5 המלצות לפעולות שכדאי לבצע – ועכשיו

עדיף לתכנן פעולות בצורה מסודרת, מאשר להיתפס לא מוכנים כשמגיעה השעה

לאור שינויים בחקיקה, חוזרים מהרגולציה ועוד, אנו ממליצים לכל סוכן וסוכנת לנקוט בצעדים הבאים, כדי להיערך לבאות.

1. החתמת לקוחות על ייפוי כוח – עד ליולי 2017 נדרש כל סוכן להחתים את לקוחותיו, המחזיקים מוצרים פנסיונים, על טפסי ב1 או ב2. ללא החתמה על טפסים אלו, תישלל למעשה האפשרות של הסוכן לראות את לקוחותיו במערכותיו ולתת להם שירות כנדרש.

לצערי, עד רגע זה רק חלק קטן מהסוכנים החלו בפעילות מסודרת בנושא, ורק חלק קטן מהלקוחות כבר הוחתמו. נכון, יש לנו עוד כשנתיים, אך הזמן רץ. להזכירכם, החתמה על טופסי ב1 הינה החתמה פרונטלית בלבד.

המשמעות היא פגישה עם הלקוח, שמהווה הזדמנות מעולה לקיום פגישת שירות מקיפה, אך זה דורש זמן תכנון והכנה. לכן, אין להמתין עם זה לשנה האחרונה, אלא כבר היום. חשוב לייצר סדר יום מובנה, שבאמצעותו תוכלו להגיע לכל הלקוחות ולהחתימם. להזכירכם, ניתן כיום לעשות שימוש במסלקה הפנסיונית לצורך העברת טפסים אלו ליצרנים.

2. התחברות למסלקה הפנסיונית – עד היום הצלחנו לחבר למעלה מ-1,000 סוכנים למסלקה הפנסיונית, תוך קבלת תמחור מוזל, אך עדיין סוכנים רבים אינם מחוברים למסלקה. אי החיבור למסלקה ימנע מסוכן לבצע פעולות עבור לקוחותיו, למלא מסמכי הנמקה בעתיד ועוד. הסכם הלשכה לתמחור מוזל תקף עד נובמבר 2015 בלבד. זו ההזדמנות למי שעדיין לא מחובר לפנות למסלקה ולעשות זאת בדחיפות.

המלצה אישית – פנו באופן ייזום כאזרח מהשורה למסלקה ובקשו לקבל מידע על עצמכם במסגרת פעולת ”הפישינג“ – שאלון א‘. זה גם יספק לכם אינדיקציה כיצד עובדת המסלקה, ואולי גם תגלו על עצמכם דברים שלא ידעתם עד היום.

3. ממשק מעסיקים – מינואר 2016 כל מעביד שמעסיק מעל 10 עובדים מחויב בדיווח דיגיטלי לגבי ההפרשות לעובדיו. בימים אל מסתיים מבנה ממשק המעסיקים, אך כדאי כבר כיום ליידע מעבידים העונים לקריטריונים אלו ולבדוק כיצד נערכים, אם בכלל. ארגוני המעסיקים ולשכות המסחר גם נערכות לביצוע הדרכות והסברים לחבריהם, וגם אנו כלשכה נוציא חומר מסודר לאור פניה שלנו לפיקוח בנושא, אך זה הזמן להתחיל להפנים ולבדוק נושא זה.

4. בדיקת נוהלי עבודה במשרדכם ועמידה בדרישות הרגולציה – אנו ממליצים לכל סוכן לבצע בדיקות במשרדו לגבי נוהלי העבודה ועמידה בדרישות הרגולציה. לצורך כך הפצנו לחברי הלשכה שמות של כמה משרדים העוסקים בנושא ורכשו ניסיון בבדיקות מסוג זה. זאת, במטרה לאפשר לכל אחד לבדוק את עצמו כראוי ולהכין משרדו כנדרש.

5. עדכון לקוחות על שינוי פוליסות הבריאות – במסגרת האחריות שלנו ללקוחותינו, וגם כדי לאפשר לעוד לקוחות להצטרף לפוליסות הקיימות – כאשר יש מוצר ידוע, טוב ובעל פתרונות הולמים, בניגוד למוצר עתידי שסביר שיהיה בתנאי פתיחה נחותים – זה הזמן לשבת עם לקוחות שעדיין לא רכשו ביטוח בריאות פרטי, ולהסביר להם את החשיבות בהצטרפות כיום מול הצפוי בעתיד. זוהי בדיוק הדוגמה לאחריות שיש לנו כלפי לקוחותינו כדי לרכוש עבורם את ההגנות הטובות ביותר.

חברים, מה שאנחנו דוחים למחר – נדחה למחרתיים, ומה שנדחה למחרתיים.. ולכן המלצתי: קחו נושאים אלו, תנו להם חשיבות בסדר היום שלכם, תכננו בצורה מסודרת כיצד לתקוף כל אחד מהם, וקבעו את לוחות הזמנים לצורך כך. בהצלחה לכולם.