סיכום השנה בעיתונות היה מלא בנתונים ובהשוואות של הטרנדים החמים על פי חיפושי הגולשים בגוגל בשנה האחרונה. התעמקות בנתוני מנוע החיפוש, השולט ללא עוררין בישראל, נותן גם תמונה על מה שעניין את ציבור המבוטחים בשנה החולפת.
על פי נתוני גוגל טרנדס, המסקנה הראשונה היא שהגולש הישראלי מחפש כיום באינטרנט הרבה יותר מבעבר תשובות הנוגעות לביטוח שלו: השוואה בין פוליסות ושאלות הנוגעות לדמי ניהול ולהפרשות נדרשות, כמו גם רכישת פוליסות, או יצירת קשר עם המבטחים. בנוסף, בחלק מהמקרים מוכנים חברות הביטוח והסוכנים לשלם עשרות שקלים ללחיצה על מודעת גוגל, שמביאה גולש לעמוד הנחיתה שלהם.
הסכומים המשולמים על המודעות בענף הביטוח הם מהגבוהים ביותר, תופעה מובנת מול הרווח הגבוה שיכול כל ביטוח להניב לחברות. התחום שבו הציבור חש נוח יותר מכל תחום אחר ברשת הוא תחום ביטוחי הרכב.
היקף החיפושים, כפי שעולה מגוגל אדוורדס, עומד על כ-15 אלף מדי חודש, כלומר כ-180 אלף חיפושים שנתיים של ביטוח רכב, זאת בנוסף לעוד אלפי חיפושים בתחומים קרובים כמו ביטוח רכב חובה, או חיפוש של ביטוחי רכב בחברות ספציפיות. תחום ביטוחי הבריאות הוא תחום שהמודעות לו נמצאת בשנים האחרונות בעלייה חדה.
על פי גוגל טרנדס, היקף החיפושים הקשורים לביטוחי בריאות דומה לזה שמבוצע סביב ביטוחי מנהלים וקרנות פנסיה גם יחד. החיפושים המובילים בתחום זה בשנה האחרונה היו מונחים כמו הראל ביטוח בריאות, קופת החולים מכבי והחברות כלל והפניקס. בכולם, כמו מן הסתם בתחום כולו, ישנה עלייה חדה בהיקף החיפושים יחסית ל-2013. עוד מדד לעלייה החדה בתחום זה ובערך הגדול שמייחסות לו חברות הביטוח, אפשר למצוא בגוגל אדוורדס – בורסת המודעות של גוגל. על פי גוגל אדוורדס, לחיצה ממוצעת על מודעת גוגל, כאשר הגולש חיפש את המונח ביטוח בריאות פרטי, עומדת על כ-30 שקל, סכום הנחשב לגבוה במיוחד.
גם קרן השתלמות היא חיפוש פופולרי בשנה האחרונה – כ-5,000 חיפושים מדי חודש לביטוי הספציפי, בנוסף לאלפי חיפושים לקרנות ספציפיות – ככל הנראה מצד הלקוחות. נראה שהחיפוש הפופולרי ביותר הוא לקרן השתלמות של דש ואז על פי הסדר – קרן השתלמות למורים, הקרנות של מגדל, הראל ופסגות. התחומים הפופלריים ברשת אחרי קרן ההשתלמות היו קופות הגמל וביטוחי הנסיעות לחו"ל. על פי גוגל, הציבור הרחב מתעניין בקרן פנסיה יותר מאשר בביטוח מנהלים. על כל שני חיפושים הקשורים לביטוח מנהלים, התבצעו שלושה חיפושים הקשורים לקרן פנסיה. סך כל היקף החיפוש של ביטוח מנהלים בשנה החולפת עמד על כ-1,300 חיפושים בחודש.