"9,000,000 מוקדנים לא יצליחו סוכן צעיר להחליף סוכן ביטוח אמין אחד"

בכל שבוע נארח סוכן צעיר שיספר על עצמו, השתלבותו במקצוע ועתיד המקצוע בעיניו – והשבוע: אתי יעקובוב

גיל: 29
מצב משפחתי: גרושה ואמא לילדה בת 9
השכלה: תואר LLB במשפטים
רישיון: פנסיוני סוכנת עצמאית במסגרת רימונים סוכנות לביטוח

איך הגעת לתחום הביטוח? מה את אוהבת בו?
"התחלתי את צעדיי בעולם הביטוח בגיל 20. השלב הראשון היה עבודה במוקד שירות לקוחות טלפוני בחברת הביטוח 'כלל'. לאחר מכן עבדתי כרפרנטית גמל והשתלמות וכ־3.5 שנים כרפרנטית ביטוחי פרט בסוכנות ביטוח. בכל מקום עבודה למדתי עוד, והרחבתי את הידע המקצועי שלי.

יעקובוב. "המכשול העיקרי הוא הדרך להגיע ללקוחות"

"אני אוהבת את תחושת השליחות והמיצוי כשאני מצליחה להוציא הליכים אל הפועל, אם זה בשלבי הצירוף לביטוח, טיפול בחיתומים מול החברות, במתן מענה לאורך הדרך ואם בשלבי סילוק התביעות.

"הדרך שלי להנגיש את עולם הביטוח ללקוחות היא מאוד מיוחדת; אני נוהגת לפשט את הדברים ללקוח ולא לסבך. היחס שהלקוח מקבל ממני הוא היחס שאני הייתי רוצה לקבל מנותן שירות.

"אני חושבת שאין תחושת סיפוק גדולה יותר מלקבל מכתב בגין אישור תביעה והעברת תשלום למבוטח. באחת מהתביעות בה טיפלתי בעבר, פיצוי במקרה של גילוי מחלה קשה, התגלתה לבחור צעיר, בן 26 עם שני ילדים, מחלת סרטן בדם. חברת הביטוח דחתה את התביעה משום שלטענתה מקרה הביטוח לא עמד בקריטריונים של הגדרת המחלה בפוליסה. לאחר שבדקתי בתנאי הפוליסה, מצאתי סעיף מקל. באותה תקופה, יוני 2014, המפקחת גם עדכנה את ההגדרות של המחלות בפוליסות הללו. אז בהסתמך על שני הדברים הללו ניסחתי מכתב לחברה, ולמנהלת המחלקה, וקיבלתי כעבור מספר ימים מכתב על אישור התביעה לפנים משורת הדין, על סך 200 אלף שקל. לא הייתה מאושרת ממני לספר על כך למבוטח".

נתקלת במכשולים בדרך?
"אני חושבת שהמכשול העיקרי של סוכנים צעירים הוא הדרך להגיע ללקוחות. לכן, שיתופי פעולה בין סוכנים ותיקים לצעירים יכולים לעזור מאוד לקדם את כל אותם הצעירים ולסייע להם להתפתח.

"כמו כן, התרשמתי מהרבה חברה צעירים מהתחום שיש להם קושי רב בעבודת התפעול. הכנת הניירת, שליחתה לחברות, מעקב אחר ביצועה בחברות הביטוח. אני חושבת שסדנאות למידה והדרכות דווקא בתחום התפעולי יוכלו לסייע ולהקל על אותם סוכנים צעירים, מה שיפנה להם זמן לביצוע מכירות".

איפה את רואה את עצמך בעוד 10 שנים?
“בעוד 10 שנים אני רואה את עצמי מנהלת תיק ביטוח בוטיק – שבו הלקוחות עטופים מבחינה ביטוחית. המטרה שלי היא לא למכור עוד ביטוח, אלא לתת מענה מקיף למשפחות בישראל בתחום הביטוח".

איזה טיפים את יכולה לתת לסוכני הביטוח הצעירים?
"השארו תמיד אמינים לעצמם. להיות תמיד עם היד על הדופק, לעטוף את הלקוחות בידע מקצועי, אם זה באתר אינטרנט או דף עסקי בפייסבוק".

איך את רואה את עתיד מקצוע סוכן הביטוח?
"אני מתנגדת לחלוטין לדעה כי סוכן הביטוח יעלם עם השנים. אני חושבת שזה אחד המקצועות החשובים ביותר כיום. דווקא כשהעולם עושה צעדי מודרניזציה ענקיים, והכל הופך להיות 'טכנולוגי ונגיש', דווקא בזמנים אלה המבוטחים מחפשים את האנושיות. מה שאפילו 9 מיליון מוקדנים לא יצליחו להחליף".