכ"ל מעורב בכל היבטי פעילות החברה, והדבר מחייב אותי להבנה מקצועית בכל – החל במערכות מחשב, דרך חיתום ותביעות, ועד לעבודה מול הרגולציה".
מה אתה עושה לטובת עובדי החברה?
"שירביט, כחברה בעלת אופי ואווירה משפחתיים רואה בעובדים ובעובדות שותפים שרווחתם וטובתם תמיד לנגד עינינו. כך, כאמור, הקמת ועד העובדים התקבלה למן הרגע הראשון בפתיחות ובדיאלוג פתוח וכן שהבשיל להסכם קיבוצי שהושג בהבנה מתוך כבוד הדדי וללא שום צורך בצעדים כוחניים".
יש לך תחביבים?
"בפן האישי, אני אדם מאד משפחתי, ואת זמני הפנוי מעדיף תמיד לבלות עם רעייתי וילדי, ועם טופי הכלבה שהצטרפה אלינו השנה. כחובב כדורסל אני חולק אהבה זו עם בני הצעיר, המשחק בקבוצת מכבי רמת־גן. אני גם בונה חופשי, ונהנה לקחת חלק בפעילות זו ביחד עם בני הבכור שהצטרף למסדר לפני כשנתיים. וכחובב טיס, התחלתי לימודי טיסה ומקווה להשלימם בעתיד".
מי עושה את הקניות בבית?
"כפמיניסט הדוגל בשוויון מגדרי הלכה למעשה, מטלות הבית נחלקות ביני לבין רעייתי באופן שווה, למעט הקניות בשוק הכרמל מידי יום שישי. אני מאד אוהב את השוק ומקפיד להגיע אליו בכל מזג אוויר".
ספר/סרט/סדרת טלוויזיה מועדפים?
"אני רוצה להעלות מן האוב את סדרת הטלוויזיה מהטובות שנעשו אי פעם, ׳הבית הלבן׳ THE WEST WING. מעבר לכתיבה השנונה, האינטליגנטית ולמשחק המצויין הסדרה הייתה שיעור מאלף בפוליטיקה ובניהול, שרלבנטי גם היום".
"אני רוצה להעלות מן האוב את סדרת הטלוויזיה מהטובות שנעשו אי פעם, ׳הבית הלבן׳ THE WEST WING. מעבר לכתיבה השנונה, האינטליגנטית ולמשחק המצויין הסדרה הייתה שיעור מאלף בפוליטיקה ובניהול, שרלבנטי גם היום".
יעד מועדף לנסיעה לחו"ל?
"היעד המועדף עלי בחו"ל הוא ניו־יורק. טסתי אליה מיד לאחר השחרור מהצבא, גרתי בה מספר חודשים ונכבשתי על ידי הדינמיות, העוצמה והמגוון שהעיר מציעה".
"היעד המועדף עלי בחו"ל הוא ניו־יורק. טסתי אליה מיד לאחר השחרור מהצבא, גרתי בה מספר חודשים ונכבשתי על ידי הדינמיות, העוצמה והמגוון שהעיר מציעה".
איך אתה רואה את עתיד מקצוע סוכן הביטוח?
"מקצועם של סוכנות וסוכני הביטוח הוא מקצוע מאוד מיוחד. אין הרבה מקצועות בהם נותני השירות – סוכן/ת הביטוח – צריכים לדעת כל כך הרבה על לקוחותיהם, ובכלל זה מצב רפואי, מצב כלכלי, מצב משפחתי, תחומי עיסוק, תחביבים מסוכנים ועוד, כדי להעניק להם את השירות המיטבי ולסייע לקבל את המענה הביטוחי הייחודי המתאים להם.
"מקצועם של סוכנות וסוכני הביטוח הוא מקצוע מאוד מיוחד. אין הרבה מקצועות בהם נותני השירות – סוכן/ת הביטוח – צריכים לדעת כל כך הרבה על לקוחותיהם, ובכלל זה מצב רפואי, מצב כלכלי, מצב משפחתי, תחומי עיסוק, תחביבים מסוכנים ועוד, כדי להעניק להם את השירות המיטבי ולסייע לקבל את המענה הביטוחי הייחודי המתאים להם.
"מסיבה זו, לדעתי, בכל תרחיש שוק עתידי סוכני הביטוח כאן בכדי להישאר לשנים רבות. מקצוענים תמיד יהיו נחוצים בשוק משוכלל, ועל עבודה ראויה וחשובה הם צריכים להיות מתוגמלים באופן ראוי ומכובד. יחד עם זאת, כמו כל מקצוע, גם סוכני הביטוח יצטרכו להתקדם עם הטכנולוגיה, הדיגיטציה, הרגולציה והצרכים המשתנים של הלקוחות".